Reply on: S499.1023 #80052:
Moznosti je vela, samozrejme by som mohol napisat konkretnu predstavu, ale chcelo by to podrobne prepracovat, zistit moznosti, to by bola ta najkomplikovanejsia cast a ja na to nie som odbornik, dokazom ze to funguje su ine mesta, alebo napr. zeleznica, kde su ovela vyssie naklady, aj na prenajom a pod., pri MHD by sa prenajimali asi len zastavky, to by sa muselo vyriesit, samotne vozidla by nakupili, mestske a ine karty uz dnes funguju vo viacerych spolocnostiach, platit je mozne aj cez SMS...Konkurencia by bola vo forme cien, vybavenia vozidiel, doplnkovych sluzieb, trasami, pristupom, dodrziavanim cestovnych poriadkov, funkcnou a pouzivanou klimatizaciou...
Usetrit by sa dalo nastupovanim prednymi dverami a povinnym prilozenim karty, aj v pripade "mesacnika", tym by nepotrebovali revizorov, DPMK na ciernych pasazieroch prerabaju dost vela.
Napr. by mohli viac vyuzivat internet, teraz nie je mozne dobit si penazenku cez internet, nie je mozne kupit mesacnik platobnou kartou cez internet, konkurencia by mohla toto zaviest, usetrila by na pobockach a automatoch, mohli by to doplnit nakupom/dobijanim karty cez SMS, cestujuci by nemuseli stat v radoch a niektori sa tam ani nevedia dostat ak pracuju dlhsie.
Mohli by tiez vytvorit spojenia ktore momentalne nie su, alebo len s prestupom...
Inak stale je tu moja proti-otazka, ktoru som polozil uz skor, v ktorej inej oblasti plati 100%-ny monopol podobny ako v MHD? Otazka teda nie je, preco konkurencia, ako konkurencia, ale preco nie?
S499.1023