Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ziline mame co zavidiet! dpmk a rasice takto sa to ma robit s trolejbusmi, ucte sa! https://imhd.sk/za/doc/sk/15919/Zilina-bude-mat-najmodernejsie-trolejbusy-v-strednej-Europe
Reply on: 110mat110 #80635:
Ak by zostali koľaje a ostrovčeky od Jazera pod mostom bez zmeny (kiežby ostali), tak nový ostrovček smerom na Alejovú by bol len pre linku R8 (1 spoj denne), lebo súčasný ostrovček L4+LR8 spred križovatky musí preč kvôli ľavému odbočovaciemu pruhu. Súhlasím tiež – najlepšie by bolo mať konečný projekt a tak diskutovať.
Reply on: mi.v #80632:
Naco je ostrovcek AD smerom na alejovu?
Bude chybat ostrovcek AD smerom na Jazero? Alebo sa len nebude rekonstruovat?

Treba pockat, kym Eurovia premeria siete a vyda sa nejaky konecny projekt. Na stranke pti je schema http://www.ptinziniering.sk/aktualne_projekty_pdf/Kosice-MET-uzol%20VSS%20pracovny%20navrh%20krizovatky%2004.2015.pdf a tam su pod mostom 3 kolaje.
Reply on: veteran #80633:
Okej, teraz sú ostrovčeky vo 2 ramenách križovatky, po novom budú v 4.
Chodcov pod mostom VSS asi nemá význam riešiť, lebo tam sa nič nemení – zastávka tam bola aj zostane. Ale čo nový ostrovček pri trati na Alejovú, kde v súčasnosti za deň prejde minimum ľudí? Mne sa to vidí od ruky. A nový ostrovček smerom na Južnú triedu si bude vyžadovať pridanie priechodov pre chodcov a asi aj CSS (cestnej svetelnej signalizácie). Pričom súčasný ostrovček to má vyriešené dosť dobre. A v neposlednom rade, po rozptýlení ostrovčekov sa po križovatke VSS bude tmoliť viac chodcov, čo takisto nie je dobre vzhľadom na nehodovosť. Ja som si dovolil o celom tomto riešení nahlas zapochybovať, lebo od terajšieho sa mi vidí horšie, nie lepšie.
Reply on: mi.v #80632:
A teraz sú tie nástupištia kde, keď nie v ramenách križovatky? Aký je pod mostom VSS prirodzený záujem chodcov?
Reply on: S499.1023 #80631:
Ďakujem, pozriem. Kruháč je nepochybne lepší v tom, čo píšete aj v tom, že má nižšie náklady na množstvo koľajiva aj na údržbu. Keby bolo na mne, dal by som tam kruháč.

Ak je pravdou spomínaný náčrt (https://imhd.sk/ke/media/mn/00001644/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-MET-UCS-15-stav-krizovatky-po-rekonstrukcii-2015.pdf), tak mne ten pripadá ako zlý vtip:
- zastávky popresúvané do ramien križovatky, ktoré sú zbytočne ďaleko a mimo prirodzeného záujmu chodcov (inými slovami: kde nič nie je, ba v súčasnosti ani len chodník)
- rozraďovacia koľaj zrušená nielen od Južnej triedy, kde by to až tak nevadilo, ale aj od Jazera, čo bude trochu chýbať, veď neraz sú obsadené obe koľaje súbežne

Podľa mňa by bolo výhodnejšie ponechať súčasný stav ako realizovať ten nový vynález. Ale dobre, ja nie som odborník. Možno sem niekto napíše, prečo je ten nový návrh oveľa lepší.
Reply on: mi.v #80627:
Nemusela by. Pozri v Mníchove pri Maxmonumente. Kruháč má oproti "Grand Union" výhodu v tom, že sa na ňom okrem odbočovania z každého smeru do každého môžu aj otáčať vozidlá zo všetkých smerov.
Reply on: veteran #80628:
Preferencia nainštalovaná bude. Zapnutá však nie. Ostrovčeky budú v oblúkoch, krivé a budú na nich stĺpy, zábradlie zhrdzavie už počas výstavby. Označníky so zastaraným digitálnym panelom budú umiestnené tak, aby na to nikto nevidel. Vstupy na peróny maximálne dva, z toho maximálne jeden bude bezbariérový (primárne z najmenej využívaného smeru). Združená zastávka - toto slovné spojenie slovník nepozná, resp. dlažba v projekte nepočíta so záťažou vyššou, než detský kočík prekonávajúci 12-centimetrové prevýšenie obrubníku. Zvršok na zastávkach dláždený (viď vyššie), inak zatrávnený bez závlahy. Nemáš za čo ?
Reply on: rpopo #80625:
poobede už aj vyberali koľaje v obratisku.. na košické pomery nevídané, tu sa zvyčajne úsek stavby uzavrie, nechá odstáť, a tak o dva dni sa začne zľahka okopávať
Reply on: mi.v #80627:
...z ktorých sa toho veľa nedozvieme. Len kde a čo. Pre mňa je podstatné, kde a či bude nainštalovaná preferencia, aké budú nástupné ostrovčeky, označníky, prístrešky, zábradlia, koľko vstupov na nástupište kde bude, kde bude združená zastávka, kde aký zvršok atď.
Reply on: veteran #80621:
Priznám sa, hlavný problém, pre ktorý som si nevedel predstaviť ten električkový kruhový objazd pri VSS bolo riadenie križovatky. Narozdiel od Moldavskej, kde je kruháč mimo cesty, pri VSS by sa každá jazda električky cez kruháč diala na ploche križovatky využívanej cestnou dopravou. To by vyžadovalo v každom svetelnom cykle odstaviť takmer celú križovatku pre autá na 25 sekúnd, kým električka obíde kruháč pri možnom odbočovaní doľava – a to je na taký uzol asi príliš veľa času odobratého cestnej doprave.

Ešte k výkresom: enviroportal občas celkom zafunguje, napríklad na cesty: http://www.enviroportal.sk/vyhladavanie?q=r%C3%BDchlostn%C3%A1+cesta
tam je výkresov až-až 🙂
Dop.nehoda na MMM na Bačikovej a Mäsiarskej. MHD idu odklonom
Tak ono košická neúdržba a bratiskavská údržba bude asi to isté však ? Neviem, či sa kazia nejako často, asi je to v norme, keď sa však niečo vážnejšie pokazí, nie je mimoriadne, keď autobus aj pol roka stoji na svojom mieste. Momentalne je niekoľko Tedomov viac menej na súčiastky.
Dnes o 13tej už nebolo trolejove vedenie od Zimnej po TU, keď som stamaď šiel o 15tej, tak som už vedenie nevidel ani pri knižnici takže je možne, že dnes už bude vedenie dole až po obratisko. Prevesne lana dole ešte nedali.
Reply on: reparil #80620:
Dúha sa napr. do Štúrovej tiež pustila prakticky hneď... ?
Reply on: Sharpay #80622:
Neviem o tom, že by u nás nejaký Tedom horel, ale ak áno, tak určite nie až tak...

A DPB je známy svojou údržbou autobusov... ?
https://imhd.sk/ba/doc/sk/15950/Dalsi-autobus-s-CNG-pohonom-zhorel-do-tla

chcem sa spýtať, či aj u vás v KE už horel Tedom, alebo, či sa u vás často kazia? Alebo to len my v BA nerobíme údržbu vozidiel tak ako sa patrí.
Reply on: mi.v #80619:
Áno, platí toto, od kruhovej križovatky sa upustilo.

O žiadnej takej stránke neviem, mesto také niečo zverejňovať nezvykne a na enviroportáli sú len všeobecné informácie.
Reply on: afeno #80618:
tak to predsa nie je ziadna smrado(duha) ale makaci od prvej minuty ,u nich sa neobavam zeby nedobehli ten casovy sklz co maju.. dufam ze to ale spravia aj dokladne ale zrejme ano kedze sa budu popritom menit aj inzinierske siete
Reply on: veteran #80617:
Ďakujem veteran! Takže podľa toho pre UČS 15 (VSS) platí skôr toto:
https://imhd.sk/ke/media/mn/00001644/Planovane-modernizacie-elektrickovych-trati-MET-a-Integrovany-dopravny-system-IDS-MET-UCS-15-stav-krizovatky-po-rekonstrukcii-2015.pdf

než bol pôvodne zakreslený kruhový objazd:
http://www.kosice.estranky.sk/clanky/oznamy-a-informacie/info---modernizacia-elektrickovych-trati-met-v-meste-kosice.html

Je niekde stránka s aktuálnymi výkresmi? (napr. enviroportal) Ja som nenašiel.
Na trati sa robí cca 4 hodiny, a už sa dáva dole trolejové vedenie a v obratisku Botanická záhrada sa trhajú koľaje 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.