Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #63278:
Úplne by stačila tenká bavlnená košeľa s krátkym rukávom, myslím si. Či si človek oblečie tú, alebo tričko, je to úplne jedno. Ale samozrejme nie jedna košeľa k uniforme, ale päť, nech je na každý deň aspoň jedna.
http://korzar.sme.sk/c/6030044/vodici-mhd-maju-v-kabinach-aj-patdesiat-stupnov.html

Vodiči MHD majú v kabínach aj päťdesiat stupňov

A jeden zaujimavy komentar ako to vidia cestujuci...

"nechápem prečo by mali v tých horúčavách nosiť uniformy. Ja ked nastupim do autobusu, tak mi je uplne jedno ci je vodic v uniforme, alebo v kraťasoch. Včera som išiel z centra na Tahanovce a musel som vystupiť, lebo sa to jednoducho nedalo vydrzat ako som sa potil. Nezavidim tým vodičom. Tie uniformy by im mali zrusiť ked je nad 25 stupňov. Alebo jednoducho im dať nejake letne uniformy kraťasy a tielka vo farbach dopravneho podniku. Ale na to by asi trebalo tender a zakazku za miliony eur ... "
To sa fakt prvé dve zastávky linky 72 volajú Grunt? Asi by som to zmenil aspoň a Grunt I a II ak to nejde inak. ?
Cavte. Som vodic busu v ZA. Chcem sa opytat ci by vedel niekto tu s fora zohnat zvonec z elektricky??? Ak ano pisat na e-mail jacksparrow23@zoznam.sk na cene sa dohodneme....
Reply on: jt #63274:
No, o tomto čase vás veľa nie je... ? Kontaktuj ma. ?
Reply on: Dispecer #63268:
Opakujem (druhý krát), som vďačný za takúto flexibilitu, len som v dobrom upozornil na nedostatky. A ak je len toto (gramatika štylistika) problém, neverím, že sa nenájde niekto, kto si to zbežne prezrie a prípadne niektoré detaily poopravuje. Minimálne ja by som s tým problém nemal.

Re #63270 Peter55: Je to bohemizmus, ničo to na tom nemení ?
Reply on: Adamcool #63272:
Na fóre dôležité je, že mi rozumiete. ? Je tu zakázané iba používať vulgarizmy a hrubé výrazy.

Ale vďaka za podnet, pokúsim sa tomu nabudúce zabrániť.
Reply on: Peter55 #63270:
no a "kľudne" je poslovenčený český výraz 🙂 😃
Reply on: Adamcool #63269:
no jo to máš taky pravdu ty vogo ?
Reply on: Adamcool #63269:
Česke by bolo podľa mňa "klidně"
Reply on: Dispecer #63268:
Ja viem, že je to nepodstatné, ale keď už sme slováci a rozprávame po slovensky 🙂 tak skús používať miesto "kľudne" slovo "pokojne" 😃 kľudne je český výraz 😃 😛
Reply on: jt #63266:
Pozri dole a zistíš. ? Rád si to kľudne s tebou, aj inými, vymením, neustále vyvolávanie na dispečing, prípadne vyvolávať po kolegoch - MHĎákoch, sledovanie dopravných servisov pár rádií a písanie správy popritom... Priznávam, "multitasking" nie je pre mňa, ale robím, čo môžem a viem, tak isto aj moji kolegovia - master5228 a solac3903. Tiež sme iba ľudia.
MHD premáva po pôvodnej trase s výstražnými svetlami opatrne, lebo sa tam stále pracuje na odstraňovaní paseky po búrke.
Reply on: Dispecer #63265:
Aj som podotkol tak promptné informovanie čo len kvitujem a som za to rád, ale sorry... Neviem kto to písal, ale ja by som to takto kostrbato nenapísal ani po šiestich pivách.
Reply on: jt #63264:
Dotknutý úsek cesty je niekde v okolí zastávky Ludvíkov dvor, teda sa to nedotýka ani linky 23. Sú to aktuálne informácie k danému času, nie informácie do trošku vzdialenejšej budúcnosti (t. j. zajtra) - v čase cca. 22:30 z električkových liniek do USS premávala iba linka R1. Čo sa nám podarilo zistiť, to okamžite píšeme, preto v prípade flashiek prosím ospravedlňte pravopisné chyby.
Ďakujem za promptné informovanie výrazných obmedzení MHD po prudkej búrke (čo zatiaľ nespravil ani oficiálny web, či web mesta). Je tam ale viacero gramatických a štylistických chýb (zo/so, čiarky). Sú tam tiež neúplné informácie - len linka 20 ide z centra priamo po ceste? čo letisko a ostatné linky? a tiež R-ky z Havlíčkovej, TUKE, Amfiteátra a Jazera taktiež odbočia na SOŠ A? (osobne si myslím, že tieto by bolo vhodnejšie ukončiť pri Spoločenskom pavilóne).
Reply on: TA #63262:
Regióny s nižším HDP patria pod cieľ Konvergencia, Bratislava, ako región s vyšším HDP už patrí pod cieľ Konkurencieschopnosť. Preto sú tam iné priority a iné podmienky.
Reply on: Isidor #63261:
to je všetko v poriadku (v zmysle teórie), ale podmienky sú, teda v dobe vytvárania operačných programov boli, pre všetkých rovnaké - takže, ak tu bol priestor na vytvorenie Operačného programu Bratislavský kraj, tak rovnaký priestor tu bol aj pre vytvorenie Operačného programu Košický kraj, cez ktorý by mohli Košice čerpať € na podobné záležitosti, ako teraz čerpá Bratislava.
Alebo sa mýlim a ozaj sú kdesi v prijatých právnych normách zmienky o tom, že Bratislavský kraj musí mať vytvorený samostatný operačný program a pre iné kraje sa to zo zákona nepripúšťa? Tomu neverím.
Celkovo mi to pripadá riadne detinské, že máme možnosť čerpať €, ale my ich radšej nevyčerpáme, keďže sme sami sebe schválili sprosté podmienky. Akoby si šiel piecť koláč, v chladničke mal 10 vajec a povedal si, že maximálny počet vajec, ktoré môžeš spotrebovať, sú 3, ale pritom vieš, že na upečenie koláča je to málo. Tak čo urobíš? Pridáš 4. vajce? Nie. Radšej necháš koláč nedorobený a ostatných 6 vajec sa pokazí.
Reply on: TA #63260:
bohužiaľ predpokladáš nesprávne... Europeniaze sa v tomto programovom období (2007-2013) čerpajú na základe tzv. Národného strategického referenčného rámca, ktorý schválila vláda (Ficova): http://www.nsrr.sk/
Ten rozdeľuje oblasti čerpania na jednotlivé operačné programy. Každý OP obsahuje konkrétne a podrobné podmienky na druhy prípustných projektov, spôsob ich hodnotenia, požadované kritériá po realizovaní projektu a hlavne povolených príjemcov peňazí (verejný alebo súkromný, v ktorom území atď.)

OP Bratislavský kraj obsahuje okrem iného stať o podpore a rozvoji MHD, vrátane trolejbusovej a koľajovej. Ale ako už názov napovedá, vzťahuje sa iba na žiadateľov v Bratislavskom kraji (nakoľko väčšina ostatných OP zas iba na zvyšok Slovenska mimo BA jakožto najbohatšieho regiónu krajiny)

OP Doprava sa vzťahuje na výstavbu cestnej infraštruktúry (diaľnice apod.), modernizáciu železníc a "integrované" koľajové dopravné systémy v BA a KE ("KORID, s.r.o"). Čiže celoštátna a regionálna infraštruktúra, ale nie mestská doprava.

OP Životné prostredie, cez ktorý boli kupované autobusy v KE a iných mestách, zasa rieši znižovanie emisií a podobné veci. Lenže, podmienky v ňom sú napísané takým spôsobom, že výstavbu nových tram/tbus tratí nie je možné z neho financovať. A zároveň kúpou vozidiel musíš nahradiť niečo naftové. Čiže električka/trolejbus sa dá kúpiť, ale k nej si musíš postaviť novú trať za vlastné peniaze, aby si nahradil nejaký autobus. V praxi sa z tohto OP financuje akurát nákup CNG busov (okrem BB, ktorá je ale pomerne špecifickým prípadom "oyebávania systému").

Pre porovnanie, česká vláda schválila svoj Regionálny operačný program s výslovnou podporou MHD - desiatky miest cezeň obnovujú vozový park, stavajú bezbarierové zastávky, inštalujú zastávkové a vozidlové informačné systémy atď. V našom ROP nič takéto nie je, čiže si môžme pískať. Praha (!!) dostáva europeniaze na nové električkové trate (v týchto dňoch sa finišuje predĺženie do Podbaby), rekonštrukcie, či snáď aj výstavbu metra. Opäť, Česi si to takto zadefinovali, my nie - ukážka vzťahu vtedajšej vlády k podpore MHD.
Zostáva akurát myslieť na to, keď sa budú tvoriť a schvaľovať podmienky pre obdobie 2014-2020...
Reply on: Isidor #63251:
ďakujem, radšej nie, šalený východ musí mať svoje miesto na mape.

Re #63253 Dispecer: na nevyčerpané a tie, ktoré možno raz vyčerpáme. Predpokladám, že legislatíva týkajúca sa čerpania európskych peňazí je rovnaká na celom Slovensku, takže kde je vôľa, tam môže vzniknúť aj cesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.