Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #80692:
Prave naopak, stanica je prestupny uzol, ktory je sice umelo vytvoreny ale na prestupy "od vsetkych vsade" uplne idealny. Su tam nastupistia blizko pri sebe kam sa da nasekat kludne aj 10 kratkych busov (ak vyuzijeme aj nastupistie pri elektrickovej zastavke). Na namesti osloboditelov by neboli tak dobre k sebe postavene, kedze by boli roztrusene na oboch stranach a prestup by musel byt popred Aupark. Za tri minuty by sa nestihol.
Reply on: KVKV #80694:
Pri dennych spojoch neexistuju navazne spoje, ktore na seba cakaju (vo vseobecnosti). AJ intervaly su hustejsie a casto esistuju aj alternativne spojenia. Vzhladom na to, ze nocaky na seba vyckavaju a premavaju iba raz za hodinu, mal by byt ten prestup prave preto jednoduchy a rychly.
Trochu to celé zachraňuje, že všetky linky vychádzajúce zo stanice idú na NO, takže ak idem z mesta (po fláme) na N1,5,7 , tak sa nemusím trmácať na stanicu.
A ešte dotaz. Linky N1,5,7, ktoré robia na NO ten "veletoč" , budú zastavovať dvakrát, aj v smere na sený trh ?
Reply on: tbus #80687:
N4 stanovili akosi obrátene. Tak napríklad oblast Astoria-Gemerská a možno aj ryba je po odchode spoja z NO rýchlejšie dosažitelná pešo než busom. Bolo by lepšie ju viesť obráteným smerom ako navrhujem nižšie.
Prestup na NO medzi siedmimi busmi by nemal byt problem. Aj keby podla smerovania liniek tri stáli v smere senný trh, štyri v smere dom umenia, juh. Ma udivuje, že naráz niekomu pri nočákoch vadí zastávková turistika. Pri denných spojoch je to nutnosť a pokial viem , nikomu to zatial nestálo za to sa tým zaoberať, aj ked to šlo riešiť.
Musím pochváliť tento nápad. Teraz ho len dobre realizovať a pozorovať, či všetko funguje tak ako má.

Vždy je stret koncepcií - či mať uzlové body alebo X-liniek z bodu A do bodu B. Na západ od nás sa väčšinou presadzuje koncepcia uzlových bodov (buď jeden alebo ešte lepšie viac takých bodov).

Určite by bolo ideálne, ak by prestupný terminál bol na NO. Žiaľ schopnosť myslieť do budúcnosti nikdy nebola silná stránka predstaviteľov mesta. Dnes je to vzhľadom na malú finančnú silu mesta a rozpredanie pozemkov v časti NO do rúk developerom a investorom prakticky nemyslitelné urobiť predstupný uzol - terminál na jednom mieste na NO.
Reply on: 110mat110 #80690:
Veď práve preto, že všetky linky pôjdu cez NO mi prišlo absurdné, aby pre Károja išlo na stanicu sedem liniek. Áno, stanica je miesto v Košiciach, iste celú noc hojne navštevované - ja napríklad v Košiciach ani inde nechodím. Všetci diskutujúci okrem Teba priniesli ale racionálne argumenty, prečo stanica a nie NO.
Reply on: Vladimír #80686:
Tak ja nie som žiadny Košičan ale vždy som mal pocit, že NO je bars veľka plocha. kde sa 7 busov nakladá bez problémov.
Reply on: S499.1023 #80683:
Nechapem co riesis. Vsetky linky pojdu aj cez namestie osloboditelov. Tam nie su dobre podmienky na prestup, lebo tam nema kde zastavit 7 autobusov za sebou. A ked budu zastavovat na oboch nastupistiach tak sa bude naprd prestupovat, lebo su dost daleko od seba.

Len tak mimochodom (viem ako mas rad slovickarenie) stanica nie je miesto v KE?
Reply on: Iv #80684:
Otazka neznela co prevazuje v MHD, ale co prevazuje celkovo. Predpokladajme ze cielom systemu je aj ziskat novych ludi co tie nocaky doteraz nepouzivali - napriklad preto ze na niektore relacie boli uplne nepouzitelne.
Reply on: S499.1023 #80683:
Ale ta doprava v ramci KE tymto zasadne netrpi, kedze centrum bude obsluzene. Len samotny prestup sa realizuje v lokalite kde nan su dobre podmienky.
Reply on: S499.1023 #80681:
prax ukáže.. podľa mňa sa to bude ešte po nejakom čase znova meniť, ci to bude fungovat a ako spolahlivo, neda sa povedat, kedze je to na miestne pomery nova vec

najma trasa N4 mi príde dosť krkolomná, napr. medzi zastavkami Astoria a Stara nemocnica (gemerska) je na krizovatke zakaz odbocenia, ci na to niekto myslel pri vymislani trasy? .. Taktiez medzi zastavkami Lunik VIII a Zelezniky je neviem na co zastavka Blsak, pride mi zbytocna, ale ked je na znamenie, tak je to asi jedno, na taketo a dalsie veci sa podla mna pride az prevadzkou
Reply on: S499.1023 #80683:
Podľa mňa tkvie otázke skôr v tom, či je možné na NO zhromaždiť všetky nočáky na nástupištiach pre príslušné smery tak blízko seba, aby to bolo na pohodlný prestup. Toto kritérium jednoznačne spĺňa STN.
Reply on: Iv #80684:
Resp. medzi centrom a sídliskami
Reply on: S499.1023 #80683:
Vzhľadom na to, že doteraz sa v noci veľmi nedalo prestupovať, pri cestách z jedného miesta na druhé mimo centra, ľudia na to využívali kadejaké lacné taxislužby...takže si myslím, že prevažuje počet ľudí medzi sídliskami a stanicou....
Reply on: Dispecer #80682:
Otázka znie, či väčšina cestujúcich jazdí na stanicu alebo z jedného miesta v KE na druhé miesto v KE? Ja by som stavil na druhú možnosť.
Reply on: S499.1023 #80681:
Iste, ale obávam sa, že "nútenie" ľudí prestupovať do jedného autobusu, aby sa zviezli o asi ani nie kilometer ďalej na STN by bolo veľmi silno op...ané a politicky nepriechodné.
Reply on: Dispecer #80680:
Zo stanice na NO by predsa premávala jedna z nočných liniek, čo by bohate stačilo. Aj v Bratislave znamenal presun centrálneho prestupného bodu z Námestia SNP na Hlavnú stanicu mínus. Vy ešte máte v KE stanicu relatívne v centre.
Reply on: KVKV #80679:
Na prestup je tam cca 3 minúty, čo myslím že postačuje.

NO by bolo super - ak by priamo na NO bola aj železničná stanica... Alebo chceš nútiť ľudí, ktorí prídu poslednými vlakmi, alebo naopak idú na prvé vlaky, aby si ešte urobili prechádzku / beh / šprint zo stanice / na stanicu?
Reply on: tedom-cng #80662:
No neviem, či pochvalu. Vytvoriť v KE vunkčný systém nočnej mhd je záslužná vec,je dobré, že sa niečo začína diať, ale niektoré veci by som riešil inak.
V tomto systéme všetky spoje začínajú (a končia) na stanici. A aký je vyčkávací čas ak prídem napríklad spojom N2 a chcem pokračovat N7. Kolko budem čakať na stanici ? Podla mňa by bolo lepšie , ak by centrálny prestupný bod bol na NO. A nočné linky by som spojil takto: N1+N6, N2+N7, N4+N5, N3bez zmeny. Podla potreby, ak by sa to ukázalo užitočné, by som na niektorých linkách závlekom riešil obsluhu stanice . Účelom nočných spojov je okrem spojenia k vlakom na stanicu aj rýchle spojenie medzi sídliskami bez prestojov a čakania.
Južnú N4 by som od NO viedol na rastislavovu, milosrdenstva, južnú, ryba, stará nem., železniky, LVIII.
Reply on: 810zssk #80676:
Pritomnost dispecera je lepsia ako riadenie cez dispecing. V noci bus nema preco meskat viac ako 2-3 minuty a to, ci prestupili vsetci a ci netreba zdrzat rozjazd kvoli cestujucim dispecer zisti len na mieste

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.