nebyť toho, že zhoreli 4308 a 3004, tak by ani 4082 a 4085 neostali....bola snaha nechať aj jeden pápežák /4212/, ale muselo byť 19 vyradených vozov za 19 citelisov....
Keď sa vyraďovali Ikarusy, tak ostal aj historický voz. Ak sa nemýlim, tak aj tento mohol byť nahradený novým vozidlom pod podmienkou, že sa Ikarus nebude používať v pravidelnej doprave. Či?
Ja len dúfam že aspoň jeden 15 metrový solaris bude historičák. Vtedy v roku 2000 to bolo doslova supervozidlo, ktoré nám aj Bratislava závidela. Aspoň jeden kus, ktorý nám pripomenie časi kedy sme mohli Košice nazvať "Solarisovo".
Reakcia na galériu TramvayTag z Wiedne: ...Historický NÍZKOPODLAŽNÝ autobus Graf...boha aj s Rakušákmi, ich historické vozidlo by v DP bolo vlajkovou loďou a supervozidlom aj napriek veku medzi súčasným "unifikovaným" vozovým parkom. Kedy sa budeme mať rovnako aj my...?
Nemyslím si, žeby to bolo také hrozné, ak by to tam robili naraz. V podstate linka 9 by mohla byť nahradená od kruháča busmi.
A čo získaš tým, že pošleš električky pod most VSS? Ako určite tam tá výhybka nebola namontovaná len tak, ale pokiaľ tam ľudia vystúpia, prejdu cez cestu... To by som videl prestup radšej inde, už skôr na Južnej triede.
Napr. táto výhybka zohrá veľa pri výpadku linky 4. Ak ju bude treba nahradiť, tak zálohové vozidlo z Važca vie byť v Barci oveľa rýchlejšie ako kedysi. Po starom sa musel ísť otočiť na Stanicu (prípadne Rybu) alebo porušiť predpisy a ísť v protismere do Barce. Teraz stačí, že prejde tou spojkou, dostane sa potom cez križovatku hore smerom na Alejovú a odtiaľ do Barce. Samozrejme, že hovorím o situácií, keď tam bude KTčko.
No ja dúfam, že všetky 4 ramená križovatky VSS sa nebudú robiť naraz. Ak by ten úsek urobili už teraz, tak by električky mohli potom pri MET2 stále jazdiť z centra až po VSS a otáčať sa na teraz vybudovanej spojke. Síce je to ešte ďaleko, ale nemyslím, že odstavia všetko naraz. V čase keď budú rekonštruovať Alejovú, tak po Južnej triede sa bude určite jazdiť, obe naraz nezavrú.
@veteran
Jednoduchšia, lacnejšia a rýchlejšia údržba. Ekologickejšia technológia výroby kameniva ako asfaltu (na výrobu asfaltu sa spotrebuje oveľa oveľa viac energie ako na vyťaženie kameniva). Lepšie fyzikálne vlastnosti (trvácnosť) koľajnice typu S49 ako žliabkovej koľajnice. Z ekologického hľadiska nižšie teploty v okolí telesa trate. Lacnejšie riešenie ako terajšie-využitie financií efektívnejšie.
@Granite01
Po zrekonštruovaní zvyšnej časti Južnej triedy, ulíc Osloboditeľov a Alejovej by tam boli ucelené úseky otvoreného zvršku (NO-VSS, Levočská-VSS, Socha Jána Pavla II.-VSS ( v tomto úseku môže byť aj zatrávnená trať), Alejová školy-VSS). V zastávkových priestoroch mohla byť použitá dlažba.
Na všetky cestno-koľajové prejazdy v rámci MET sa mohlo kľudne použiť napr. toto riešenie keby sa ušetrilo na betóne a asfalte, ktorý sa zbytočne dáva medzi koľajnice mimo križovatiek: https://www.youtube.com/watch?v=xBT0aILWQBU
Ak sa v niektorom z týchto bodov mýlim, kľudne ma opravte. Budem iba rád ?
oprava: namiesto prestupu na Autocampingu to asi väčšinu času bude tak, že prestupovať sa bude niekde v okolí kruháku na Alejovej, keďže Alejová sa bude robiť. Ch.m.e.p.*
Ten úsek sa bude robiť vtedy, keď Jazero, Barca a Alejová. Teda budú sa robiť všetky 4 ramená križovatky VSS. ED na juhu bude teda nefunkčná tak či onak. Rozdiel je iba v tom, či sa počas prác bude prestupovať na náhradnú dopravu pri VSS alebo pri Rybe a Autocampingu. Navyše tento úsek má predpoklady byť hotový čo najskôr. Preto si nemyslím, že práce na tomto úseku nejako veľmi zhoršia diskomfort počas MET2 v porovnaní s tým, keby ten úsek bol hotový už skôr.
Tiež si myslím, že úsek mal byť urobený spolu s križovatkou VSS. Jedná sa možno o 300-400m trate. Možno to bolo z nejakých hlúpych dôvodov, napr. bolo presne určené, koľko peňazí je možné minúť a tento úsek sa do toho nezmestil.
S praktických dôvodov je ale veľmi dobre, že tento krátky úsek sa bude robiť v novom termíne. Aspoň znížime atraktivitu MHD v Košiciach, keď bude električkové doprava znova nefunkčná.