aká je využitelnosť linky 5 odkedy jazdí po novom?? ja som napríklad večer prišiel na stanicu,videl som 5ku na odstavnej koľaji -mala by by ťako prípoj ku vlaku,lenže nikto netuší,kedy...čo som včera odpozoroval, všetko čo prišlo od vlaku sa vtrepalo do jednovozňovej 6ky,lebo nik nemal poňatie kedy 5ka má odchod,ja som spravil to isté..podľa mňa je to cele nedomyslené a všetci sa tlačia v malej električke a 5ka potom neviem či nevozí vzduch
Citelis už aj tak menej miest na sedenie má. Čiže tu nemôžeš povedať, že do Solarisu sa voje viac ľudí preto, že je tam menej miest na sedenie. Rozdiel viac než 40 pasažierov je sakramenský rozdiel.
Re #59222 gabo5607: Od textilných poťahov sedadiel sa už upúšťa. Možno sú krajšie, ale jednak sú náročnejšie na údržbu a menej hygienické. Keď vidím tie sedačky v IK 4xx, alebo Novoplanoch, až mi je zle. Pred pár dňami sa písalo o zvieratkách, ktoré sa údajne týmto spôsobom šíria v Prahe, kde v nových 15 T látkové poťahy sedadiel ani nebudú - http://www.ct24.cz/doprava/112307-tramvaje-svrab-nesiri-ubezpecuje-dopravni-podnik/
Re #59223 no.ev.di.: Tedom má sedačky v interiéri v podstate rovnako rozmiestnené ako SU12. Okrem známych problémov s oceľovými rámami je tiež dosť hlučný, sedieť pri motorovej veži niektorých vozov rovná sa zaťažkávacej skúške ušných bubienkov. To mi na tých vozoch vadí asi najviac.
Jáj? Tak takto je to jasné. Napokon, posledné prešovské série Citelisov majú väčšiu kapacitu ako predošlé práve tým, že je tam o dvojsedadlo menej a tým pádom zväčšený priestor pre kočíky a vozíky.
Tak nejak som na tom aj ja, že Solaris radšej. Čo sa týka Tedomu, tak ten je taká lacnejšia napodobenina Solarisu s ale blbo vyriešeným usporiadaním sedačiek v interiéri. Mrzí ma veľmi, že Solaris u nás dopadol takto biedne a štve ma to, že nejaký chmuľo čo kedysi šéfoval STV sa do nich začal navážať a otierať si o ne hubu. Tak tu máme SORky, ktoré podľa mňa nevydržia toľko čo staršie značky alebo Solarisy ? Ja som sa v 12 a 18m Solarise vôbec nikdy neviezol, takže môžem iba počúvať. Ale jak pozerám tak v KE máte tiež iba 3 Solarisy 18m, čo tak málo?
Jasne že v našom DP sú lepšie kožené, lebo ich netreba tepovať a starať sa o nich, stačí ich len utrieť handrou. Ale aké je príjemné sadnúť si na ľadovú koženú sedačku ráno keď je vonku -5 °C a vodič nezatopí ani za boha ? Prečo sa vlastne vždy niečo robí prototypovo, a ostatné veci toho druhu sú už odlišné? To sa nedá v dnešnom svete plného počítačových programov nejako naplánovať, farebne zladiť atď?
V solarise je vela miesta, akurat je to jedna velka plosina vpredu, kde sa sice vojde vela ludi, no polovica sa nema kde drzat. Takisto medzi sedadlami sa nie je pomaly kde drzat (medzi zadnymi napravami). Oproti tomu v citelise je menej miesta na statie a kociare, zato vsade sa da chytit.
s palubovkou súhlasím. Interiér nie je zladený, ale to mi nevadí, veď nevyzerá hrozne a konieckoncov ďalšie Tr už budú mať iný interiér. A podľa mňa radšej takéto kožené sedačky ako tie plyšové, ktoré sa ani nestihajú umývať.
Presne tak. Už som tu nechcel rozoberať tie popraskané a zlomené rámy, ktoré si tu naznačil, ale ani som nemusel, ako vidím ?. A k tej kapacite niet viac čo dodať. Asi len toľko, že bolo by zaujímavé vypočítať prevádzkové náklady na jeden osobokilometer a hneď by sa ukázalo, či sme takí bohatí, že si môžeme dovoliť kupovať to, čo sa javí ako najlacnenjšie.
Re #59210 aston13: Tu je vidieť, že keď dvaja robia to isté, nemusí to to rovnako dopadnúť. ?
Vladimír