Reply on: Bjorn #80381:
Máš pravdu, ale koniec koncov je to dotykový displej tak by sa malo počítať s tým že sa bude používať a niečo by aj mal vydržať aj keď viem že veľa toho nevydrží. Keby bol užší, dalo by sa to vyriešiť napríklad aj hardvérovými tlačidlami, ktoré by mali vydržať viac a reagovať lepšie a trvalo by to len o niečo dlhšie a najviac zdržiava aj tak to samotné čítanie karty.
Bjorn
Presne tak, toto je dosť veľká nevýhoda toho, že defaultná predvoľba elektronického lístka sa mení podľa konkrétneho spoja, resp. podľa zostávajúceho času cesty. No každopádne, na displeji označovača je zobrazené, aký lístok sa zakúpi priložením karty, ty ale túto predvoľbu zrušiť vieš a zvoliť vhodnejšiu alternatívu. Otázne je, či je vhodnejšie mať vždy predvolený najdrahší lístok, alebo predpokladať, že cestujúci neprestupuje... Obzvlášť vtedy, keď majú cestujúci dosť slabé povedomie o tom, kedy sa karta prikladá a kedy nie, v súvislosti s prestupmi.
Druhá vec je už to, že košický systém nie je príliš user friendly. Tlačidlá sú malé, popisy nezrozumiteľné, displej často reaguje na dotyk (resp. stlačenie, keďže dotyk rozhodne nestačí) nesprávne, spomínané dvojité prikládanie karty, pomalosť čítania... Nič z toho rozhodne neprispieva pohodliu a k predchádzaniu nedorozumení.
Dosť nešťastné mi príde aj to, že manuálne zvolený lístok po zrušení defaultnej voľby už nemožno optimalizovať. Ak cestujúci zmení plány, alebo spôsob dopravy počas cesty, prichádza o možnosť získať rozdiel medzi tým, čo zaplatil a skutočne precestovaným časom. O to väčší nezmysel to je v prípade, keď po prestupe sa pri prípadnej kontrole taký lístok ako zakúpený nezobrazuje, ak sa pri nástupe do ďalšieho vozidla cestujúci "neprihlási" priložením karty.