Sektor verejnej dopravy na Slovensku (a v Česku) je jedna z mála oblastí, kde decentralizácia priniesla viac škody, ako úžitku. Vlaky si objednáva štát, autobusy kraje, MHD mestá. Na každý druh dopravy je iná dotácia a často si priamo konkurujú. Nepresadzuje sa podpora ekologickejšej formy, dopravcovia sa nevedia dohodnúť na ničom. Nie len na vzájomnom prepojení, ale ani na integrácii. Štát a samosprávy, ktoré majú na starosti dopravné cesty im k tomu navyše absolútne nepomáhajú, hlavne ich stavom a tempom obnovy, o budovaní nových ani nehovoriac...
Nepochybne nadväznosť by pomohla. Avšak okrem prípadov v Moldave sa mi nezdá, že by existovalo príliš veľa súbežných spojov vlak, autobus. Vlak totiž je tak zredukovaný, že pomaly nie je čo redukovať (myslím juh Slovenska, najmä Gemer a Malohont).
Okrem toho na na východ od Moldavy väčšinou vlak ani nemôže konkurovať, stanice sú totiž väčšinou mimo centier miest a obcí. Aby vlak bol atraktívny, museli by sa napr. všetky autobusy v Rožňave presmerovať na žel.stanicu RV - a to je podľa mňa nereálne.
Nadväznosť je krásna vec, len povedzme si, koľko bude autobus čakať na vlak, ak vlak bude meškať? 5 min, 10 min?
+nadväznosť často ani nepomôže, keď máme spoje napr. z Moldavy do Medzeva cez víkendy a sviatky v podstate v takte 4-5 hodín (5 spojov, z toho 2 s prestupom v Jasove).
Čaro dopravy v SUISSE je že nemusí človek rozmýšľať kedy čo ide a nejde, či spoj mešká alebo nie. Nič nečaká na prípoj, keďže spoje idú tak často, že sa neoplatí čakať na prípoj. Odíde jeden, príde druhý....no ale to vieme
Pre začiatok sa stačí zájsť pozrieť tuto neďaleko za hranicu do Maďarska, ako tam fungujú lokálky, s dôrazom na nadväznosť autobusovej dopravy...
Skrátim to: nie taký extrém ako u nás, že krajmi dotovaná autobusová doprava priamo konkuruje štátom dotovanej železničnej, resp. ju už vytlačila úplne.
Na Važeckej na obratisku ani jedna suprava už hodnu chvíľu,, a na konečnej (výstupná) nejake Vario a záchranka pred ním,, čo zase, niekto sa ponáhlal domov? ? dufam že nič vážne.
Akože súhlas. Čo sa týka regionálnej dopravy na západ od raja (Košíc) až po Rimavskej Sobotu (Jesenské). Má to objektívne príčiny a tým je malá zaľudnenosť tejto oblasti, malá podnikateľská aktivita. Neviem, aké z toho východisko? Vzhľadom na obmedzené verejné zdroje, ktoré sú k dispozícii.
Asi niečo podobné ako v SUISSE nemôžeme očakávať. T.z. minimálny 1 hodinový takt vo všetkých smeroch, čo by výrazne pomohlo napr.cestovnému ruchu v týchto regiónoch.....
Len či je €Ú spokojná s intenzitou dopravy a s tým, že dve obce o osobnú dopravu pre istotu prišli. Obrovská diera v regionálnej doprave (kde nič nechodí) siahajúca od Jesenského až po Turňu sa predĺžila až po Moldavu...
A ešte nech to celé elektrifikujú a potom budú zháňať jednotku, ktorá by tam jazdila (bageta pod trolejmi by už zrejme neprešla). Do projektu nejaký blázon napísal o. i. aj EJ radu 460, čo je už riadna odvaha ?
Vie niekto, prečo sa na obratisku Krásna dlhé roky nachádza označník ("konečná") až v obratisku, keď na výstup sa používa ostrovček pri vjazde do obratiska?
mi.v