to je kto ten triplex? ako nechapem, ale dobre.. ako vidim zrejme to tropicke slnko par ludom pripieklo mozgovu koru viac ako treba.. ? som tu novy, ale zrejme mi nieco uslo.. ? ja som len prepisal jeden koment pod clankom sice ludovo napisany, no s ktorym sa plne stotoznujem ,takze tak..to len pre vysvetlenie
Nech sa paaaaci, tu su tie uzasne "spickove" elektricky, hanba hanba a zase len HANBA!!!! Ked citam, tie dristy a dovody preco sa nenakupili KLIMATIZOVANE sa mi chce plakat.....hlavne nech ludia s prepacenim zdochnu v 40tkach v teplotach ako prasata vo vagonoch spotene..... http://www.kosice.estranky.sk/clanky/fotoalbumy/rozne/nova-klbova-elektricka-vario-lf2-.html Bravo vážený magistrát! Hlavne že lacno, kvalita je ľahostajná, veď panstvo sa mhd tak či tak nevozí, nie? ?
A T 334ka má aký rázvor? Kdesi som vyčítal, že 4,2 m. Chceli to nakúpiť ako údržbové vozy na RD, no nakoniec od toho upustili, lebo to údajne perešský nadjazd nezvládne a potrebuj to Rmin = 100 m.
Pajtášova M131 z Hanisky sice prešla cez perešský most, ale len tak tak, bez problémov to nebolo. Čakal že kedy vykolají. hovoril som s ním o tom. A celé to zdochlo na križovatke na Moldavskej ďalej už to nešlo. Motorák mal jazdiť v rámci akéhosi májového juchuchú v uliciach mesta a na Hlavnej ako atrakcia.
Po meste bežne "rajtovali" vagóny Ztr a Vtr ČSD s rozvorom 6 m, to je doložené fotkami. Spomínajú sa aj "mohutné" vozne DRG (zjavne teda ide o tzv. jednotné typy z 30. - 40. rokov) v časoch okupácie,otázka ostáva aké konkrétne, tam bolo viac typov rozvoru náprav. Dačo sa mi marí, že som videl aj foto Zdv ČSD, rozvor 7 m alebo aj 9 m! A určite v meste sa jazdilo aj po menších polomeroch ako na Perešskom moste.
Cez Pereš prešiel bez problémov M 131.1 s rozvorom 6,5 m, podbíjačky majú počítam aj väčší. Predpokladám, že montážny vozeň bol stále ten z roku 1913-14 postavený na platforme vozňa pôvodom z Košicko- Bohumínskej železnice.
Táto vlečka mala ešte jedno využitie, ako odstavná kolaj pre lokomotivu a pracovný vlak pre údržbu rýchlodráhy. Predtým než boli zhotovené asfaltované nájazdy pre montážne automobily s kolaj.podvozkom bola pri výlukách používaná súprava z lokomotivy T212 (T211?) krytých vozov pre materiál a náradie a vozov pre opravu trakč.vedenia. Samotná lokomotiva tam bola odstavená dlhé roky. Dokonca niektoré údaje uvádzajú, že bola majetkom DPMK. Neviem kde skončila.
Zaujímavosťou bol aj železničný plošinový vagon s nástavbou pre opravu trakč.vedenia. Ten dlhé roky bol odstavený vo vozovni. Ešte v 90-tych rokoch , jeho osud mi nie je známy. (zaujímavé je, ako mohli tento voz s velkým rozvorom prepraviť cez perešský viadukt).
Zaujímavé je, že vlečka zostala počas rekonštrukcie na prelome 80. a 90. rokov nedotknutá. Doteraz je možné vo výhybke na Hydrostave nájsť koľaje s označením VŽKG 61 (Vítkovické železárny Klementa Gottwalda, rok výroby 1961).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
sandokan