Prepáč, ale doteraz som ťa mal za pomerne inteligentného diskutujúceho, tak nechápem ,prečo si naraz začal presvedčivo vykladať nezmysly.
Pekne sklapni a počúvaj Quakemana, čo ti hovotí. KT8 ani T6 NErekuperujú a elektrickú energiu možeš "len tak" prelievať z jedného voza do druhého.
Smola.Niekedy v 1985tom som vo VTM/rozumej časopis Věda a technika mládeži/ čítal,že KT8 to majú alebo asi mali mať?K popisu TV3 som sa teraz narýchlo nedokopal,aj tak to má asi sto strán údajne.... ?
Ako používať?KT8 aj T6 už boli konštruované,tak aby rekuperovanú energiu mohli vracať do siete.U nás sa marí v odporoch,kôli meniarňam.Elektrickú energiu nemôžeš len tak "prelievať"z jedného voza do druhého.
Neviem ako DPMK ale v DPB pred pár rokmi mi niekto znalí povedal že pokuty za prekročenie odberu za rok by pokryli nákup nového autobusu.Takže DPMK bude na tom asi ako DPB ak nie horšie pretože medzičasom v DPB stúpol počet vozov s rekuperáciou na 30% čo rozhodne zlepšilo stav.
Ešte niečo o rekuperácií , je žiadúce pri generálnej oprave vymeniť elektrovýzbroj za takú ktorá dokáže rekuperovať a to z dôvodu že na úsporách sa cena novej elektrovýzbroje zhodnotí za 8 až desať rokov.Takže kto nič neinvestuje nič neušetrí!!!
dobre, ja si to neviem ani predstavit ked si pisal, ze je to priblizne 20 €/kWh, tak vies aspon odhadom povedat, kolko je to priblizne kWh na mesiac? ved to nie je 5 korun, ze to je jedno..... mne to príde tak, že DPMK má také rezervy, že keby urobil všetko tak ako sa patrí, tak by mohol byť dokonca aj zárobkový resp. mohol by si zarobiť na účty a splátky spojené s úverom na transformáciu DPMK na zárobkový podnik
Prekračujú sa odbery v dopravnej špičke všade kde je elektrická trakcia ale záleží ako dlho to trvá,hovorí sa tomu prekročenie štvrťhodinového limitu .
prečítaj si ešte raz čo som napísal a keď nebudeš rozumieť čítaj odznova až kým neporozumieš písanému textu.Meniaren je lokalnym napajacom(zdrojom), ktora do vedenia a do vozidiel dodava elektrinu-v tom máš pravdu ale v ostatnom sa hlboko mýliš !!! Ako je možné že v Bratislave rekuperácia funguje s účinnosťou až okolo 30% a meniarne na to niesu prispôsobené?
Ale samozrejme, že rekuperácia funguje aj bez toho, presne ako to napísal Quakeman - pokrýva vlastnú spotrebu vozidiel a pokryje aj nároky iných vozidilel v tom istom napájacom úseku, pokiaľ majú práve odber.
S električkami, nežiariacimi novotou, by to nefungovalo ale o tom bola reč hneď na začiatku.
Tak jak vravi Shorty, EU fondy nejde len tak ziskat.
Na druhej strane si myslim ze novy trolejbus by v nasich dielnach mozno dokazali poskladat, bohvie ale ako by fungoval preto radsej by som bol za kupovanie kompletnych vozidiel. Momentalne ale cela EU krachuje tak niesom si isty ci nam aj tak daco prispeju ? .
Inak ked sa pozries nizsie pisal som o trolejbusoch, ten posledny post bol o elektrickach ale tebe som pisal samostatny o trolejbusoch.
áno, stačí ti 5% na nové trolejbusy a zvyšok ti dá EÚ. Lenže operačný program je stavaný na podmienku, že tými trolíkmi nahradíš existujúce autobusové linky a žiaľ trol.trať si musíš postaviť sám... V BB boli šikovní - najprv zrušili trolejbusy, dali tam autobusy a nakoniec ich nahradili novými trolejbusmi za financie EÚ. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SHORTY