Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera bolo 13 rokov, čo začala premávať Linka 71 až na KVP... Chcelo by to nejaký update... Má niekto fotografie?... ?
Reply on: KVKV #65085:
Bol to len jednoduchý názorný príklad, ako sa dá jednotnou tarifou ušetriť. Samozrejme, že tie kandidátske linky na takéto "zlúčenie" by museli mať obdobné parametre (interval 30-60-120', tj. určite nie nosné linky, ale doplnkové). Čojaviem, napríklad spoje do Nižného Klatova by zároveň obsluhovali aj Myslavu.
Druhá možnosť šetrenia (kilometrov aj vozidiel) je práve ukončenie regionálnej linky na najbližšom termináli nosných liniek (napr. Važecká) namiesto ťahania všetkého až do centra.
Inak v Prahe je možné nastupovať na linkách 300/400 minimálne v smere k metru už všetkými dverami a bez ukazovania dokladu vodičovi, čo ľudia imho aj využívajú.
Reply on: KVKV #65085:
Lepší na pochopenie ten Isidorov názorný hrubý príklad, že bude jeden bus namiesto dvoch. Samozrejme že v praxi to takto hrubo názorne nefunguje.
Reply on: Isidor #65083:
...."Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto."
S týmto nemožem celkom súhlasiť, nie je možno regionálnymi linkami (bus) riešiť zaistenie mhd. Viď pražský "ropid" ; linky 300 sú ukončené v najbližšom vhodnom okrajovom mieste k prestupu na výkonný prostriedok mhd. V prípade súbehu s linkami mhd síce obsluhujú (niektoré) zastávky mhd a možno ich využívať v tomto úseku za bežných vnútromestských tarif.podmienok, ale v tomto úseku plnia len funkciu akýchsi vložených spojov. Aj preto, lebo nie je možné ich väčšinou taktovo skoordinovať s mestskými linkami. Hlavná výhoda ids je v spoločných tarifných podmienkach pre všetkých dopravcov.
Jedna skúsenosť z praxe. Väčšina cestujúcich na spoločných zastávkach ani nevyužije možnosť použiť spoj ids, radšej si počká na mestský autobus, a to v jednotnej trase a rovnakou konečnou zastávkou u metra. Možno aj preto, že v regionálnych spojoch musia priložiť kartičku či inak sa preukázať vodičovi.
Pokial sa raz zrealizuje v KE tramtrain, bolo by nevhodné, aby jeho spoje nahradzovali mestské linky.
Zajtra bude 28 rokov od začiatku prevádzky električiek na sídl. Nad jazerom

Trochu histórie:

OZNÁMENIE

DŇA 17. 12. 1983 (sobota) dôjde k otvoreniu stálej prevádzky na novej električkovej trati ZŤS - KRÁSNA III. Z uvedeného dôvodu dôjde k zmenám v linkovom vedení mestskej hromadnej dopravy v tomto rozsahu:

A) ELEKTRICKÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka R2 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - VA VSŽ
2. Mení sa: linka č. 1 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - št. Lokomotívy
linka č. 5 - Krásna III - trieda Sovietskej armády - Nové Mesto - amfiteáter
linka č. 4 - dočasne do ukončenia trate do Barce bude premávať na Krásnu III
linka č. R5 - dočasne bude premávať len po Hotel Strojár
3. Trasy liniek č. 2, 6, R1, R3, R4, R6, R7, (RT) sa nemenia.

V úseku ZŤS - Krásna III v deň slávnostného otvorenia novej elektrickej trate, t. j. 16. 12. 1983 budú cestujúcich prepravovať bezplatne.

😎 AUTOBUSOVÁ DOPRAVA
1. Zriaďuje sa: linka č. 19 - tr. KVP - Luník VIII - nám. Osloboditeľov - sídlisko Jazero
2. Menia sa: linka č. 12 - Gerlachovská - Moyzesova - Rastislavova - Barca
linka č. 18 - št. Lokomotívy - Nové Mesto - Železníky - ČSAO (v dňoch pracovného pokoja nepremáva)
linka č. 28 - Krásna III - Nižná Myšľa
linka č. 51 - Gerlachovská - nám. Osloboditeľov - Železníky - ČSAO
3. Rušia sa: linka č. 26 a 53
4. Nemenia sa linky č. 11, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 31, 33, 52, 54, 100, 101, 102, 103.

Platné cestovné poriadky všetkých liniek elektrickej i autobusovej dopravy budú včas zverejnené na zastávkových stojanoch.
Reply on: TA #65082:
Čaro IDS je práve v tom, že s rovnakým balíkom peňazí dokáže zlepšiť, rozšíriť, zatraktívniť dopravu (prípadne za menej peňazí udržať existujúci štandard), stačí prijať organizačné opatrenia pre jej lepšiu efektivitu. Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto.
A čo sa týka železníc, tie boli poväčšine budované pred 100-150 rokmi v úplne odlišných ekonomických aj technických podmienkach, kedy jedinou alternatívou bol tak možno konský povoz, pričom primárnym účelom bola pre preprava nákladov. Dnes, keď do každého lazu vedie asfaltová cesta a priemysel je tiež zásadne odlišný než pred storočím, tak jednoducho mnohé z trafí už nemajú opodstatnenie. Nie je po nich čo a koho voziť, resp. pri dnešnom dopyte to odvezie omnoho, omnoho lacnejšie autobus či nákladiak. Železnica (osobná) má dnes zmysel hlavne v diaľkovej doprave a v regionálnej okolo veľkých miest (hustá taktová doprava). Šukafón 3x denne do Hornej Dolnej je vyhadzovaním peňazí z okna, zatiaľčo by mohli slúžiť tam, kde existuje reálny dopyt. Viď napríklad http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=rekonstrukcia-trate-bratislava-%96-dunajska-streda&cisloclanku=2011120009
Reply on: Isidor #65081:
"zvýšiť verejnú prepravu" – asi máme dnes nízku prepravu a potrebuje ešte podrásť. Pokiaľ bude nastavené €financovanie tak, ako je dnes, tak nám žiadna preprava nevyrastie, skôr, naopak, zruší sa, čo sa len dá. Odkiaľ zoberieme €? Ak by bol naozaj záujem zvyšovať počet ľudí prepravených verejnou dopravou, tak by sa nerušili železničné trate.
Reply on: KVKV #65079:
? ? ?
Reply on: d3k0 #65069:
Ospravedlnujem sa za nesprávne označenie adresáta (d3k0). Odpoveď samozrejme platí a patrí tomu, kto ma tak "tituloval".
Re: #65068 Dimi: ale niekto na kolaudacii bol a preberal stavbu a neverim, ze projektant nebol pri preberani lebo na 99% je pri preberani stavieb aj projektant. 😃
Reply on: Adamcool #65074:
tu radšej mesto dáva peniaze na nevýhodné zmluvy, pokuty a splácanie kdejakých dlhov, ako na investície
Reply on: Adamcool #65074:
odpustit si z vyplaty 10 €. Nebud smiesny. Ti, ktori cestuju s MHD peniaze nazvys nemaju a tí co maju penazi habadej sa vyvazaju s autami a oni sa ti na taku zbierku vykaslu. Bohuzial je to tak..
Reply on: KVKV #65070:
Odpustil by som si taketo poznamky voci tomu, komu to nema patrit!
Reply on: tbus #65073:
A to sa naozaj nenájde v DPMK dostatok peňazí na čoilen 2 trolejbusy?! Ja osobne by som nemal problém s tým, ak by vyhlásili zbierku, že nech každý človek, ktorý cestuje MHD by dal jednorázovo 10 €. Nikoho by to nezruinovalo, a odpustiť si z jednej výplaty 10 € by nemal byť problém. A keď MHD cestuje čoilen 50 000 ľudí, tak to by sme mali 500 000 € a za to sa v pohode dajú kúpiť dve krátke trolejbusy. ?
Trošku OT ale 36 km od Košíc (do Prešova) dnes došiel ďalší nový trolejbus. Do konca roka ešte ďalšie dva. A my sa tu vytešujeme z vlniek...
Karosa B932 EČV 5218 má novú ŠPZ KE-561HV. Tým číslom som si nie celkom istý, môže to niekto potvrdiť?
Reply on: KVKV #65070:
Asi si si nevsimol ze autorom neni d3ko
Reply on: d3k0 #65069:
Nadávajte si láskavo svojmu fotríkovi a rovesníkom. Verím, že v tomto meste je početná skupina osob, čo nenávidia tých , ktorí upozorňujú na neustávajúcu devastáciu mesta od karieristických dobrodruhov , ktorí sa len preženú mestom, čosi nahrabú a sposobia mestu škody na ďalších 50 rokov. NA TAKÝCH SVIŇA BUDEM.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.