Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #81767:
Mne je jasné, že tých 250 tisíc nebude ich čistý zisk. Veď som aj napísal, že to netreba brať úplne vážne. No uvidíme, ako im to pôjde, či to zvládnu a či vlastne podnik k tomu nepristúpi štýlom, že za tých pár mesiacov nemáme čo pokaziť, budeme sa modliť, aby v tom čase bolo čo najmenej porúch a keď sa aj niečo nepodarí, tak vyhlásime, že investovať sa už do toho neoplatí, lebo s výberom nového prevádzkovateľa mesto investuje takmer 30 miliónov eur do nových LEDiek a stĺpov...
Reply on: myslavcan #81766:
A správa VO prebieha tak, že sa naň len pozeráme, pekne sa usmievame a na účet nám zatiaľ naskakujú číselka? Netreba žiaden servis, údržbu, investície?
Pochybujem, že by tam nechali takú ziskovosť, ktorá by podniku pomohla, práve naopak, za presunom pod "seba" vidím snahu náklady čo najviac okresať.
Reply on: Granite01 #81742:
Ak DPMK važne na zvýšenie platov potrebuje 1,2 mil € tak by na to mohli použiť peniaze, ktoré teraz dostanú za správu verejného osvetlenia v meste. Mesačne za to dostanú približne 250 tisíc, čo do konca roka robí dokonca viac 1,2 mil €. Prosím, tento návrh berte s úsmevom, alebo možno aj s istým zamyslením, prečo dostal spravu osvetlenia práve DPMK. Či nie je jedným z dôvodov to, že mesto nejako potrebuje dostať peniaze do podniku bez navýšenia vlastných výdavkov...
Reply on: Bjorn #81749:
Samozrejme ma to štve, ako sa narába s Eurofondami. Žiaľ mesto si stanovilo priority ako si stanovilo, diskusia žiadna neprebehla, pretože v tejto gubernii sa diskusia považuje za slabosť.
Okrem toho, ak sa tieto peniaze minuli, škoda plakať nad rozliatym mliekom. Z toho sa môžeme len poučiť.
Ostatné je všetko krásne, ale na to potrebuješ úplne novú krv vo vedení mesta aj tohto štátu. A to je otázka, či sa toho niekedy dožijeme.
Mimochodom, to čo charakterizuje toto mesto najlepšie, je ako sa urobila križovatka VSS a pritom sa nemyslelo na bicyklistov.
Dik za upresnenie, naozaj netto je také aké si písal.
Reply on: myslavcan #81763:
Hovorkyna vsetko "vcas" povie
Keďže v sobotu majú začať rozkopávať SNP od magistrátu po amfik, počíta sa s presunutím kaliforňana niekde k magistrátu, alebo budú električky jazdiť len po vozovňu?
Reply on: afeno #81750:
S týmto názorom sa stotožňujem.
Rozhodne všetky spoje vypravené neboli. Minimálne služba 7204 buď vypravená nebola alebo len nešla, lebo nebola voľná záloha. Toľko k tomu. 🙂
Reply on: Troll #81758:
Aj keby v Košiciach, dosť chabý argument, že tridsiatehoprvého sa vypravili všetky spoje (neznamená, že všetky služby). Čo z toho, keď ani jeden z predošlých dní sa to nepodarilo.
Reply on: Isidor #81757:
"Chápeme, že vynechanie hoci len jedného spoja môže mať pre cestujúcich nepríjemné dôsledky, preto sa za spôsobené problémy ospravedlňujeme a vzniknutú situáciu riešime"

...sa už načisto pojaššila? ?
Reply on: Isidor #81757:
Kde? V Moldave nad Bodvou? ?
Reply on: Troll #81753:
Tých 15 minút som prestrelil ?, prv než ma niekto bude podozrievať z navádzania iných na samovraždu, radšej napíšem, že stačia 2 minúty.
Reply on: mi.v #81752:
Pokus sa nedá tak ľahko uskutočniť, s CNG autom nemôžeš len tak parkovať v zavretej garáži a nechať sa udusiť ? (garáž musí mať potrebné vybavenie, detekciu uniku plynu, vetranie a tak). Odporúčam niekedy rannú prechádzku medzi naštartovanými CNG autobusmi (ráno pred výjazdom z garáže je to paráda, samá vôňa) ?
Reply on: mi.v #81752:
Samozrejme, že úplne opomenul oxidy síry, o pevných časticiach ani nehovoriac.
Reply on: mi.v #81752:
Síce sa s afenovym názorom na emisie veľmi nestotožňujem... Ale z tvojho pokusu nepriamo vyplýva, že napríklad taký oxid uhoľnatý emisiou nie je, lebo ho predsa necítiť... ?
Reply on: afeno #81750:
off-topic – afeno: "Navyše plynové autobusy produkujú rovnaké emisie ako tie na naftu."

Urobte si pokus: Skúste byť 15 minút v zavretej garáži s naštartovaným naftovým autom alebo s naštartovaným CNG autom. 🙂 Ak ste doma niekedy varili na plynovom sporáku, asi viete, že emisie zemného plynu ste si v kuchyni ani nevšimli. Ale ak skutočne tvrdíte, že zemný plyn a nafta majú rovnaké emisie, môžete doma skúsiť variť na nafte. 🙂 (Asi ste mysleli skôr porovnateľný _objem_ emisií...)
Povedzme si za rovinu, za rovnake peniaze v Kosiciach by mohlo byt omnoho viac muziky. Lenze v DPMK sedia neodbornici, ktorych maximalne zaujima vyska odmien a pripadne mozne odmeny bokom, napokon preto nakup tolkych polnohospodarskych strojov a este robenie PR na elektrobusoch, aki sme pokrokovi. Napokon aj tie rekonstrukcie su znacne zbastlene, trat sa uz prepadava, je zarastena, akoby ani elektricky nejazdili. Mozno by pan primator nemusel tolko obhajovat chapadla EEI a Smer, vzdat sa platu a zacat robit nieco pre mesto, lebo pri jeho pripadnom nasadeni na zupu sa mozeme tesit len na dalsie pripady most Ruzin a dlhy
Reply on: Granite01 #81745:
Cena CNG autobusu oproti normálnemu je asi 1,5 krát vyššia, súdim podľa ceny Citelisov 3311+. Navyše plynové autobusy produkujú rovnaké emisie ako tie na naftu. Výhodou je možno tak to, že samotné palivo je lacnejšie. To už sa fakt viac oplatí investovať do trolejbusu (aj parciálneho)
Kedže elektrina je výrazne lacnejšia ako plyn, tak tam by sa dalo ušetriť omnoho viac nákladov ako na rozdiele medzi nafta-CNG. A ten trolejbus sa cenovo až tak výrazne od CNG autobusu nelíši.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.