Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Plátok košice:predmesiacom, strana 17:

Dopyt čitateľa ohľadom združenej zastávky Zimná (narážka na nie práve komfortné nástupé plochy autobusových liniek).

Odpoveď DPMK: Zastavovanie autobusových spojov na náhradnej linke X7 bolo dočasným riešením dopravnej situácie počas rekonštrukcie tratí IKD a električkových uzlov. Počas tohto obdobia bola električková doprava na tomto úseku vylúčené, preto bola zmena zastávky autobusov možná.

Po návrate električiek na trate takéto riešenie nie je možné, pretože môže dochádzať k nebezpečným kolíziám - predovšetkým pôri míňaní autobusu a električky. Prvoradou úlohou DPMK je bezpečnosť cestujúcich, preto o inej možnosti zastavovania autobusov na Zimnej ulici neuvažujeme.

---

Ďakujem krásne za vysvetlenie, prečo NIKTO nepripomienkoval projekt MET a NIKOMU ani len nenapadlo zriadiť tam združenú zastávku. Som zvedavý, ktorý študovaný odborník dokáže vyprodukovať tak sprosté vyjadrenie. Všade vo svete sú totálni hlupáci, keď používajú združené zastávky. Viete čo to znamená? Že sme zasa o krok pre nimi! (Ibažeby nie)
Reply on: veteran #79012:
Presne tak. ?
Reply on: Tatranka #79003:
Čiže vulgarizovane povedané je NP všetko, čo má chodbičku odpredu až dozadu bez schodu a okolo nej môže byť čokoľvek. Ako stvorené pre slovenské obstarávania ?
Reply on: S499.1023 #78996:
Ja len toľko k tomu.
Ano, je 100% nizkopodlazna, ale na niektorych miestach sa podlaha plynulo dviha resp klesa, ale pri chodzi to nijak nevadi.
Reply on: myslavcan #79007:
Takže Škoda 15T je 100% nízkopodlažná? (kabínka vodiča je na schodíku, ale pre stojacich ľudí nie je ani jeden schod)
Reply on: 110mat110 #79005:
Najjednoduchšie by sa ako 100% nízkopodlažné vozidlo malo označovať také vozidlo, ktorého 100% podlahy určenej pre státie cestujúcich, alebo pre ich pohyb po vozidle, je prístupných bez prekonania schodov.
Reply on: 110mat110 #79005:
Ktorý typ? Ja som toho názoru, že autobusy rady NB/NC sú nízkopodlažné aka "low-floor", autobusy rady BN/CN sú "low-entry", teda s podielom nízkej podlahy 50 - 75%. ?
Reply on: Tatranka #79003:
Je podla tohto kriteria sor nizkopodlazne vozdilo? Posledny cca meter jeho dlzky su dva dost vysoke schody.
Reply on: Tatranka #79003:
V časopise Československý dopravák 5/2015 je článok, ktorý mapuje vývoj 100% nízkopodlažných sólo električiek. Tu je článok o ukrajinskom voze: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/1/16/vznikne-dal-slo-100-nzkopodlan-tramvaj
Reply on: veteran #79000:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.

Čiže toto je odpoveď. Ak by to bolo definované vzhľadom k dĺžke a šírke (!) vozidla, tak je to iné. ČIže 100% nízkopodlažné vozidlo prejdeš bez schodov od predných dverí až dozadu vrátane bočných vstupov, toť vsjo. Podľa toho aj EVO1 je 100% NP...?
Reply on: Tatranka #79001:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.
-
nízkopodlažné vozidlá s 9-50% nízkopodlažným podielom, tieto vozidlá majú ešte klasické podvozky, resp. nápravy
-
nízkopodlažné vozidlá s 50-75% nízkopodlažným podielom, čo je charakteristické predovšetkým pre autobusy, kde v zadnej časti - umiestnenie motora - je zvýšená podlaha o jeden nízky stupeň. V súčasnej dobe je v tejto kategórii (70% nízkopodlažný podiel) vyrobených vo svete najviac vozidiel
-
nízkopodlažné vozidlá so 100% nízkopodlažným podielom.
Reply on: veteran #79000:
Nízkopodlažním vozidlem se rozumí vozidlo splňující definici nízkopodlažnosti dle
směrnice 2001/85/EC.

http://www.telecom.gov.sk/externe/legeu/vozidla/01-0085kon.pdf Prajem príjemné čítanie...?


Nízkopodlažný autobus (autobus so zníženou podlahou) je vozidlo triedy I, II alebo A, v ktorom
najmenej 35 % plochy, ktorá je k dispozícii stojacim cestujúcim (alebo v jeho prednej sekcii v prípade
kĺbových vozidiel, alebo na jeho spodnom podlaží, v prípade poschodových vozidiel) tvorí plocha bez
schodov a s prístupom minimálne k jedným obslužným dverám.

Tramvaj ŠKODA ForCity ... Podíl nízké podlahy je 100 %, přičemž výška podlahy se pohybuje mezi 350 až 450 mm, ve většině vstupů do vozidla dokonce pouze 320mm nad temenem kolejnice, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla.

A fčil mudrujte...?
Reply on: S499.1023 #78999:
Existuje všeobecne uznávaný/záväzný vorschrift definujúci, čo sa do nízkopodlažnej plochy ráta a čo nie?
Reply on: veteran #78997:
Takže 100% nízkopodlažný autobus ani neexistuje?
Reply on: veteran #78991:
totálna terorizácia úbohých a bezbranných cestujúcich
Reply on: S499.1023 #78996:
Vidím, že v bratislavskom laminátkovom klube ChytámeSaZaSlovíčka opäť neprekročili svoj (značne vybledlý) tieň.

Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).
Reply on: veteran #78994:
Vidím, že v košickom Veteran Car Clube už fyziku prekonali, nápravy aj kolesá schovajú pod podlahu bez podest...
Takýchto vozov existuje len pár - Socimi, ruská 71-911, stredný diel Pesy Twist - všetky majú cca. rovnaký interiér.
Reply on: veteran #78991:
Nijak nedobre... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.