Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: afeno #87222:
Solaris alebo Hess. Hess sa hlasil do sutaze v Prahe a v Bratislave na 24m trolejbusy. Inak nase trhy ignoruje. Solaris ma mnozstvo inych zakazok, hlavne baterkovych. Asi tak sa k tomu stavia. Nebude minat cas a peniaze na podanie ponuky do sutaze, ktoru nevie podliezt cenou.
Reply on: afeno #87222:
No veď toto, mimo Škody je tu vlastne len Solaris a ich Trolina, ale tak všetci vieme že kde furt končí v Košických súťažiach...
Reply on: Drew5 #87221:
Ja som to dal do súvislosti preto, lebo aj to, že konkurencia nezíska zákazku je pre Škodu výhra. Tieto obštrukcie sa z ich strany dejú, podľa môjho názoru s tým treba rátať. Keď má dané mesto istú dotáciu, tak si dva krát rozmyslí či vypíše tender pre Škodu, alebo to zahrá na "mysleli sme to dobre" v podaní práve DPMK.

Jedná vec je, že české DP idú z rôznych dôvodov Škode naproti, druhá vec je že okrem Bozankaye žiadna konkurencia fakticky neexistuje.
Reply on: afeno #87220:
To do suvislosti nedavam. Ked si mal tymi cenami na mysli situaciu v Ceskej republike, tak asi Ti je jasne, ze ceske dp nastavuju sutaze tak, aby ich mohla vyhrat iba Skoda.
Reply on: Drew5 #87219:
Pozri sa ako dopadol tender na električky a porozmýšľaj.
Reply on: afeno #87218:
Stacilo by nastavit sutaz tak, aby vyrobca mimo EU mohol svoj trolejbus homologizovat.
Reply on: orlov #87217:
A nie len cez eurofondy, neschopnosť nekoncepčného rozmýšľania dostala toto mesto do situácie kedy peniaze, ktoré sa mohli investovať do obnovy siete sa utratili na jazdené solarisy. Obnovená sieť by umožnila okrem nákupu nových trolejbusov aj infraštruktúru pre nabíjanie elektrobusov. To by sa ale muselo chcieť.

V každom prípade dávam Škode Electric rok, maximálne dva ťahania cien trolejbusov do takej úrovne, že skutočne prestanú dávať zmysel.
Reply on: Ma178rek #87206:
Len vozidlá nepomôžu ... Celá trolejová sieť potrebuje rekonštrukciu. Keby sa naozaj chcelo, už dávno to mohlo byť vyriešené cez eurofondy ...
Reply on: Yogi616 #87213:
Pozerám do mapy mestských dráh a už rozumiem, čo ma domotalo. Myslel som, že ten delič vo vyústení Rooseveltky je už rozhranie napájania z jednotlivých meniarní - a teda som Drewov príspevok pochopil tak, že sa cez Bottovu späť nedostanú... Mea culpa.
Reply on: Drew5 #87210:
Nepoznám pomery v Košiciach..
Ak to správne pozerám je to cca po Námestie Osloboditeľov...
Reply on: Viko #87211:
Veď áno. Z Lingova na Bottovu. Keď myslíš ten krátky úsek odbočku z Rooseveltovej doprava ku Auparku okolo VšZP, ten je možno manipulačný.
Reply on: Viko #87211:
Aké rameno na Sennom trhu? Veď tam sa z Lingova nedostaneš.
On písal o úseku Lingov-Bottova.
Reply on: Viko #87211:
Neviem či aj nie je náhodou inak by tie káble asi dostali nohy...
Reply on: Drew5 #87210:
A ten kúsok po obrátku na Sennom trhu by sa nedal dočasne napájať z rovnakého zdroja, aby sa dalo aspoň toto jedno rameno obsluhovať?
Reply on: Ma178rek #87206:
Momentálne by mohli jazdiť iba z Lingova po Bottovu.
Reply on: DanielMajernik #87208:
#101/II je už dávno zlikvidovaná.
Je #101 ešte vo vozovni/vlečke USS?
Reply on: Ma178rek #87206:
Aj keď všeobecne nemám rád SORky tak s týmto musím súhlasiť, hocijaká pomoc s trolejbusmi by sa hodila aj keď trate by už potrebovali rekonštrukciu, ktorú skôr či neskôr dostanú v rámci ekologizácie MHD (a ako dúfam tu všetci chápeme, nemôžu to byť len elektrobusy a vodíkové autobusy aj keď proti obom nič veľmi nemám)
Reply on: Drew5 #87203:
Myslím si že Bratislava by vedela pomôcť s trolejbusmi ..
Momentalne je nadbytok asi 10* 30Tr a 10* 31Tr (31Tr písme zámerne menej lebo do marca sa použije asi 15 pre linky 32+33)
Potom by samozrejme boli k dispozícii viac 30Tr či v klasickej verzii alebo s ApU
Reply on: mi.v #87191:
Je minimálne zvláštne, prečo mesto nenalieha na ministerstvo hospodárstva, ktoré sa zaviazalo trať na letisko zafinancovať. Ešte počas volebného obdobia 2014 až 2018 mestské zastupiteľstvo prijalo uznesenie, ktorým umožnilo firme ministerstva hospodárstva zafinancovať a postaviť trať. Vtedy to vyznievalo tak, akoby sa čakalo len na odklepnutie zastupiteľstvom, aby rovno nastúpili bagre. Je mi jasné, že v súčasnosti to určite štát nezaplatí, avšak uplynulo veľa rokov už pred vypuknutím koronavírusu, čiže trať sa kľudne mohla stihnúť postaviť ešte pred horšími časmi. Neriešim teraz užitočnosť tej trate.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.