Vylucuje poziadavka troch kapurkoch nejakeho uchadzaca? Myslim, ze pri 12m je tato poziadavka standardna a opodstatnena. Mne viac prekaza poziadavka bateriek vzadu.
Pri naftových sa explicitne dvere nespomínali, len potom, po slávnostnom odovzdávaní, sa vyzdvihoval vyšší počet dverí ako údajne výhodný.
Ono je to podobne, ako aj s klímou. Najprv sa do autobusov objednala, potom, keď vyvstali otázky, prečo v električkách nie, tak tie vraj zastavujú príliš často, takže netreba. Podobná hlúposť, ako teraz tie dvere. A nakoniec sa vraj klíma neosvedčila, lebo z nej bolí hlava, takže v elektrošmejdoch nebude.
Holt, na každú robotu je nám treba špecialistov, aj na vymýšľanie výhovoriek zakrývajúcich akosi príliš časté zmeny názorov v podniku ?
Tých presunov z USS (po ranných návozoch) a do USS (pred zvozom o 14tej) je viacero, tých sa úplne nezbavíš nikdy. A niekedy je lepšie ked to ide 10 min. po výpadovke a z THC vykoná odchod ešte pred siedmou, ako by sa mal spoj zapojiť na LVIII a z Ťahanoviec by sa mohol zapojiť až niekedy o pol hodiny neskôr..
Doplňujúca otázka 3-3:
„Je priatelne iné usporiadanie dverí? Ktoré sú takisto účinné z becpečnostného hľadiska? Prosíme Vás o odôvodnenie prečo ste vybrali taketo parametre dverí?“
Odpoveď:
„Verejný obstarávateľ požaduje štandardné mestské vyhotovenie vozidla - elektrobusu v kategórii 12 metrov, a to je štandardne vybavené 3 dverami. Usporiadanie dverí verejný obstarávateľ požaduje aj z dôvodu rýchlej výmeny cestujúcich na zastávkach. Verejný obstarávateľ požaduje bezpečnostné prvky minimálne v rozsahu uvedenom v Prílohe č. 4 súťažných podkladov Z týchto dôvodov nie je prijateľné iné prevedenie.“
Takže, na naftových šmejdoch boli prijateľné štyri kapurky, lebo rýchla výmena cestujúcich. Pri elektrobusoch je nutné mať tri kapurky, lebo rýchla výmena cestujúcich ? Štandardný mestský naftový autobus v kategórii 12 metrov má mať štyri kapurky, štandardný mestský elektrobus v kategórii 12 metrov má mať tri kaputky. Ende, šlus.
Ono by to boli aj tak len tie isté vzdušné presuny. Ráno na Ťahanovce v podstate nik necestuje. A po zokruhovaní linky by nastali dva problémy:
1. Ako zohnať klbák na linku 10 o 7:25 z Bruselskej
2. Popoludní by cestujúci asi neboli radi, keby to šlo najprv po Americkej a až potom do sídliska.
K bodu číslo 1: Klbák predtým robí polkolo na linke 51 a presúva sa naspäť na Ťahanovce naprázdno, po linke by to už nestíhal a na daný čas už ťažko zháňať nejaké iné vozidlo, jedine ak posúvať, preslužbovať aj 10ku, aj 51ku. Myslím, že aj tak by vznikla potreba na ďalší voz na 51ku, popoludní prakticky nepoužiteľný, keďže ranná špička je na 10+51 neporovnateľná s popoludňajšou. Dokonca sa nedá porovnávať intenzita spojov z Madridskej/Bruselskej s intenzitou z Luníka VIII. Preto je napríklad celkom slušný problém zapojiť R1006 presúvajúcu sa naprázdno zo železiarní už na Luníku VIII. Takto musí ísť naprázdno až na Ťahanovce.
----
Na linke 51, resp. na jej službách, by som sa zameral na odstránenie jedného kola D5101 na linke 27. Medzi posledným spojom na 51ke a kolom na 27ke má služba hodinovú dieru vo výkone a celá táto sranda predlžuje službu na 9 a trištvrte hodiny, čo už je celkom dosť. Toto kolo sa dá bez problémov vykryť preslužbovaním 27iek a zapojením vozidla z linky 56 končiaceho na Námestí osloboditeľov o 7:54 (so zachovaním povinných prestávok atď.).
Ak by sme do toho zapojili preslužbovanie 56ky a zopár drobných zmien v ďalších pár službách, vieme odstrániť aj popoludňajší prejazd O3403 na linke 27 či zbytočný presun naprázdno D4225 z Maše do garáže Šaca.
Pretoze podla "stavebneho planu" na ktory sa remeta tak rad vyhovara sa musi stavenisko dat do povodneho stavu. Tam kde bol asfalt bude asfalt (aj ked v sachovnici) tam kde bola dlazba, musi ist dlazba (dolamana) a kde bol trolej, musia vratit trolej. To, ze po nom uz nikdy neprejde ten "neekologicky" trolejbus je druha vec a formalne s tym duha nic nema.
Ako to vyzerá teraz v Košiciach s trolejbusmi? Budú vobec obnovené po výlukách? Nikde sa neviem dopátrať, dokedy a či vôbec ešte vyrazia na cesty. Ďakujem
tak urcite ,ked to povedali a neustale tvrdia sudruhovia R a RR (nemylit si s rychla rota, od nich maju na mile daleko) ? tolko R nam tu bol cert dlzen naraz, aby sme este z toho nezacali vsetci rackovat ?
Vrátim sa ešte k debate ohľadom L51. Neprichádzalo by o úvahy také riešenie, aby L51 jazdila trvale ako okružná linka? Z NO vždy spodom po Americkej, doprava na Európsku a teda vrchom do mesta. S tým, že ráno by sa kooordinovala s odchodmi L10 z THC do mesta a popoludní s odchodmi L10 z NO na sídlisko. Tak by tie vzdušné presuny ani nemuseli byť...
Také niečo by ako doplnok L10 mohlo jazdiť aj cez víkend, aspoň v popoludňajších až večerných hodinách... tam dlhodobo ponuka chýba. Cez víkend by sa to možno dalo nejako skombinovať aj s málo využitým vozidlom na L31 (spoločná konečná)...
hmm a dalsie p.r. v korzari.. http://kosice.korzar.sme.sk/c/8047724/zdruzenie-duha-zue-ukoncilo-obnovu-kosickych-elektrickovych-trati.html cize zajtra kolaudacia, dufam ze sa tam aspon dohodne ze tie nedorobky (napr poplatane chodniky ci cesty, nevymeneny asfalt ci obrubniky ,kriva zle polozena, prepadnuta alebo obita dlazba, pozostatky starych rozvodnych skriniek, trciace kable zo zeme, stare neodstranene resp nevymenene hrdzave zabradlia, niekde stare zlte len nanovo pretrete zhrdzavene stlpy z cias komancov-vid napr slovan alebo VSE pri a okolo mostiku ci biznis centrum na konci kuzmanky) budu aspon postupne odstranovane,lebo v takomto stave akom je IKD teraz, je to priam katastrofa.. a to uz nehovorim o maximalne nevhodnych pristreskov z 90.rokov zastaralych a uz davno nevhodnych do dnesnych pomerov..
Tatranka