To sa pýtam aj ja. Výhybka pre spleť by síce musela byť ihneď za koľajovou spojkou, ale nemyslím, že by to mal byť problém. Zbytočne dali splietku na príjazde z Barce (nulové využitie! koľko súprav denne využie ľavé odbočenie na Alejovú?), ale na príjazde z Jazera chýba, lebo čakanie spojov L3/L7 a L9 na jednu zelenú bolo na dennom poriadku.
@Yogi – skúsme sa na tie stĺpy pozrieť pozitívne, s trochou čierneho humoru: tie stĺpy sa projektujú a montujú zámerne, ako pasívne prostriedky na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. Je totiž predpoklad, že vodič, ktorý pri svojom spôsobe jazdy naberie stĺp, by počas svojej ďalšej jazdy nabral nejakého účastníka cestnej premávky.
Trochu vážnejšie: pri projektovaní a stavbe sa _nevyhnutne_ vyskytnú aj nedomyslené veci, niečo o tom viem, hoci len z bežnej stavby. Našťastie niečo ako odstrániť stĺp a prevesiť vedenie inam sa dá urobiť aj neskôr, ak sa dotknuté strany dohodnú, pretože to nie je veľká stavebná úprava. V porovnaní s tým je chýbajúca spleť od Jazera vážnejší problém, lebo sa po dokončení stavby nedá rýchlo ani lacno doplniť.
a ten stĺp v strede križovatky, ten je proste úžasný...
Riadny týpek musel toto navrhnúť, ani za nič nebudú vešať vedenie na objekty (na most, v meste na budovy), len aby museli postaviť nové stĺpy a dostať za to €. Som zvedavý, kto ho prvý trafí.
2. vložená koľajová spojka veľmi zvyšuje užitočnosť križovatky VSS. Bude tam možné otáčať obojsmerné električky z troch smerov – z Jazera, z Južnej triedy a z Alejovej. Pochopil som to tak, že pre prvý menovaný prípad je vložený aj ostrovček pred križovatkou v smere z Jazera, ktorý by v prípade výluk slúžil ako výstupný a zároveň hneď aj nástupný pre opačný smer jazdy.
"Po nákupe 15 moderných trolejbusov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 majú mesto Prešov a jeho dopravný podnik (DPMP) zálusk aj na ďalšie peniaze z eurofondov na rozvoj mestskej hromadnej dopravy (MHD)."
Súhlasím, je to totálny nezmysel. Napadá ma ale skôr, že 19tku tamaď poslali prakticky absencii náhradnej dopravy za električky v danom úseku. Hoci je to totálny nezmysel, jedine týmto si to dokážem vysvetliť. Skutočne to cestujúcich nepridalo, a pridalo to jedine státie v kolóne. ?
ta zmena "19" smer Nad Jazerom/KVP cez Watsonovu to teda bol bohovsky napad. Poobede v spicke sa z cca 15 minutovej cesty v horucom autobuse stalo 10minutove statie v kolone, na svetelnej krizovatke watsonka, a 20+ minutova cesta v saune.
Velka "vdaka a odmena" patri tomu, kto toto vymyslel. Za odmenu by mal povinne jazdit takym spojom, po zvysok platnosti tohto koridoru, aby si tie napady vypotil z hlavy... ?
Ono, veľký priestor na otvorený zvršok v križovatke VSS nie je. Sú tam veľmi krátke úseky, ktoré by boli vhodné na to. Skôr sa čudujem, prečo nepoužili na niektorých miestach namiesto toho zámkovú dlažbu na povrchovú úpravu zvršku.
Súhlasím s tebou. Na B. Němcovej a Zimnej mala byť pevná jazdná dráha. Ale to by museli byť iní ľudia na magistráte a projekt by nemohol byť "zbúchaný" na poslednú chvíľu a za čo najlacnejšie na úkor kvality a nových technológií.
súhlasím, ale na druhej strane neviem, či typ ulice ako je B. Němcovej je vhodná pre otvorený zvršok. Jazdné pruhy sa mi tam vidia príliš úzke, dostatočne neumožňujúce napr. obchádzanie odstaveného auta. Otvorený zvršok do stredu cesty sa podľa mňa hodí predovšetkým do ulíc, kde sú dva jazdné pruhy v každom smere. Otvorený zvršok a vedľa neho jeden jazdný pruh je podľa mňa, ako hovoria Angličania, "no-no" [nou-nou].
Ja som len narážal na to, že niekto tento systém obhajoval v okolí križovatky VSS. Myslím si, že obyčajný otvorený zvršok má oveľa viac výhod ako toto riešenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.