Reply on: mišo h #6125:
Áno, existuje hranica, kedy sa (ne)oplatí autobus, kedy trolejbus a kedy električka. Električka by dnes rozhodne našla uplatnenie napr. na Sídl. Ťahanovce, ale tu je zle vyriešená územná rezerva. Električky by mohli chodiť len po Americkej tr., t.j. po okraji sídliska. Hovorí sa aj o trolejbusovej doprave, ale projekt najskôr ešte neexistuje.Z existujúcich projektov trolejbusovej trakcie sú ešte dve nevybudované etapy:
II. - Mlynská bašta - Hviezdoslavova - Moyzesova - Vojenská - Ondavská - Ipeľská - Tr. KVP - Lechkého
IV. - Nám. osloboditeľov - Palackého - Prešovská ceta - Sečovská cesta - Tr. arm. gen. Svobodu - (Konevova)
Úsek Mlynská bašta - Nám. osloboditeľov bol naplánovaný dodatočne, pretože po I. etape (Lingov - Mlynská bašta) mala nasledovať II., ale tu sa čaká na prestavbu Hviezdoslavovej ul., ktorá má byť obojsmerná a Bačíkova s Továrenskou pešia zóna. Pri IV. etape sa čaká na dostavbu križovatky Prešovská - Sečovská. Či sa po ich dostavbách nájdu peniaze, je však otázne...
Sarko
Aká je realita? Ešte v roku 1989 prichádza do Košíc 10 ks T3SUCS (415 - 424) a 10 ks KT8D5 (502 - 511), čo by mohol byť postačujúci prírastok pre novú trať a linky na Alejovej ul. Zatiaľ čo z ďalších plánovaných tratí sa nepostavil ani len kilometer, do Košíc prichádza v rokoch 1990 - 1 prichádza ďalších 27 ks KT8D5 (čo je o 300% viac ako bol plán) a už v rokoch 1992 - 3 až 30 ks T6A5 (čo je o 33,3% viac ako bol plán). T.j. pri prírastku 0% ďalších tratí nastal 333,3% neplánovaný prírastok nových vozidiel.
Čo sa týka dopytu, naozaj tu bol dopyt v podstate len po obojsmerných (a prirodzene po nových) vozidlách. V takom Straussbergu môžu premávať len obojsmerné vozidlá, v Brne ich potrebujú pre linku 8 kvôli úvraťovej konečnej v Líšni, v Miškolci tak isto kvôli zrušenému obratisku na linke 1 v Diósgyőri. V Sarajeve iné ako kĺbové električky v tom čase nepremávali a vo Volgograde zasa chceli KT8 pre podzemnú električkovú rýchlodráhu... Na druhej strane však súhlasím s názorom, že nezáujem o 20 ročné T3 môže súvisieť aj nezodpovedajúcou údržbou a stavom. V iných DP je napr. už úplnou samozrejmosťou ošetrovanie dutín karosérie, na čo DPMK ešte "neprišiel".