Vozidlo pôvodom z košického dopravného podniku bolo v roku 2004 zgenerálkované v spoločnosti Rošero a predané považskobystrickému dopravcovi prostredníctvom leasingovej spoločnosti. Autobus bol využívaný napríklad na zvoz zamestnancov firmy Sauer-Danfoss. V roku 2009 vozidlo stratilo využitie, bolo vrátené leasingovej spoločnosti a na Kysuciach čakalo na svoje ďalšie využitie. V auguste 2010 bolo odkúpené firmou Slovak Finance Trans z Levíc, ktorá ho ponúkala ďalej na predaj. Nakoniec sa vrátilo späť do Považskej Bystrice, kde ho v rokoch 2011-2012 prevádzkoval dopravca Utrans Šped a následne ho odkúpil tamojší mestský dopravný podnik MDS.
.. a tankuje sa každý autobus každú noc? ? a má naftový autobus aj nejaký "limit" počtu tankovania ?? ten môžeš tankovať aj 3 roky v kuse.. elektrobus (baterky) maju svoju životnosť (počet cyklov nabitia atd..) Tak neviem prečo chceš porovnať tankovanie busov a nabíjanie elektrobusov ..
KE, Modernizácia električkových tratí MET v meste Košice, projektová dokumentácia
UČS 08 Ul. Moldavská, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd Moldavská (mimo)
UČS 09 Kruhová križovatka Moldavská
UĆS 10 Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Bardejovská (mimo) – križ. Laborecká (mimo)
UČS 11 Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Laborecká – obratisko Amfiteáter (mimo)
UČS 12 Ul. Zimná a B. Němcovej, úsek trate od križ. TIP TOP – obratisko Botanická záhrada
(mimo)
UČS 13 Obratisko Botanická záhrada
UČS 14 Ul. Komenského, úsek trate NMM (mimo) – obratisko Havlíčkova (mimo)
UČS 15 Križovatka VSS
o NB 18kach som ja nikdy nerozprával, zas netreba ísť do extrémov. S tým, že dispozičná BN 9,5 sa može objaviť aj na 10ke či 15ke som nepočítal, myslel som len, že pri počte 10 kusov vozidiel istej kapacity (EBN+BN) je 1 dispozičný voz normálnym javom ... Až dovčera sme mali 12 dispozičných tedomov denne, tak som myslel, že jedno BNko stojace v garáži by už takým problémom nebolo.
Iv: Rozprával som predovšetkým o linke 33. Keď sa chceš baviť, choď na fóra iného druhu, nie dopravácke.
V podnikoch i mestach, kde ktosi aj pozera na vyvoj nakladov, je vzdy snaha nizkonakladove vozidla prevadzkovat celodenne+celotyzdenne a vozidla s najvyssimi prevadzkovymi nakladmi (=klbove) len v spickach, resp. obdobiach, kedy su ozaj potrebne.
Je vsak mozne, ze v Kosiciach su ine priority a coskoro sa dockas NB 18 na 31 aj vecer a cez vikend. A potom uz len cakaj, kedy si ktosi vsimne, ze klbaky tam vozia vzduch a rychlo sa objavia mudrci, ktori navrhnu zhorsenie intervalov... Uz chapes preco?
Netvrdim, ze spickova 31 je dobre riesenie.. Ale postupne sa urcite najde 5 sluzieb v rannej spicke, kam bude mozne upravat najlacnejsie (a mozno aj najspolahlivejsie) vozidla. Su mesta, kde si kedysi niektore mestske casti prave tento typ vozidiel najviac pytali..
len jednej veci ešte celkom nechápem: Z Hornádskej premáva na trhaných službách vyše 10 autobusov SOR NB 12, v Šaci ich je na trhaných cca 7. O veľkých ani nehovoriac. Ak teda može premávať toľko autobusov NB 12 a NB 18 iba na špičkových poradiach, prečo nemože premávať 5 elektro + 5 minisoriek na trhaných takisto? Prečo musia byť BN 9,5 bezpodmienečne na trhaných? ?
No v Prahe to jazdilo taku medzidomcekovu linku, ale nabijal sa pocas kazdej prestavky na konecnej a zimu nerozchodil vobec, takze to skoncilo velkym fiaskom. Podobny scenar cakam aj u tych v Ke, pokial sa im teda najde linka, ktoru dokazu odjazdit v rozumnej miere.
Ma niekto skusenosti so skutocnym max dojazdom elektrobusu? Na webe vyrobcu je toto:
Trakční baterii doporučujeme vybíjet maximálně z 80% kapacity. Za těchto podmínek je dojezd elektrobusu - dle obsazenosti a náročnosti provozu - přibližně od 110 do 160 km.
Ak to bude platit, je pravdepodobne, ze ani delene na 28 nevyjazdi bez dobijania v medzidieli.
Viaceri uz vysvetlovali, ze aj keby midi islo na 33ku (a prerobili by sa sucasne obehy, co sa da), stale by mala vykonat nejaky existujuci spoj v rannej spicke okolo 7.h, z ktoreho je mozne plynulo pokracovat spojom 7:30 na 33ke. A zrejme sucasna 18ka z THC by to nemala byt, ani 29ka s prichodom na stanicu pred 6.h. Kym sa takyto spoj nenajde, tak nasadenie midi na 33ku stale vnimam ako riesenie pre sedlo. Chyba ranna spicka.
A samozrejme sa da ponechat 1x midi ako dispozicny. Avsak, ak nahodou bude vsetkych 5 midi pojazdnych, tak ten piaty voz sa nahodne objavi tam, kde bude chybat voz, teda napr. aj na 10ke, ci 19ke..
Zadelenie vodicov s vozidlami na sluzby sa robi raz mesacne (vzdy k 1.v mesiaci). Oktobrovy vyber sluzieb bol pokusny (na zaklade predchadzajucih prieskumov), este ziadne sluzby neboli trvalo zaradene do kategorie midi. Robia sa prieskumy takmer kazdy den na viacerych linkach, hlada sa lepsie riesenie pre rannu spicku, nez 31. Zatial to vsak vyzera skor na hysteriu okolo 31, podporenu neprijimanim faktu, ze do midi soru sa zmesti prijatelnym sposobom cca 25 sediacich + 20-25 stojacich ludi. Na standard sediacich v rannej spicke nemame.
A bol by som zvedavy, ktora dobra dusa uz zaciatkom septembra strasila pana starostu MC Opatske, aka katastorfa nastane, ak pojdu na 31 midi.
dobre, rozumný nastúpi do nosnej linky. Lenže nie každý je rozumný, a ten nerozumný ostane stáť na zastávke? ?
Aj ja sa trochu budem opakovať: Každý tu len rozpráva, prečo ten a ten nemá využívať tú a tú linku. Toto sa jednoducho v normálnych dopravných podnikoch nedeje, že na linku, ktorá ma denne návaly hoci na piatich spojoch, sa pošle nedostačujúci autobus. Ešte keby to bol 1 spoj (ako 18ka 6.59 z Madridskej), tak povedzme, že dobre. Lenže na L 31 ich je minimálne 5-6 ... A podotýkam, ak je po prepravnej kapacite dopyt zo strany cestujúcich, DP nemá čo riešiť, pre koho je linka určená a pre koho nie a vymýšľať veci, prečo by ten, pre koho nie je "primárne" určená ju nemal využívať. Celé toto s "primárnym" a "sekundárnym" určením linky je pri dnešných intervaloch nosných liniek sprostosť. Ak bude DP aj naďalej raziť takúto filozofiu, ľudia si zvolia alternatívny druh dopravy a na služby MHD ostane odkázaný len ten, kto nebude mať možnosť takejto alternatívy. A toto je naozaj cieľom "modernej, elektrickej, 100 % nízkopodlažnej" košickej MHD?
"Košičania, ktorým sa nechce prestupovať, hoci z Palackého na NO ide dačo každé 3 minúty, čakajú tak na L 31 ... "
-> Správne si to vystihol. Tí, ktorým sa nechce. Tak čo tu vlastne riešime? Komu sa nechce, nech si ide ako chce. Ak niekto je nezamestnaný, lebo sa mu nechce pracovať, tiež mu vymyslíme niečo, aby sa mal lepšie? Ak je niekto študent a nechce sa mu chodiť do školy, rovnako mu vymyslíme niečo, aby nemusel? Budem sa opakovať, ale rozumný človek – ktorému sa chce rozmýšľať – radšej nastúpi do prázdnejšieho autobusu, než sa bude tlačiť v krátkom voze a potom ešte aj nadávať, že sa tak musí tlačiť. Opravujem sa, on sa chce tlačiť, keď takto stále chodí, nie musí.
Author
Trakční baterii doporučujeme vybíjet maximálně z 80% kapacity. Za těchto podmínek je dojezd elektrobusu - dle obsazenosti a náročnosti provozu - přibližně od 110 do 160 km.
Ak to bude platit, je pravdepodobne, ze ani delene na 28 nevyjazdi bez dobijania v medzidieli.