Prosím Vás, ktoré používané električkové trate nie sú na samostatnom telese ale sú pojazďované aj IAD alebo inými trakciami MHD? Je nejaká nová električková trať v najbližšom období plánovaná (nemyslím plánovanie typu chceli by sme raz, ale skôr niečo také ako napr. na rok 20xx sa plánuje prepojenie nám. MM s o žel stanicou). Vďaka.
O.k, nevedel som že po 500 mala isť 508 a potom 537 .. jasné že naraz sa tam nezmestia..
A k tomu dopytu - ďakujem za odpoved, vyčerpávajuca.. Teda sa možme tešiť že aspoň 508 už ho bude mať ak bude už v prevádzke .. ?
No ešte k inej veci - po KT 500 mala isť na VP (+ unifik) 537 - stále však jazdí - niečo ju "predbehlo" ? A keď som už pri tom - prečo sa počas VP do 500 nenamotovalo samoobslužne otvaranie dverí? Začalo sa montovať do 535 a už sa aj znovu prestane? To okrem KTNP bude ta 535 jediná lasovička s samoobsl. otvaranim dverí? ?
No ved presne tak ako som to napísal ja ? na začiatku "témy"
TBUS - tá časová tarifa je už dávnejšie a aj súčastnosti je pár liniek (autobusových) ktoré zachádzaju po trase niekde (na stanicu napríklad ) a predlžuje sa im jazdný čas pár minut - tým pádom aj cestujúcim.. A súhlasim, liniek na šetrenie vzkm je dosť, ale nielen z krásnej ?
2 linky su kvoli tomu, ze ta linka ma spolocnu zastavku aj jednym aj druhym smerom, nieco ako u nas L29 na Bottovej, a aby to bolo prehladnejsie, tak je linka rozdelena na kazdu radialu ine cislo.
To je trochu nezmyselne si myslim, nech potom urobia len jednu linku Raca - Ruzinov a bude to to iste s tym ze nikto nebude musiet nic behom jazdy prestavovat a cestujuci budu mat v tom mensi bordel.
Taký podobný systém zaviedli nedávno aj Bratislave na linkách 3 a 8. Linka 3 ide z Rače na Námestie SNP a tam sa prečísluje na linku 8 a ide do Ružinova. Keď ide "osmička" späť, tak sa prečíslujú na Kamennom námestí. Je to ale s tým rozdielom, že sa to nedeje v konečných obratiskách, ale priamo na traťovej zastávke, čiže sa musí prečíslovať ihneď a hneď aj prečíslovaná odísť. Čiže je to defacto jedna trasa a vozne sa vypravujú na služby ako na jednu súvislú linku.
Možno by bolo jednoduchšie ak by jazeru ostala 3 a lokomotíve 2 , a prečíslovala by sa na stanici. No neviem či by sa dnes niečo ušetrilo, linky 2 a 3 chodia dnes na stanicu zväčša len "na otočku". Plus dnes máme časovú tarifu, neviem komu by sa chcelo cestovať so 6 - 7 minútovou zachádzkou na stanicu. A liniek na šetrenie kilometrov máme v meste dosť. Hlavne tých autobusových z Krásnej...
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
Na vnútornej končí L2/3 takže ak by sa takáto linka zaviedla týmto by obsadenie vnútornej koľaje zrušilo, na vonkajšej sa točia 6tky a R1 je aj tak väčšinú času odstavená v smyčke, horšie by to bolo cez týždeň keď končia trhané.
Nápad je to pekný, ale takúto linku je dosť ťažké potom skoordinovať s ostatnými linkami. Plus na stanici je časti problém s prejazdom obratiska ak sa tam stretne viacero vozov, takto by jedna koľaj musela byť vždy voľná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rudyke902
TBUS - tá časová tarifa je už dávnejšie a aj súčastnosti je pár liniek (autobusových) ktoré zachádzaju po trase niekde (na stanicu napríklad ) a predlžuje sa im jazdný čas pár minut - tým pádom aj cestujúcim.. A súhlasim, liniek na šetrenie vzkm je dosť, ale nielen z krásnej ?