Urcite mame dost busov, ved skolsky rok je rozsahom niekdajsia prazdninova vyprava. Busov je dost, akurat z toho zhruba kazdy piaty autobus nie je mozne vypravit na linku, lebo caka na opravu. Navyse pri klbovych busoch je mensia rezerva, a su aj viac poruchove ako kratke (nb18 maju v priemere viac najazdenych km, solarisy, citelisy), preto sa nahradzuju kratkymi.
No a mame toho doma dost na komplet vypravu pocas pracovnych dni? Vcera to #3308 vzdal na poliklinike KVP. Nepoznam spravkovy stav, ale aby sme sa nedostali opat k tomu, ze bdu jazdit kratke bus na 71/2
Skôr elektropohon z batérií bez možnosti dobíjania za jazdy (z trolejí) je prežité riešenie, než zemný plyn. Zlyhal na základnom očakávaní môcť použiť elektrické autobusy na ľubovoľné linky. Vozí naftovú nádrž. Ani pomyslieť, čo s nabíjaním, keby bolo tých autobusov viac. Kým sa energia dostane na kolesá, zostane koľko percent pôvodne vloženej energie (na výrobu elektriny, z ktorej zoberú prenosy, transformácie, účinnosť nabíjania)? Ak batérie začnú horieť, sú bežnými spôsobmi neuhasiteľné. Plyn hrá tretie husle vďaka súčasným ideológiám (green deal, klimatický alarmizmus, elektromobilita je všeliek, oddelenie Európy od lacných energií z východu) ale dokáže sa vrátiť vyššie, keď EÚ vytriezvie.
Na dvore na Hornadskej sa povaluje hromada NB18, 9 rocnych klimatizovanych klbakov v mestskych farbach, vybavenych kompatibilnym infosystemom, dokonca v majetku DPMK a na kosickych ECV. Preco sa radsej nesustredit na servis toho co mame doma?
Len som napísal že to je odvážne je mi jasné že je lepšie dať do výpravy 17 ročný autobus než nič, ale potom si treba predstaviť zase tie sťažnosti a hundranie cestujúcich
V meste, kde jazdia 20+ rocne naftaky Solaris Navyse ide skolsky rok, ak budu zase take vypadky klbakov, tak ludia radsej uvidia 17 rocny 15m nez 11 rocnu 12m, obzvlast vo spicke.
Zemny plyn uz je prezite riesenie, ale rozumiem, ze v Kosiciach este moderna doba nedorazila- podobne, ako priebezna udrzba, viacere reko useky uz by potrebovali nejake opravy, ale nic sa nerobi.
Že vraj sa plánovalo nakúpiť až 50 vozidiel na zemný plyn, zatiaľ koncom novembra uvidíme 3 a zvyšné netuším, asi ku koncu roka 2024 lebo opakujem - ďalšie verejné obstarávania majú byť až začiatkom roka 2024
ked budu chciet vyhlasit nejake VO nech idu najskor na nejake skolenie do BA aby videli ako to ma vyzerat.Ticha zavist ako to tam napreduje nove T-busy,busy,briky predlzenie trate do Petrzalky.Tam sa da vsetko ked maju schopnych ludi,a tu v 2 najvacsom meste doprava stagnuje.Aspon ze sme sa dozili MET1,IKD a aspon tych Varii,teraz reko vozovne.
Na električky netuším lebo raz povedali že ďalšie verejné obstarávanie bude možné až o pár rokov či kedy ale polaček tvrdí že už čoskoro každopádne teraz by ma veľmi zaujímalo či sa dodrží stratégia dopravy ktorá hovorí, že do roku 2024 by sme už mohli mať zelektrifikovanú linku 71 a desiatku parciálnych trolejbusov tak som veľmi zvedavý čo z toho sa stane skutočným lebo verejné obstarávanie a výroba vozidiel niečo trvá a niekde som čítal, že DPMK plánuje ďalšie verejné obstarávanie až začiatkom roku 2024.
Pozdravujem Vás všetkých, mám otazku..v najbližšej nejakej dobe sa planuju nejake reko trate? Tá Alejova je ale ze v totalne katastrofalnom stave, ja sa čudujem že este nechaju po nej jazdiť električky. Viete mi neikto povedat priblížne v akom štadiu je riešenie nejakých reko trati ak vobec? Dalsia otazka sa tyka autobusov, prípadne trolejbusov...planuje sa nejaky vašči nakup ale tri vozy a dosť? dakujem za odpovede.
Tak nejake zrychlene vlaky, ktore by poberali ludi z Cane,Sene, Kechneca, Valalik a okolia mali jazdit uz davno, postavit ta zachytne parkoviska a ludia budu jazdit do KE vlakom, ved casovo su v meste za par minut, urcite za menej, nez kolko stravia v zapchach teraz- ci uz kvoli VSS alebo dalsim komplikaciam.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.