nakoľko MHD nie je Knight Rider a nedokáže preskakovať kolóny, a nakoľko mesto Košice nemá záujem o MHD, neexistuje preferencia MHD, bus pruhy sú tu iba v podobe absolútnych mizérií sa netreba čudovať, že to tak je... treba sa obrátiť na mesto s podobnými výkrikmi, tu ti to nepomôže...
už sa to tu viackrát spomínalo - zahustiť zastavovanie na Komenského aspoň o 1 zastávku a posunúť tie súčasné. Pre zlepšenie prestupov by sa napríklad hodilo vybudovať zastávku pri križovatke Komenského - Hlinkova - Watsonova.
Zaujal ma názov zastávky linky 5 - Sídlisko VSS. Súčasný Mier?
Je normalne ze autobus c. 17 v smere na lunik VIII PRAVIDELNE meska aj 20 minut, popripade uplne vynecha a ludia meskaju do prace aj skoly? Na MHD sa neda ABSOLUTNE spolahnut a bezni ludia s istymi povinnostami si tym zbieraju u zamestavatela zbytocne problemy ! ?
No čo, mesto bolo vtedy ešte pomerne malé. Súvislé zastavané územie začínalo na Národnom námestí (zo severu), z juhu kdesi pri starej nemocnici, zo západu pod úpätím Terasy a z východu na Palackého.
A to DP zabezpečnoval dopravu aj napr. do Vyšného Opátskeho, ktoré nepatrilo mestu - bola to samostatná obec. Rovnako to bolo aj s Barcou.
Oveľa smutnejšie je, že ponuka zastávok na Komenského ulici sa dodnes nezmenila - a to tam v tom roku 1958 ešte len začínali stavať obytné domy. Dovtedy sa Komenského prakticky končila na úrovni Letnej, ďalej boli stavby už len veľmi poriedko... ?
Ten priechod pre peších nie je súčasť telesa cesty? Nejako si to neviem narýchlo v hlave vybaviť. Pôjdem zajtra kuknúť ?
To čudo pri Rokoku - to by som medzi mosty nerátal, keďže náhon je tam "vložený" do potrubia. Teda býval, lebo napustený nebol už ani nepamätám ? .
No ale aby som s tými mostami nebol úplne OT, tak sem hodím niečo, čo s MHD súvisí trošku viac. Presné trasy liniek z roku 1958 so všetkými zastávkami. Poznámka (podm.) pravdepodobne znamená podmienené zastavenie, čiže obdoba súčasnej "rikuest stap" ? Link: http://tinyurl.com/linky1958
zaujmavú vec si tu načrtol, ale v tom výpise mi chýba lávka pre peších na Slovenskej jednoty, plus ku parkovisku k Rokoku - to už by som most síce nenazval, tam je len potrubie...
A k tej fotke, no veru v týchto miestach som veru ani nebol... ?
na tú som celkom zabudol ? Takýchto lávok bolo veľa - netvrdím, že som objavil všetky, no väčšina z nich by mala byť v tom dokumente. Potom boli aj ďalšie priechody cez náhon či Hornád, ale to boli hate - tie som nerátal, nakoľko nejde o mosty.
Dali by sa rátať aj ďalšie mosty, v minulosti ich bolo po meste neskutočne veľa. Veď potoky tiekli aj po Moyzeske, Hlavnej, Štúrovej, po NO, po MMM/Hviezdoslavovej, po Zborovskej, Požiarnickej či Skladnej a to ani nehovorím o potokoch mimo vtedajšieho intravilánu mesta ako Moňok, Myslavský potok, Čermeľský potok, Pásmový jarok atď., atď. ?
no jasne, ten mi vôbec nenapadol. Ešte by sa k "mostom" mohla rátať i železná lávka pre peších pár metrov južne od neho. Ale takých mostíkov bolo kedysi po meste možno aj viac.
pershing