Prepáčte, naozaj ma mrzí, že toto písanie viaže toľko vášho času a energie v rôznych úvahách, kedy si kladiete nejaké otázky a potom na ne hľadáte odpovede. Snáď to druhých príliš neotravuje.
Ja len chcem vedieť stav realizácie projektu, to je všetko.
Ale teraz si sa zamotal jedine ty sám. Pretože mesto električkovú trať budovať nemalo a ani sa k tomu nezaviazalo. Skús si aspoň tie články prelistovať z Korzára, ktoré na seba nadväzujú chronologicky.
Hlási to aj na bašte, mieri a sofijskej, ale až z príspevku tu som sa dozvedela, čo vlastne...z toho tichého bublania počas jazdy nebolo rozumieť ani slovo...
Chápem rečnícku otázku v rámci večerných úvah, ale mňa teraz naozaj zaujíma stav projektu. To, či ho mesto potrebuje, ma teraz až tak nezaujíma (po trase však priemyselné podniky pribúdajú), veď mesto ani nie je hlavný investor. Hlavne nezabudnite na to, že postaviť tú trať sme zaviazaní sľubom investorovi a nie tým, či ju nejaké Košice potrebujú alebo nie. Otázka o potrebnosti je asi taká, že dom je rozostavaný a niekto sa pýta, či je potrebný. Možno to nie je zlá otázka, ale jej hlavná pointa už zmeškala svoj čas.
Ak niekto vie, aký je stav projektu, či ho niečo stále blokuje, alebo sa zase rozbehol, celkom by ma to zaujímalo.
Ozaj teraz potrebuje mesto trať až na letisko?
V súčasnosti je snaha o získanie stavebného povolenia na rekonštrukciu Alejovej, Južnej triedy a Barce, ale verím, že hneď po tom sa rozbehne proces výstavby trate na Sídlisko Ťahanovce, či modernizácia aspoň časti rýchlodráhy (možno len úsek po Pereš spolu s výstavbou nejakého menšieho terminálu). Trať na letisko snáď bude ešte dlho iba na papieri.
25.11.2025 v čase od 13:00 do 18:00 sa na Staničnom námestí uskutoční charitatívna akcia Havkobus. Viac informácií nájdete na Facebooku Dopravného podniku mesta Košice. Túto reklamu hlási aj na zastávkach Dargovských hrdinov, MiÚ a Námestie Maratónu mieru.
Včera na mestskom zastupiteľstve pridal primátor jeden dôležitý dôvod pre nákup APC a to zapojenie do IDS. Teda na základe dát z APC bude správca IDS prideľovať peniaze zo spoločného balíka.
Ja tomu samozrejme rozumiem, lenže to tiež nie je celá pravda, že? Také experimentálne pridanie spoja je krátkodobá vec. Podrží sa ani nie rok a keď nepríde dostatočný efekt, zruší sa. Tiež sa jedná o drahú vec.
Ja nehovorím, že sa takto nemá neustále hľadať optimum, iba som poukázal na to, že skutočne vráti ľudí do MHD až ich schudobnenie a nie pridanie spoja. Áno, bude to presun proti ich vôli, nie ako pri pridaní spoja. Argument, že ľudia sa opusteniu áut bránia je platný, ale keď náklady ďalej porastú, prestane fungovať.
Napríklad emisné "dane" ETS2 pre obyvateľstvo celej EÚ sa síce odložili o rok, ale s tým, že ich plný cieľový termín sa o rok neposunul. Je to niečo podobné (nie presne rovnaké) ako skrátenie hypotéky o rok – dá sa na tom s bankou bez problémov dohodnúť, ale skrátené obdobie bude podliehať vyšším splátkam, aby súčet zostal rovnaký. Takže môžeme trochu ironicky povedať, že aj prichádzajúce platby ETS2 veľmi podporia návrat automobilistov do MHD.
Tí, ktorí za ETS2 hlasovali, tvrdia, že zvýši ročné náklady len o desiatky eur. Oponenti tvrdia, že až 3000€ ročne. Ani jedni asi nemajú chuť a odvahu zverejniť a potom si navzájom porovnať svoje výpočty. Ale keby to bolo len 100€ mesačne, tak už to spôsobí presun do MHD a potom aj pridanie spojov – kvôli dopytu. Už teraz každý mesiac požičiavam peniaze viacerým ľuďom, ktorí majú pravidelný príjem, ale do výplaty im nevychádza. Uvádzam to iba kvôli tomu, aby ste mali predstavu, že časť spoločnosti je už teraz viac na hrane chudoby, ako by sa zdalo. Ešte pár dotiahnutí skrutiek a v spojoch bude zase viac pracujúcich mužov (predovšetkým to je skupina, ktorá jazdí autom, hoci ostatní v ich rodine chodia verejnou dopravou).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v
Ja som chcel vedieť len to, či niekto nemá ďalšie informácie o stave toho projektu.