Mám otázku na nejakého pamätníka, ako prebiehala MHD v košiciach počas návštevy pápeža v roku 1995, poprípade ktoré linky boli posilnené a ako kde sa zvážali ľudia. Ďakujem vopred.
Mal by som jednu otázku na pamätníkov:
Je možné, že C 734 #6032 dojazdila v 90.rokoch ako dielenské vozidlo? Alebo bola vyradená ako štandardný linkový autobus?
V prahe bude slávnostne otvorený úsek pre dynamické dobíjanie elektrobusov. Riešenie až velmi pripomína trolejbus. Súčastou slávnostného zahájenia bude jazda historického trolejbusu T400
A pre koho by si tu Popradsku rozsiroval medzi Toryskou a Triedou KVP? To uz skor potrebuje vyriesit Ipelska, ktora nestaci a aj preto sa ludia na KVP obavali vystavby na Girbesi, byvala Lechkeho je v hroznom stave a este dalsie auta smerom do mesta, lebo zeby sa napojil Girbes na Janigovu, tak to nikoho nenapadlo, aj ked pri panickovskom pristupe Kosicanov, ze prejst par metrov na zastavku je obrovsky problem, tak neviem, ci by to naslo uzivatelov. Jazero by urcite nejake P+R potrebovalo, ale ta elektricka neviem, podla mna je to uz do mesta dost pomale spojenie, to by chcelo expres po Presovskej s prestupom dalej, nikto nebude z auta v Ke presadat, ked MHD pojde 40 minut. A co sa tyka brownfieldov, asanacne pasmo,Jazero-priemyselny areal, kasarne, prakticky medzi zeleznicou a Hornadom az po dedinu Tahanovce, to len taky rychly nacrt, kde vsade je este volne miesto
Ano, ďalšie vstupy ano. Ale s pránovaním P+R parkovísk a zohľadnením rozvoja MHD (električiek).
Veď nie sú ani žiadne plány, žiadne projekty pre územné rozhodovanie, tým pádom nie je ani odhad nákladov. Mestečko sladko spinká.
Nemyslím, že projekt Nová Terasa je nejaké šialené zahusťovanie.
Samozrejme súhlas, mesto nemá poriadnu koncepciu a nie je ono iniciátorom skutočného územného plánovania.
To je najväčší problém.
D1/R2 problémy v intraviláne veľmi nevyrieši. O tom som presvedčený. Keby sa ten obchvat staval o 5 rokov neskôr, nič by sa nebolo stalo. Problémom je vnútromestská infraštruktúra, ktorá žiaľ na niektorých miestach dosiahla svoj strop. Holt, nedá sa donekonečna spoliehať na cesty postavené za bývalého režimu s veľkou rezervou. Košice potrebujú ďalší vstup do širšieho centra (Masarykova-Prešovská/Južné nábrežie-Jantárová). Dokým toto nebude, nemalo by sa podľa mňa povoľovať nič významnejšie vo východnej časti mesta (mám na mysli bytovky resp. kompaktné obytné štvrte).
Jeden príklad na to, ako sa mesto stará o dopravné koridory. Popradská ulica bola kedysi dávno postavená ako 1+1 s rezervou na ďalších 1+1, t.j. rezerva na ďalší jazdný pás. Stačí sa pozrieť, ako je postavená bytovka Borovicový háj. Nutná preložka potoka a aj to sa tam zrejme nijako rozumne nevojde chodník s ochranným zeleným pásom od cesty. Teda podľa mňa zabité seriózne riešenie cesty 2+2. V lokalitách Grot a Girbeš je rezerva na ďalšie stovky bytov, ale mesto zjavne kašle na budúce dopravné riešenie. Už keď nič iné, krajné pruhy na prípadnej 2+2 Popradskej mohli slúžiť ako BUS+TAXI pruhy, v križovatkách ako odbočovacie. Ale nie, mesto stavilo na rýchlokvasený "rozvoj", ktorý nás dobehne o niekoľko rokov.
Presne tak. To co sa robi teraz je neudrzatelne (Panelaky medzi panelakmi) Nove stvrte ako napr Panorama su fajn, len sa zabuda na dopravnu obsluznost. To je dlhodobo tiez neudrzatelne! Treba pocitat s komplet infrastrukturou. Zober si taku stvrt co chcu robit pri nakladnej stanici. Kam to napojis? na obchvat? Doprava je uz teraz dost biedna. Treba pockat na D1/R2 a potom na to napojit nove stvrte.
To platí pri zahusťovaní do istej (rozumnej) miery. Napr. že sa zbavím priemyselnej zóny niekde v centre. Určite nie, že medzi paneláky z čias Gusta Husáka natrepem ďalšie bytovky.
A aj to reurbanizovanie priemyslu treba robiť citlivo a s mierou. Inak vznikne parkovací kolaps (Kuzmányho).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
110mat110