Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Omni_817 #8242:
Takze vlastne aj BUSE vie robit cez radio to, co uz funguje v Ziline s R&G. Akurat, ze v KE to nebude fungovat nikdy.

R&G a BUSE su uplne porovnatelne. Dokazu to iste, len mozno inymi prostriedkami. Najvacsi rozdiel je v displayoch, ktore su su u BUSE 5x drahsie, citatelnejsie a krajsie ako displaye R&G. Aj ked R&G ma v ponuke viac druhov.
Reply on: Nodes #8250:


citat:

Cestujúci, ktorí budú mať k dispozícii vyššie uvedené doklady, si môžu BČK vybaviť a časový predplatný lístok v elektronickej forme kúpiť (t.j. dobiť BČK) v skúšobnej prevádzke od 23. 11. 2004.
Reply on: Omni_817 #8248:
Hm, v clanku je zaciatok predaja uvedeny 1.12., cize nie 23.11.
Dňom 1. 12. 2004 začína Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť predaj nových bezkontaktných čipových kariet (BČK),
Reply on: Omni_817 #8248:
V tom pripade sa na Roosweltovej mozno stretneme. ?
Reply on: Nodes #8247:
To je dobra otazka, ale asi by mala smerovat na patricne oddelenie DPMK ? ? ?

Ja by som bol zvedavy, ci vzhladom na to, ze predaj zacina o 8 dni je uz instalovana citacka kariet na Roosveltovej, asi zajdem pozriet a dam vediet...

BTW: myslim, ze Tvoj postreh je jasnou ukazkou o "koncepcii rozvoja DPMK" ked revizori v podstate 2 tyzdne pred zmenou este ani len netusia co a ako.

Uz sa tesim na to, ze hned 23.11.2004 si kupim BCK a NASCHVAL budem nahanat revizorov 🙂 Som zvedavy, ci ma budu povazovat za cierneho pasaziera, alebo budu mat u seba v ten den citacku 🙂
Reply on: Omni_817 #8246:
Ano, vdaka, precital som to. Len to je uz o par dni vpodstate....ako to, ze este o tom revizori nevedia?
Reply on: Nodes #8245:
Predaj BCK zacina 23.11.2004 (vid nizsie uvedeny link)
Reply on: Omni_817 #8244:
Hm. Zaujimave. Dnes som sa pytal revizoriek, tak este o nicom nevedia, este neboli zaskolene.
Bezkontaktne cipove karty od 01.12.2004

http://www.dpmk.sk/index.php?pag=41&n=45
Mimochodom...

Aj BUSE dokaze hlasit operativne informacie, ktore su vopred nahrane do systemu...

Nie je problem zadat hlasky ako:

Oznacte si prosim cestovny listok, neoznaceny cestovny listok je neplatny.

Stare mesto - xxxxx prestup na Elektricky

Stare mesto - Namestie MMM - prestup na elektricky 2,4,6,9

Zeleznicna stanica...

a podobne...


A to nie len akusticky, ale aj OPTICKY...

Bohuzial, NEEXISTUJE jednoznacny prestupovy bod medzi jednotlivymi sposobmi dopravy, takze je to zlozite a je len tazke odhadnut, ktore informacie by boli este uzitocne, ktore by cestujuceho otravovali...

Ale napr. ak krizujem nejake linky, ktore stoja na tej istej zastavke ako ja, nie je problem to zobrazit na BUSE vnutornom paneli...
Takze, este nejake drobnosti:

- na zber dat v realnom case by bolo potrebne riesit to bud cez RADIO, tak, ze kazde vozidlo by posielalo udaje. Ovela lahsie (a hlavne aj lacnejsie, netreba menit stavajuci stav vysielaciek z analogu na digital) je po trase umiestnit CHECK-POINTs , ktore by pri prejazde vozidla od neho ziskali udaje. BUSE to vie velmi pekne obhospodarit. Ide o to, ze tieto udaje by museli byt zasielane smerom na dispecing, cize nejaky typ GPRS prenosu (urcite nie 2,4 GHz, alebo nebodaj vyssie ? )

- zber dat by sa dal riesit velmi JEDNODUCHO a to spolocne pre AD, TD, ED tym, ze by boli vhodne rozmiestnene CHECK-POINTs

- pre zaciatok by uplne stacilo ich umiestnit na dispecerske budky, obratiska a do vozidiel dispecerov. Samozrejme, mobilne zberace vo vozidlach dispecera by udaje ib zberali, neposkytovali by info o aktualnej polohe vozidlu, aby sa zosynchronizovalo.

Tym padom by bolo mozne sledovat takmer v realnom case pohyb, meskanie a ine nepravidelnosti vozidiel a reagovat na ne.

BOHUZIAL, to by museli ale v DPMK niektori vysoko postaveni ludia vediet premyslat. Zatial mi to pripada tak, ze 1018 ma snahu, zanietenie a ochotu, ale brzdia ho zvrchu a to nie je dobre ani nahodou.

V pripade existencie takehoto zberu dat by nebol samozrejme problem umiestnit na klucove zastavky info panely, ktore by ukazovali realnu (alebo takmer realnu) situaciu.

Samozrejme, niekto moze protestovat, ze na VA USS je takyto panel, ale pokial som si vsimol, je len pevne naprogramovany a zobrazuje PAVIDELNY ODCHOD toho ktoreho spoja a cas do tohto ochodu. Cize neposkytne informaciu, ci ten ktory spoj meska 2, alebo 20 minut.

Su to samozrejme investicie, ale tieto sa oplatia.

DPMK ma vsak pred sebou dlhu trat, ktoru musi zabehnut a na ktorej sa musi najprv popasovat s otazkou, kam dalej, ale hlavne ako dalej. Nakup novych vozidiel, minimalne v rozsahu 50 kusov je viac ako akutny. O ED radsej pomlcim, ta je v zalostnom stave, co sa tyka stavu vozidiel, aj napriek snahe zamestnancov udrzat ju na ako takej urovni.

Kolko novych a patricne uzitocnych elektriciek mame? 512,517,521 ? Drahe riesenie za pekny vzhlad, aj ked, snaha sa ceni. 359 ? "Dubnicky serbel" je prototyp, ktory museli kupit samozrejme ako inak DPMK. T3-ky? Ako tak sa drzia na kolesach ale co bude s nimi o 5 rokov bez GO? T6-ky ? Skoda pomysliet. T8-ky? Az na tie 3 NP HROZA!!!

Autobusy?

SU12/15 Pekny design za strasne vela penazi. Je to ale chvalihodne. Lenze kolko ich je? 34 ? MALO!

V akom stave su ostatne autobusy? Snaha zo strany zamestnancov je, ale niektore kusy uz jednoducho na cestu nepatria!!! O kulture cestovania nehovoriac (v niektorych pripadoch)

Chcete si v NP elektricke zapnut klimatizaciu? Tak prosim, ale roztiahnite si prosim ako vodic DAZDNIK, lebo po chvilke Vas obleje voda!!!

LENZE!!! Kde je potrebne hladat problem?
Vo vedeni DPMK? Ano
Vo vedeni mesta KE ? ANO a to 3x viac ako v predchadzajucom pripade

V mysleni vodicov? NIE!!! Vacsina z nich sa snazi a robia to, co vedia, aby to ako tak vyzeralo...

Interval v sedle 30, alebo nebodaj 60 minut na niektorych linkach? Fajn... nemal by byt ale 15 az 20 minutovy? (neplati obecne)

Interval v spicke 20 minut na ED ? To je o com???? Ako donutime ludi, aby jazdili na ED ? Nijako, ked AD je vo vacsine pripadov RYCHLEJSIA (to je paradox...)

Kde je ale hlavny problem?

KONCEPCIA MHD V KE JE TOTALNE KATASTROFALNA, zaplatavaju sa len akutne problemy. Preco je to tak? Nie su peniaze...
Reply on: Omni_817 #8240:
Suhlasim... ?
VSEVEDKO: SUHLAS S TEBOU...

Bohuzial je to presne tak, poniektori su do DP v KE tak zamilovani, ze nepripustia akukolvek kritiku!

LENZE, diskutovat na temy, ktore tu nahodia obycajni navstevnici, nie vyvoleni, to tiez nedokazu a najma nie vtedy, ked hrozi kritika nasho skveleho DPMK...

Ked ide o to pochvalit sa, vtedy je tu nespocet prispevkov...

BUSE - keby DPMK dal vacsie pravomoci 1018 a hlavne, vyclenil specialne cloveka na vykon upgrade/setup celeho systemu, bol by to urcite idealny system (s trochou ironie samozrejme...)...

Raz pre vzdy mame v KE system BUSE a z hladiska dlhodobeho horizontu je to dobra aj ked draha volba...

Je potrebne si vsak uvedomit ze v sucasnom stave NIE JE BUSE v KE vyuzity ani len na 10 % jeho moznosti !!!

NIE JE nainstalovany v 100 % vozidiel AD, ED, TD (a to aj pre jeho cenu, ale nie len)

V ED nema v niektorych pripadoch ani snimace na dverach !!!

NEEXISTUJE spatny zber dat v realnom case. Ci uz integrovanym radiom, alebo formou CHECK-POINTs po trase a tym je nemozne optimalizovat dopravu.

a bolo by tu ovela viac veci...

R&G MIELEC:

- je neporovnatelne lacnejsi, ale HLAVNE preto, ze lacnejsie su displeje co ma samozrejme vplyv na vizualnu stranku veci...

- z technickeho hladiska su vsak porovnatelne, aj ked, niektore veci sa na RGM daju dosiahnut bohuzial len upgrade a to cosi stoji.

- ponuka iny sposob obsluhy, tento ma vsak ako vyhody, tak nevyhody...

JE NEZMYSEL POROVNAVAT HRUSKU S JABLKOM, AJ KED OBOJE JE OVOCIE !!!

Ano, presne tak, nema zmysel tu na seba utocit!
Reply on: pete. #8233:
Ja som nepisal nic o tom ci nieco R&G zvlada alebo nie. To ze takyto celkovy IS moze fungovat aj s R&G som nevedel. Teraz uz viem ? . Ale aj "odporca" BUSE aspon trosku musi citit tie plus co tam su. To ci za tu cenu sa to oplati to uz je na inu diskusiu. Proste DPMK sa rozhodlo kracat takouto cestou tak sledujme kam az dokraca... ? ?
Reply on: 1018 #8211:
Nevieš čítať alebo čo? Papyr nepísal NIČ o tom, že Mielec poskytuje 5 x viac informácií ako BUSE ale že je 5 x lacnejší. Škoda, že vy, Košičania, akúkoľvek kritiku vášho fantastického DP beriete ako osobný útok na vaše osoby.
Reply on: 1018 #8187:
No to je zaujímavé, prečo tí slávni košickí vodiči, ktorí to ovládajú, majú aspoň podľa príspevkov na tomto fóre s ovládaním systému neustále problémy?
Že do toho motáš horšiu grafiku výrazne lacnejších displejov Mielec, je od Teba prinajmenšom podrazácke.
Reply on: Isidor #8173:
No určite lepšie ako ten dementný pražský, ktorý nevie vyhodnotiť dráhové kritérium a preto musia vodiči klavírovať na tlačidlá.
Reply on: Sarko #8146:
Však to je tam kde som býval, len som kua zabudol už jak sa to tam menuje, asi jednu alebo dve zastávky od Keleti pályaudvar, či nie?
Reply on: Sarko #8116:
Gépgyár:-D.
Reply on: Pivix #8226:
Co z toho R&G nezvladne?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.