Reply on: Omni_817 #8242:
Takze vlastne aj BUSE vie robit cez radio to, co uz funguje v Ziline s R&G. Akurat, ze v KE to nebude fungovat nikdy.R&G a BUSE su uplne porovnatelne. Dokazu to iste, len mozno inymi prostriedkami. Najvacsi rozdiel je v displayoch, ktore su su u BUSE 5x drahsie, citatelnejsie a krajsie ako displaye R&G. Aj ked R&G ma v ponuke viac druhov.
Omni_817
- na zber dat v realnom case by bolo potrebne riesit to bud cez RADIO, tak, ze kazde vozidlo by posielalo udaje. Ovela lahsie (a hlavne aj lacnejsie, netreba menit stavajuci stav vysielaciek z analogu na digital) je po trase umiestnit CHECK-POINTs , ktore by pri prejazde vozidla od neho ziskali udaje. BUSE to vie velmi pekne obhospodarit. Ide o to, ze tieto udaje by museli byt zasielane smerom na dispecing, cize nejaky typ GPRS prenosu (urcite nie 2,4 GHz, alebo nebodaj vyssie ? )
- zber dat by sa dal riesit velmi JEDNODUCHO a to spolocne pre AD, TD, ED tym, ze by boli vhodne rozmiestnene CHECK-POINTs
- pre zaciatok by uplne stacilo ich umiestnit na dispecerske budky, obratiska a do vozidiel dispecerov. Samozrejme, mobilne zberace vo vozidlach dispecera by udaje ib zberali, neposkytovali by info o aktualnej polohe vozidlu, aby sa zosynchronizovalo.
Tym padom by bolo mozne sledovat takmer v realnom case pohyb, meskanie a ine nepravidelnosti vozidiel a reagovat na ne.
BOHUZIAL, to by museli ale v DPMK niektori vysoko postaveni ludia vediet premyslat. Zatial mi to pripada tak, ze 1018 ma snahu, zanietenie a ochotu, ale brzdia ho zvrchu a to nie je dobre ani nahodou.
V pripade existencie takehoto zberu dat by nebol samozrejme problem umiestnit na klucove zastavky info panely, ktore by ukazovali realnu (alebo takmer realnu) situaciu.
Samozrejme, niekto moze protestovat, ze na VA USS je takyto panel, ale pokial som si vsimol, je len pevne naprogramovany a zobrazuje PAVIDELNY ODCHOD toho ktoreho spoja a cas do tohto ochodu. Cize neposkytne informaciu, ci ten ktory spoj meska 2, alebo 20 minut.
Su to samozrejme investicie, ale tieto sa oplatia.
DPMK ma vsak pred sebou dlhu trat, ktoru musi zabehnut a na ktorej sa musi najprv popasovat s otazkou, kam dalej, ale hlavne ako dalej. Nakup novych vozidiel, minimalne v rozsahu 50 kusov je viac ako akutny. O ED radsej pomlcim, ta je v zalostnom stave, co sa tyka stavu vozidiel, aj napriek snahe zamestnancov udrzat ju na ako takej urovni.
Kolko novych a patricne uzitocnych elektriciek mame? 512,517,521 ? Drahe riesenie za pekny vzhlad, aj ked, snaha sa ceni. 359 ? "Dubnicky serbel" je prototyp, ktory museli kupit samozrejme ako inak DPMK. T3-ky? Ako tak sa drzia na kolesach ale co bude s nimi o 5 rokov bez GO? T6-ky ? Skoda pomysliet. T8-ky? Az na tie 3 NP HROZA!!!
Autobusy?
SU12/15 Pekny design za strasne vela penazi. Je to ale chvalihodne. Lenze kolko ich je? 34 ? MALO!
V akom stave su ostatne autobusy? Snaha zo strany zamestnancov je, ale niektore kusy uz jednoducho na cestu nepatria!!! O kulture cestovania nehovoriac (v niektorych pripadoch)
Chcete si v NP elektricke zapnut klimatizaciu? Tak prosim, ale roztiahnite si prosim ako vodic DAZDNIK, lebo po chvilke Vas obleje voda!!!
LENZE!!! Kde je potrebne hladat problem?
Vo vedeni DPMK? Ano
Vo vedeni mesta KE ? ANO a to 3x viac ako v predchadzajucom pripade
V mysleni vodicov? NIE!!! Vacsina z nich sa snazi a robia to, co vedia, aby to ako tak vyzeralo...
Interval v sedle 30, alebo nebodaj 60 minut na niektorych linkach? Fajn... nemal by byt ale 15 az 20 minutovy? (neplati obecne)
Interval v spicke 20 minut na ED ? To je o com???? Ako donutime ludi, aby jazdili na ED ? Nijako, ked AD je vo vacsine pripadov RYCHLEJSIA (to je paradox...)
Kde je ale hlavny problem?
KONCEPCIA MHD V KE JE TOTALNE KATASTROFALNA, zaplatavaju sa len akutne problemy. Preco je to tak? Nie su peniaze...