Je úplne jedno, či na tom CP DP bude zarábať alebo nie. Podstatné je, či tá cena bude pre substrát zaujímavá alebo nie a či ten CP bude aj nejaký rozumný čas potom ešte platiť...
Ako Prešovčan Ti odpoviem zase len po prešovsky Zarábanie na vydávaní cestovných poriadkov považujem za nehoráznosť. DP má zarábať na predaji cestovných lístkov. Taká vec ako cestovný poriadok by mala byť predávaná bez zisku.
Ceny odliatkov sa pohybuju od 200 do cca 1000 Kc-podla narocnosti. Su to odliatky z epoxidovej hmoty, v mierke HO (1:87) a videl som modely T3, T6, KT8.
Odliatky modelov busov som nezaregistroval, najviac sa vsak predavaju odliatky karoserii lokomotiv. A to v mierkach HO, TT a rozsiruje sa aj N.
Odliatky su vyrabane v Cechach-rozni vyrobcovia. Pozor, nie firmy, ale sukromne osoby. Preto je rozna aj ich kvalita. A predavaju to na burzach, najma v Prahe. Tazko povedat, ci maju cennik aj v elektronickej podobe na inet stranke.
Samozrejme, že som to nemyslel len z toho dôvodu. Chcel som tým povedať toľko, že keby mala oblasť Luníka IX zodpovedajúcu dopravnú obsluhu, nebol by riešený problém taký vypuklý. Samozrejme tým riešim kultúru cestovania pre všetkých. Určite by som neposilňoval busy len preto, aby tam bolo menej obyvateľov Luníka IX.
Btw. taká L34 by bola veľmi slušne vyťažená i pri 15 min. sedlovom intervale. Cestovať ňou, najmä od Spoločenského pavilónu na KVP, je nešťastie.
Dnes som v suvislosti s MMM mal ako vonkajsi vypravca prihodu: O 14.52 dobehne na peron pan a pyta sa ma na rychlik s odchodom o 14.50 (R 810). Ja ze uz odisiel. On: Boha jeho, maraton som zabehol a rychlik mi ujde...
Neviem, či si poslednú vetu myslel ironicky, ale posilňovať spoje len kvôli "nežiadúcim" ( a neplatiacim ) obyvateľom je viac než idiotské.
To, že sú v špičke 11-ka a 34-ka natlačené aj bez tohto vyššie spomínaného obyvateľstva, je druhá vec. Posilnenie by sa hodilo, nie však kvôli L IX
Nemam na teba kontakt... potreboval by som len i.adresu na ktorej sa da stiahnuť cennik odliatkov modelov elektryčiek,busov a vlakov. Pošli mi ho na mail.
DIK. ?
Ja to hovorím stále... a úprimne povedané všetok ten chaos spôsobuje len a len DP... Bohužiaľ je to tak... (nebudem to tu vypisovať prečo, ale každému kto bude mať záujem vysvetlím ochotne - a najmä DISPEČÉROM, ktorých by som... /česť výnimkám/...) ? ? ?
Keď mám určený čas, že od 09:00 do 15:00 platí výluka, tak aj má platiť a nie, že po 14:00 každé vozidlo ide - kade vodičovi napadne... ? ? ?
diggi: vidim, ze aj dpmk ma kvalifikovanych, operativnych a siete znalych dispecerov. byt tam na mieste toho vodica, urcite by som ho uposluchol, ale najprv by som si ten "odklon" nechal napisat do vlakopisu a potom by som mu tam ten autobus nechal, nech si ho vycuva sam. k tomu rozsiahlu a podrobnu staznost a bol by fesi spokojny, asi by to bola jeho posledna sluzba na dispecingu, takze uz by sa so ziadnym vodicom nemusel rozculovat... *****ov treba eliminovat!
To bola možno iba skúška budúcej trolejbusovej linky. ?
Ale vážne... Aj keď sa MMM koná každoročne a DPMK by s tým už mal mať dobré skúsenosti, mal som pocit, že sa dnes opäť konal organizovaný chaos. Na mnohých zastávkach boli oznamy o zmene organizácie dopravy odtrhnuté (možno aj preto, že niektorým jednotlivcom zavadzali pri nahliadnutí do CP), ľudia hromžili a odchod jednotlivých spojov sa dal zistiť takmer iba "ukrajinským" systémom (stoja ľudia na zastávke - spoj ešte nešiel; na zastávke nikto nie je - spoj už odišiel) alebo "maratónskym" systémom (dlho stoja hromžiaci ľudia na zastávke alebo dlho nikto nestojí - tadiaľ nič nepremáva).
Bolo by určite prospešné, keby sa na zastávkach neobjavovali len strohé oznamy o zmene trás liniek, ale vyrobili sa aj mimoriadne schémy siete pre tento deň. Dnes mi volali niekoľkí známi, ktorí sa z toho nevedeli vysomáriť a niektoré názvy ulíc im buď nič nehovorili alebo nevedeli, kde sa nachádzajú.
No chaos bol najma z rána ked sa za pár minut dovalili všetky električky na amfiteáter. Vtedy som dispečerovi nezávidel napchať do obratiska 2 x T3 linky č. 4, 2 x T3 linky č. 6, 2 x T3 linky č. 7, 2 x KT8 linky č. 9 a ešte aj KT-čka L5 sa striedali na amfiku...No niektorí jedinci museli aj 2 kolečka cez obratisko urobiť kým sa odtial dostali...ale postupne sa situácia znormalizovala..jedna T3-ka linky č. 4 sa naprázdno presúvala cez Terasu do Barce, aby nabehla na svoj čas...
Z Ťahanoviec RA5-ka musela poriadne meškať..vodič 6243-ky sa ešte v čase svojho odchodu hádal s dispečerom pri Súde...nemohol sa totiž dostať na Ťahanovce a dispečer ho poslal do uzavretej ulice..nakoniec 12.55 !!! išiel na Ťahanovce cez Moldavskú, Alejovú a Jazero... ?
Zistiť, či sa na linke XY ničia vozy, by sa dalo vypravovaním stále tých istých vozov na danú linku. Po určitom čase by sa vyhodnotil stupeň zničenia... Zistiť, či sa na linke XY ničia vozy najviac, to by chcelo zaviesť konštantnú výpravu na viacero liniek a potom stupeň zničenia porovnať...
Ale keď vozy prechádzajú z linky na linku aj niekoľkokrát denne, to by asi nešlo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
bigmac