Novinky: Tento problém, podobne ako aj pri iných spojeniach, čo ste nám hlásili je ešte oveľa rozsiahlejší než sme čakali, takže jeho oprava bude ešte trvať... ?
Ale mám aj dobrú správu: Už pracujeme na novom systéme pre CP a Plánovač ciest, ktorý zlepší uvádzanie prestupov. Jeho dokončenie je aktuálne v pláne v polovici tohto roka. ?
No čo som videl aj bežné v zahraničí majú takéto umelé trávniky a sú stále takto zelené aj po rokoch, čím to asi bude?? žeby údržba či to vymieňajú ten koberec?
A hlavne že obe linky zo Železníkov končia na južnej strane na rovnakom mieste (a k Optime ide linka 34 vlastne odnikiaľ) a že do mesta idú obe tiež rovnakým smerom na Nám. osloboditeľov (a pritom linka 12, ktorá sa k nim pripája od starej nemocnice, ide práveže inam - na Moyzesovu).
Tak dajú sa tam absorčné rohože, ktoré pohlcujú vlhkosť a z ktorých sa to naspäť vyparuje,čo je dosť prospešné pre živý trávnik a trepne sa tam kopec plastov ako umelá tráva..Z hľadiska ekologie veľmi zlý krok
S tým podnik nič nemá. Naprojektované to bolo s krytom zo živého porastu a bez zavlažovacieho systému. Tu sa treba ohradiť na investora, teda mesto Košice prípadne projektanta. Ale je pravda, že sa mohol aj DPMK k problematike vyjadriť. A však je otázne akú váhu by mali jeho pripomienky.
No možno je to kvôli tomu že DPMK chcel ušetriť vtedy a nasadil tam klasickú trávu asi preto tak spravil vtedy.
A dúfam že vydrží tá umelá tráva čo najdlhšie
Prave naopak. Je to systemove riesenie v systeme ktory nepozna realne meskania. Cas pesieho presunu je v planovaci a toto je + k nemu aby kompenzoval meskania. Ja si tam 0 davam, len ked prestupujem z busu ktory nemeska na bus ktory zvykne meskavat
To je dobrý jednorazový spôsob, ako to obísť, na to tam to nastavenie je.
Na druhej strane, vieme, že to nie je systematické riešenie, lebo po cestujúcom by sa čakalo, že má poznať usporiadanie prestupných uzlov a vzdialenosti medzi ostrovčekmi a pod. Ale vo väčšom meste už človek každý jeden uzol nepozná. Nastaviť si bezpečný čas na prestup 3 minúty znamená, že sa nenájdu prestupy o 1 minútu, pri ktorých stačí zostať stáť na tom istom ostrovčeku. A zase pri zlých uzloch 3 minúty sú málo, ak chodec nechce prebehovať cez cesty na červenú a pod. Preto dlhodobé riešenie je mať vzdialenosti alebo časy medzi ostrovčekmi v plánovači. Zakomponovanie okolností prestupov robí plánovač realistickejší, hoci vo vnútri sa stáva zložitejší.
V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.
KosickyTiger