Dnes od 19:00 sa zacala dalsia, v poradi uz 5. vyluka a jeden mimoriadny odklon:
Oddnes 19:00 az do nedele 24:00 sa navara obluk v slucke St. Lokomotivy (v smere z konecnej zastavky do slucky), takze linky c. 2 a 9 su ukoncene na Nam. MMM, pricom konecna zastavka sa nachadza na Strojarenskej ul. pred Komercnou bankou. Kyvadlovo tu premava po pravej kolaji (v smere na St. Lokomotivy) KT8 ev.c. 512, ktore berie cestujucich aj pri jazde v protismere, pricom zastavuje na zastavkach v spravnom smere (cestujuci musia prejst cez kolaj v smere jazdy). Linka X navazuje na kazdy spoj linky c. 2 a 9. Na Komenskeho ul. (na upati krizovatky Komenskeho-Strojarenska) su umiestnene 2 provizorne zastavkove stojany, pricom na hrane krizovatky su na trati odstavene 2 dispecerske vozidla Seat. Do 20:45, kym sa nezaplo poulicne osvetlenie, bolo na zemi pred uvedenymi dispecerskymi autami v tvare sipu umiestnenych 5 malych cervenych majacikov fungujucich na akumulatorovu bateriu. Z prichadzajuceho KT-cka bol na tento ukaz impozantny pohlad, takmer ako na letisku
. Po zazati lamp, kedze auta uz bolo dostatocne vidiet, dispeceri majaciky zbalili. Zajtra a v nedelu budu na linke X kyvadlovo v cca 5 minutovych intervaloch premavat 2 vozidla KT8.
Dalsia zaujimavost suvisi s vylukovymi CP pre linky c. 2 a 9, ktore sa zaujimavo dotkli aj linky c. 6. Vsetky vlaky uvedenych spojov totiz prechadzaju medzi vsetkymi 3-ma linkami. Takto som napr. videl supravu 2xT3 ev.c. 400+401 z linky c. 9 na linke c. 2 v smere zo zel. stanice na Nam. MMM a vzapati na linke c. 6 z Nam. MMM na Zel. stanicu. Na solo linke c. 2 som takto videl napr. aj supravu ev.c. 388+389, tiez "prebehnutu" z linky c. 9 a nasledne T3 ev.c. 372, ktora z linky c. 6 na Nam. MMM presla na linku c. 2 na Zel. stanicu.
Ako poslednu informaciu uvadzam odklon autobusovej linky c. 29 z Tajovskeho a Gresakovej ul. pri jazde z Nam. oslob. na Moyzesovu ul. Od vecernych hodin az do 21:30 bola Tajovskeho ul. v useku od krizovatky Sturova-Tajovskeho po krizovatku Tajovskeho-Gresakova policiou hermeticky uzavreta z dovodu pravdepodobne prestrelky. Ja som si vsimol iba jednu bielu dodavku, ktora stala uprosted cesty a v protismere (je tu jednosmerka) a dalsia cierna dodavka bola sice zaparkovana v prilahlej nike, ale mala rozbite okna a skupina policajtov tu pilne zbierala odtlacky a cosi dokumentovali. Ak boli vodici o tejto udalosti informovani, premavali pravdepodobne odklonom z Nam. osloboditelov po Hlavnej, Pribinovej, Mojmirovej, Timonovej, Tajovskeho a Gresakovej na Moyzesovu ul., resp. ak nie, tak museli porusit zakaz odbocenia zo Sturovej na Moyzesovu ul.
Oddnes 19:00 az do nedele 24:00 sa navara obluk v slucke St. Lokomotivy (v smere z konecnej zastavky do slucky), takze linky c. 2 a 9 su ukoncene na Nam. MMM, pricom konecna zastavka sa nachadza na Strojarenskej ul. pred Komercnou bankou. Kyvadlovo tu premava po pravej kolaji (v smere na St. Lokomotivy) KT8 ev.c. 512, ktore berie cestujucich aj pri jazde v protismere, pricom zastavuje na zastavkach v spravnom smere (cestujuci musia prejst cez kolaj v smere jazdy). Linka X navazuje na kazdy spoj linky c. 2 a 9. Na Komenskeho ul. (na upati krizovatky Komenskeho-Strojarenska) su umiestnene 2 provizorne zastavkove stojany, pricom na hrane krizovatky su na trati odstavene 2 dispecerske vozidla Seat. Do 20:45, kym sa nezaplo poulicne osvetlenie, bolo na zemi pred uvedenymi dispecerskymi autami v tvare sipu umiestnenych 5 malych cervenych majacikov fungujucich na akumulatorovu bateriu. Z prichadzajuceho KT-cka bol na tento ukaz impozantny pohlad, takmer ako na letisku

Dalsia zaujimavost suvisi s vylukovymi CP pre linky c. 2 a 9, ktore sa zaujimavo dotkli aj linky c. 6. Vsetky vlaky uvedenych spojov totiz prechadzaju medzi vsetkymi 3-ma linkami. Takto som napr. videl supravu 2xT3 ev.c. 400+401 z linky c. 9 na linke c. 2 v smere zo zel. stanice na Nam. MMM a vzapati na linke c. 6 z Nam. MMM na Zel. stanicu. Na solo linke c. 2 som takto videl napr. aj supravu ev.c. 388+389, tiez "prebehnutu" z linky c. 9 a nasledne T3 ev.c. 372, ktora z linky c. 6 na Nam. MMM presla na linku c. 2 na Zel. stanicu.
Ako poslednu informaciu uvadzam odklon autobusovej linky c. 29 z Tajovskeho a Gresakovej ul. pri jazde z Nam. oslob. na Moyzesovu ul. Od vecernych hodin az do 21:30 bola Tajovskeho ul. v useku od krizovatky Sturova-Tajovskeho po krizovatku Tajovskeho-Gresakova policiou hermeticky uzavreta z dovodu pravdepodobne prestrelky. Ja som si vsimol iba jednu bielu dodavku, ktora stala uprosted cesty a v protismere (je tu jednosmerka) a dalsia cierna dodavka bola sice zaparkovana v prilahlej nike, ale mala rozbite okna a skupina policajtov tu pilne zbierala odtlacky a cosi dokumentovali. Ak boli vodici o tejto udalosti informovani, premavali pravdepodobne odklonom z Nam. osloboditelov po Hlavnej, Pribinovej, Mojmirovej, Timonovej, Tajovskeho a Gresakovej na Moyzesovu ul., resp. ak nie, tak museli porusit zakaz odbocenia zo Sturovej na Moyzesovu ul.
Sarko
V prvom rade upozornenie pre vsetkych diskutujucich, ktori sa do tohto zapojili, ze prvotne sme sa s Busmechanikom bavili vylucne tej casti Komenskeho ulice, kde su umiestnene provizorne zastavkove oznacniky na konecnej zastavke linky X. Preto nech tu nikto nepletie, ze v useku severne od krizovatky Komenskeho-Hlinkova je komunikacia dokonca 5-prudova, co je sice pravda, ale s povodnou diskusiou to nema nic spolocne...
Ale pekne po poriadku. Severne od krizovatky Komenskeho-Strojarenska, kde sa Komenskeho ul. zacina je v lavej i pravej casti komunikacie iba 1 prud, t.j. komunikacia je v tomto useku az po najblizsiu krizovatku Komenskeho-Garbiarska dvojprudova. Prud v smere ku Garbiarskej ul. ma sice 6 metrov, co by postacovalo na 2 prudy, avsak uz po 130-tich metroch na upati krizovatky Komenskeho-Garbiarska ma ten isty prud uz iba 4 metre, takze isto kazdy uzna, ze pre 50 metrov robit 2 prudy nema zmysel. Prud v opacnom smere je v celom useku o sirke 5 metrov, ale v useku 35 metrov od krizovatky Komenskeho-Garbiarska sa nachadza nika s parkovacimi miestami sikmo na okraj cesty, pricom vsak auta parkuju aj juzne od niky smerom ku krizovatke Komenskeho-Strojarenska, a to pozdlz okraja cesty, takze tieto auta uberaju z uvedenych 5 metrov sirky. V useku od krizovatky Komenskeho-Garbiarska po Komenskeho-Strojarenska teda o dvoch prudoch nemoze byt ani reci.
V ostatnych usekoch sa striedavo menia prudy medzi dvoma az troma, pricom pozdlz okraja cesty tu takisto parkuju auta. Na tychto miestach sa nenachadza znacka zakaz zastavenia, ba ani zakaz statia. Ide o useky od Garbiarskej po Slovenskej jednoty, od Tomasikovej po Kisdyho a v opacnom smere od Vysokoskolskej po Tomasikovu a od podjazdu do Parku Angelinum po Garbiarsku. Skutocne prejazdne 2 prudy najdeme iba v usekoch od Ul. Slovenskej jednoty po Chalupkovu ul., od parkoviska za zastavkou Poliklinika Sever po Tomasikovu ul., za zastavkou Krajsky urad po Hlinkovu ul. a niekolko metrov za krizovatkou s Hlinkovou ul. po zastavku St. Lokomotivy a v opacnom smere od zastavky St. Lokomotivy po Watsonovu, od Watsonovej ul. po zastavku Krajsky urad a od Letnej po Ul. Slovenskej jednoty. Celkovo je to 7 pomerne kratkych usekov.
To, ze Busmechanik tvrdi, ze tu 4 roky vyzeral z okna svojej triedy, tak ja tvrdim, ze vyzeral nie na cestu, ale asi len na okoloiduce kocky