Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #81961:
Práve opačne. Zahusťovanie je lepšie - podľa urbanistov, keďže zvyšuje efektívnosť použitia MHD a funkcií mesta. Nová zástavba niekde ďaleko od súčasnej zástavby len zvyšuje nutkanie použiť IAD. Aj premiestňovanie pešo alebo na bicykli je pri primeranej hustote budov oveľa príjemnejšie a výhodnejšie.
Reply on: 110mat110 #81961:
Za socializmu sa komplet infraštruktúra aspoň kreslila do plánov, už keď sa stopercentne nezrealizovala. Dnes sa to mnohokrát ani nekreslí, lebo "dajak bude"...
Reply on: Granite01 #81960:
Radsej by som bol za novu zastavbu ako za sialene prehustovanie. Nie je to dobre. Samozrejme nova vystavba s komplet infrastrukturou a nie hura systemom ako za sociku.
Reply on: veteran #81959:
Okrem toho priestor na zahustenie mesta ešte je. Napríklad v priestoroch nákladnej želez.stanice, medzi viacerými sídliskami, v prielukách. Viď.územie medzi sídliskom Kuzmányho a Novou nemocnicou.
+ Smer od ul. Jána Pavla II. k Myslave a podobne.
Reply on: mi.v #81958:
Električka z Važeckej do Východného mesta mala ísť po Ukrajinskej, ktorú však urbanisti navrhli ako štvorprúdovú. Netreba zabúdať, že v čase súťaže na Východné mesto (1976) sa plánovalo s takmer úplnou likvidáciou starej zástavby v Krásnej.

Električka je vo výkrese dopravy k ÚPN-HSA nakreslená aj dnes, ale bez rešpektovania širších vzťahov. Proste len tak od oka, že do Východného mesta by trať mala viesť. Kade presne, to z výkresu nie je jasné, lebo sa nepozná budúca štruktúra jeho územia. Každopádne téma Východné mesto je zbytočná diskusia, nakoľko pri jeho kreslení do ÚPN sa samotní Drahovského kolegovia smiali, že odkiaľ tam chce zohnať ľudí, ktorí tam budú bývať. Košice ako 300-tisícové mesto je aj v strednodobom hľadisku totálna utópia a kým by sa tak vôbec niekedy stalo, prestriedajú sa minimálne 2 územné plány.
Reply on: KVKV #81956:
Nezabudnite, že šírka ulíc nehrá veľkú rolu. Ak by bolo treba viac miesta, štát to nemal problém "zariadiť" a v tých časoch už vôbec nie. Videli ste výkres výpadovky s električkovou traťou, ako prechádzajú Krásnou na mieste súčasnej komunikácie (Ukrajinská)? (Buď je tu v archíve alebo niekde inde sa objavil, už sa nepamätám.) Ak bola potrebná tepna na stotisícové sídlisko (napríklad to v údolí Torysy), pár ľudí sa "dobrovoľne vzdalo" záhradiek a občas aj domčekov a bolo. 🙂
Terepin- Obchádza križovatku so semaforom.
Reply on: orlov #81954:
No povodne som predpokladal, že by trať mohla viesť Medenou ulicou, ale tá je velmi úzka s blízkou zástavbou.
Ako uvádzate, od križovatky dolava Zinkovou ulicou je situácia velmi podobná, nebola by dodržaná normou stanovená vzdialenosť trate od obytnej zástavby a potom by asi boli problémy prechodom cez rozne parcely k stanici. Naviac užitočnosť takej trate je diskutabilná. To ked už , tak skutočne v prvej fázi predlžiť trať k žel.nadjazdu a vytvoriť žel.zastávku. V ďalšej viesť trať estakádou oblúkom do úrovne žel trati s napojením . Tramtrain (? )
Bolo by to najlacnejšie a technicky najjednoduchšie riešenie tramtrainu. Vlaky ,trebárs aj motorové by tak mohli jazdiť po rovnej trati ed bez väčších úprav , ukončené by boli na NO pred Double tree Hilton. Podobné riešenie existuje v Zwickau, tam je to ešte komplikované splietkou, pretože ed jazdí na 1000mm.
Prečo vlastne L34 zachádza za Optimu?
Reply on: KVKV #81953:
Nevidel som síce plán, ale predpokladám, že to malo ísť na križovatke doľava ( nie ako teraz doprava na obratisko ) a pokračovať až k trati a potom doprava k stanici. Vtedy tam ešte domy neboli.
Reply on: PTKe #81937:
..predlženie k stanici Barca.
A kade mala viesť ? Niekedy péred desiatimi rokmi som si prešiel trasu medzi žst Barca a traťou ed , ale sú tam pomerne úzke ulice tak pre osobné auto a silná individuálna výstavba.

Existuje plán - mapa kade trať mala viesť ? Ktorou ulicou ?
Reply on: reparil #81949:
Ale akú kompetenciu má mesto vo vzťahu k NDS, aby od nich mohli vymáhať nejaké sankcie za nedodržané sľuby? To už potom možeme vymáhať sankcie aj od istej vlády, ktorá slúbila diaľnicu do Košíc do roku 2010 😃
Reply on: reparil #81949:
za mesiac aebo uz aj viac nevedia namalovat ciary na usekoch kde vymienali asfalt, a to v krizovatkach kde su cesty s protismernou premavkou a vznikaju tam aj kolizie. kde by ich trapili nejake grafitti
Reply on: reparil #81949:
V korzari si to uz tiez vsimli, pisali ze sa to (raz) odstrani
Reply on: myslavcan #81948:
ved spominam NDS, kde tam vidis MET prosim ta? cize spravne by malo mesto ulozit pokutu a sankciovat NDS, kedze NDS je majitelom a je za to plne zodpovedna.. spravila len plafon mosta a na zvysok sa zvysoka vykaslala..
Reply on: reparil #81947:
Aké sankcie? Veď most je majetkom NDS, nie mesta. Predpokladám, že aj tie uskutočnené úpravy platila NDS a neboli financované z METu, takže ťažko ich nejak vyžadovať.
Reply on: N/A #81943:
ja sa normalne otvorene pytam kde su sankcie za toto? za tie neodstranene grafitti pri VSS nedostane nds-ka prip kto je za to zodpovedny ziadne tresty/pokuty, proste nic? za taketo spinave robenie si co chcem ,nedodrzovanie pravidiel, dohod a pod.. ? nieco povie u nas nejaka firma ze spravi to a hento, to jak konsky prd do vetra.. ?
Reply on: Janek #81945:
Všetko je rozpísane pod jednotlivými vozmi, tie čo bral Kvazar išli do Kyjeva, tie čo Medzinarodní inovativi kancelář do Dnipra na GO a z tamaď do Mariupolu, alebo niekam inam...
Přátelé, v kterém roce a kam byly prodány vozy 356, 357, 361, 363, 367, 376, 378, 387, 388, 403, 404, 410, 411, 412, 413, 421 a plánuje se zachování nějakých vozů jako historická trojička? Díky
Reply on: N/A #81943:
Tie museli vybrať keď montovali prístrešok možno len zabudli na to a v dohladnej dobe sa to spraví

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.