Reply on: TA #65082:
Čaro IDS je práve v tom, že s rovnakým balíkom peňazí dokáže zlepšiť, rozšíriť, zatraktívniť dopravu (prípadne za menej peňazí udržať existujúci štandard), stačí prijať organizačné opatrenia pre jej lepšiu efektivitu. Napríklad namiesto poloprázdneho autobusu MHD súbežne s poloprázdnym prímestským autobusom pôjde už len jeden, v ktorom ale bude platiť spoločná tarifa a teda odvezie ako cestujúcich v rámci mesta, tak ďalej za mesto.A čo sa týka železníc, tie boli poväčšine budované pred 100-150 rokmi v úplne odlišných ekonomických aj technických podmienkach, kedy jedinou alternatívou bol tak možno konský povoz, pričom primárnym účelom bola pre preprava nákladov. Dnes, keď do každého lazu vedie asfaltová cesta a priemysel je tiež zásadne odlišný než pred storočím, tak jednoducho mnohé z trafí už nemajú opodstatnenie. Nie je po nich čo a koho voziť, resp. pri dnešnom dopyte to odvezie omnoho, omnoho lacnejšie autobus či nákladiak. Železnica (osobná) má dnes zmysel hlavne v diaľkovej doprave a v regionálnej okolo veľkých miest (hustá taktová doprava). Šukafón 3x denne do Hornej Dolnej je vyhadzovaním peňazí z okna, zatiaľčo by mohli slúžiť tam, kde existuje reálny dopyt. Viď napríklad http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=rekonstrukcia-trate-bratislava-%96-dunajska-streda&cisloclanku=2011120009
d3k0
Autor: S499.1023
Id: 551895
Cislo: 65066
Cas: 11.12.2011, 12:14
Reakcia na: 65040
Text:
Ty asi budeš mimoriadna ľudská sviňa.
Autor: TA
Id: 551926
Cislo: 65067
Cas: 11.12.2011, 18:48
Reakcia na: 65052
Text:
nadradenosť je v poriadku, ale značenie by si nemalo odporovať. Stĺp so značkami prikázaný smer aj so stop bol už párkrát zvalený, teda žiadny smer jazdy určený nebol, vodiči napriek tomu odbočovali z Hlavnej na Štúrovu. Možno by bolo vhodnejšie osadiť tam pevnú značku, keďže dočasné riešenie môže trvať aj niekoľko rokov a ani by som sa tomu nečudoval, keďže na Slovensku je to tak. Na 2. strane, v budúcnosti aj keď tam bude pešia zóna, patrilo by sa ju predsa len akosi oddeliť od Hlavnej vzhľadom na to, že nejaká doprava tam predsa len bude premávať – zelený predel by sa tam určite hodil.
Autor: Dimi
Id: 551944
Cislo: 65068
Cas: 11.12.2011, 22:25
Reakcia na: 65063
Text:
Peto lenze PTI je projektant a nie stavbyveduci... On tam tie kasselaky navrhoval, ale nestal nad robotnikmi...
Autor: Dimi
Id: 551945
Cislo: 65069
Cas: 11.12.2011, 22:27
Reakcia na: 65067
Text:
Ja dufam, ze ten jedmosmerny obchvat nikdy nebude. Uz len kvoli MHD. Takze tym padom sa nikdy nebude dat urobit pesia zona tak, ako to chcu, ma to urcitu navaznost.
Autor: TA
Id: 551947
Cislo: 65070
Cas: 11.12.2011, 22:44
Reakcia na: 65069
Text:
ako utrpí MHD daným okruhom?