Reply on: Vladimír #6109:
Ohľadne parku KT8D5 to treba brať z tej stránky, že pred rokom 1990 bol plánovaný nákup iba 10 ks tohto typu vozidla. Pre rok 1995 bol naopak plán nákupu 10 ks jednosmerných RT6N1 a až pre roky 1994 a 1995 po 10 ks (spolu 20 ks) vozidiel T6A5. Všetkých týchto 40 nových vozidiel však malo reflektovať na výstavbu plánovaných električkových tratí v celkovej dĺžke cca 20 km, ktoré sa mali postupne vybudovať v rokoch 1990 až 2000.Aká je realita? Ešte v roku 1989 prichádza do Košíc 10 ks T3SUCS (415 - 424) a 10 ks KT8D5 (502 - 511), čo by mohol byť postačujúci prírastok pre novú trať a linky na Alejovej ul. Zatiaľ čo z ďalších plánovaných tratí sa nepostavil ani len kilometer, do Košíc prichádza v rokoch 1990 - 1 prichádza ďalších 27 ks KT8D5 (čo je o 300% viac ako bol plán) a už v rokoch 1992 - 3 až 30 ks T6A5 (čo je o 33,3% viac ako bol plán). T.j. pri prírastku 0% ďalších tratí nastal 333,3% neplánovaný prírastok nových vozidiel.
Čo sa týka dopytu, naozaj tu bol dopyt v podstate len po obojsmerných (a prirodzene po nových) vozidlách. V takom Straussbergu môžu premávať len obojsmerné vozidlá, v Brne ich potrebujú pre linku 8 kvôli úvraťovej konečnej v Líšni, v Miškolci tak isto kvôli zrušenému obratisku na linke 1 v Diósgyőri. V Sarajeve iné ako kĺbové električky v tom čase nepremávali a vo Volgograde zasa chceli KT8 pre podzemnú električkovú rýchlodráhu... Na druhej strane však súhlasím s názorom, že nezáujem o 20 ročné T3 môže súvisieť aj nezodpovedajúcou údržbou a stavom. V iných DP je napr. už úplnou samozrejmosťou ošetrovanie dutín karosérie, na čo DPMK ešte "neprišiel".
Dopravák