Mal by som jednu otázku na pamätníkov:
Je možné, že C 734 #6032 dojazdila v 90.rokoch ako dielenské vozidlo? Alebo bola vyradená ako štandardný linkový autobus?
V prahe bude slávnostne otvorený úsek pre dynamické dobíjanie elektrobusov. Riešenie až velmi pripomína trolejbus. Súčastou slávnostného zahájenia bude jazda historického trolejbusu T400
A pre koho by si tu Popradsku rozsiroval medzi Toryskou a Triedou KVP? To uz skor potrebuje vyriesit Ipelska, ktora nestaci a aj preto sa ludia na KVP obavali vystavby na Girbesi, byvala Lechkeho je v hroznom stave a este dalsie auta smerom do mesta, lebo zeby sa napojil Girbes na Janigovu, tak to nikoho nenapadlo, aj ked pri panickovskom pristupe Kosicanov, ze prejst par metrov na zastavku je obrovsky problem, tak neviem, ci by to naslo uzivatelov. Jazero by urcite nejake P+R potrebovalo, ale ta elektricka neviem, podla mna je to uz do mesta dost pomale spojenie, to by chcelo expres po Presovskej s prestupom dalej, nikto nebude z auta v Ke presadat, ked MHD pojde 40 minut. A co sa tyka brownfieldov, asanacne pasmo,Jazero-priemyselny areal, kasarne, prakticky medzi zeleznicou a Hornadom az po dedinu Tahanovce, to len taky rychly nacrt, kde vsade je este volne miesto
Ano, ďalšie vstupy ano. Ale s pránovaním P+R parkovísk a zohľadnením rozvoja MHD (električiek).
Veď nie sú ani žiadne plány, žiadne projekty pre územné rozhodovanie, tým pádom nie je ani odhad nákladov. Mestečko sladko spinká.
Nemyslím, že projekt Nová Terasa je nejaké šialené zahusťovanie.
Samozrejme súhlas, mesto nemá poriadnu koncepciu a nie je ono iniciátorom skutočného územného plánovania.
To je najväčší problém.
D1/R2 problémy v intraviláne veľmi nevyrieši. O tom som presvedčený. Keby sa ten obchvat staval o 5 rokov neskôr, nič by sa nebolo stalo. Problémom je vnútromestská infraštruktúra, ktorá žiaľ na niektorých miestach dosiahla svoj strop. Holt, nedá sa donekonečna spoliehať na cesty postavené za bývalého režimu s veľkou rezervou. Košice potrebujú ďalší vstup do širšieho centra (Masarykova-Prešovská/Južné nábrežie-Jantárová). Dokým toto nebude, nemalo by sa podľa mňa povoľovať nič významnejšie vo východnej časti mesta (mám na mysli bytovky resp. kompaktné obytné štvrte).
Jeden príklad na to, ako sa mesto stará o dopravné koridory. Popradská ulica bola kedysi dávno postavená ako 1+1 s rezervou na ďalších 1+1, t.j. rezerva na ďalší jazdný pás. Stačí sa pozrieť, ako je postavená bytovka Borovicový háj. Nutná preložka potoka a aj to sa tam zrejme nijako rozumne nevojde chodník s ochranným zeleným pásom od cesty. Teda podľa mňa zabité seriózne riešenie cesty 2+2. V lokalitách Grot a Girbeš je rezerva na ďalšie stovky bytov, ale mesto zjavne kašle na budúce dopravné riešenie. Už keď nič iné, krajné pruhy na prípadnej 2+2 Popradskej mohli slúžiť ako BUS+TAXI pruhy, v križovatkách ako odbočovacie. Ale nie, mesto stavilo na rýchlokvasený "rozvoj", ktorý nás dobehne o niekoľko rokov.
Presne tak. To co sa robi teraz je neudrzatelne (Panelaky medzi panelakmi) Nove stvrte ako napr Panorama su fajn, len sa zabuda na dopravnu obsluznost. To je dlhodobo tiez neudrzatelne! Treba pocitat s komplet infrastrukturou. Zober si taku stvrt co chcu robit pri nakladnej stanici. Kam to napojis? na obchvat? Doprava je uz teraz dost biedna. Treba pockat na D1/R2 a potom na to napojit nove stvrte.
To platí pri zahusťovaní do istej (rozumnej) miery. Napr. že sa zbavím priemyselnej zóny niekde v centre. Určite nie, že medzi paneláky z čias Gusta Husáka natrepem ďalšie bytovky.
A aj to reurbanizovanie priemyslu treba robiť citlivo a s mierou. Inak vznikne parkovací kolaps (Kuzmányho).
Práve opačne. Zahusťovanie je lepšie - podľa urbanistov, keďže zvyšuje efektívnosť použitia MHD a funkcií mesta. Nová zástavba niekde ďaleko od súčasnej zástavby len zvyšuje nutkanie použiť IAD. Aj premiestňovanie pešo alebo na bicykli je pri primeranej hustote budov oveľa príjemnejšie a výhodnejšie.
Za socializmu sa komplet infraštruktúra aspoň kreslila do plánov, už keď sa stopercentne nezrealizovala. Dnes sa to mnohokrát ani nekreslí, lebo "dajak bude"...
Radsej by som bol za novu zastavbu ako za sialene prehustovanie. Nie je to dobre. Samozrejme nova vystavba s komplet infrastrukturou a nie hura systemom ako za sociku.
Okrem toho priestor na zahustenie mesta ešte je. Napríklad v priestoroch nákladnej želez.stanice, medzi viacerými sídliskami, v prielukách. Viď.územie medzi sídliskom Kuzmányho a Novou nemocnicou.
+ Smer od ul. Jána Pavla II. k Myslave a podobne.
Električka z Važeckej do Východného mesta mala ísť po Ukrajinskej, ktorú však urbanisti navrhli ako štvorprúdovú. Netreba zabúdať, že v čase súťaže na Východné mesto (1976) sa plánovalo s takmer úplnou likvidáciou starej zástavby v Krásnej.
Električka je vo výkrese dopravy k ÚPN-HSA nakreslená aj dnes, ale bez rešpektovania širších vzťahov. Proste len tak od oka, že do Východného mesta by trať mala viesť. Kade presne, to z výkresu nie je jasné, lebo sa nepozná budúca štruktúra jeho územia. Každopádne téma Východné mesto je zbytočná diskusia, nakoľko pri jeho kreslení do ÚPN sa samotní Drahovského kolegovia smiali, že odkiaľ tam chce zohnať ľudí, ktorí tam budú bývať. Košice ako 300-tisícové mesto je aj v strednodobom hľadisku totálna utópia a kým by sa tak vôbec niekedy stalo, prestriedajú sa minimálne 2 územné plány.
Nezabudnite, že šírka ulíc nehrá veľkú rolu. Ak by bolo treba viac miesta, štát to nemal problém "zariadiť" a v tých časoch už vôbec nie. Videli ste výkres výpadovky s električkovou traťou, ako prechádzajú Krásnou na mieste súčasnej komunikácie (Ukrajinská)? (Buď je tu v archíve alebo niekde inde sa objavil, už sa nepamätám.) Ak bola potrebná tepna na stotisícové sídlisko (napríklad to v údolí Torysy), pár ľudí sa "dobrovoľne vzdalo" záhradiek a občas aj domčekov a bolo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
monoblok