Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: gabo5607 #58601:
to skade si prišiel na to, že všetky vozy? KTčka nikdy nemali dostať dopyt.
Reply on: Iv #58600:
Ja viem. Ale tu sa všetko aplikuje rýchlo a a niesú na to vopred pripravené podmienky. Apropó, bol tu jeden čas obrovský rozruch okolo dopytu, všetko malo dostať dopyt atď...má ho dnes napríklad taká 6240 alebo 525 keď už mali tie prehliadky?
Reply on: gabo5607 #58599:
a čo ukrajiňáky? tie predsa tiež majú na strope tlačidlá....
Reply on: Furčan #58585:
Ale ani nad dverný priestor nedočiahne každý ?
Reply on: TA #58592:
asi hej, lebo keď z Metra nejde žiadne auto, tak je na hlavnej ceste stále zelená...vačšinou čo vidím, tak druhé auto keď prichádza z Metra, tak vtedy im naskočí zelená....
Reply on: Nodes #58596:
Harmonogram výstavby komunikácie B1 v smere východ-západ pozdĺž južnej fasády objektu Auparku je momentálne dnes 11.decembra ťažko stanoviť presne, začína zima, a to je obdobie, keď sa komunikácie stavať nemajú. Keby nebolo prieťahov s majiteľmi Horizontu a problémy s vykopávkami základov bastiónu, tak by tá komunikácia dnes už bola možno hotová. Okrem komunikácie, čo je vlastne to posledné, je potrebné dokončiť komplet prekládky inžinierskych sietí v tomto koridore - vrátane množstva káblov DPMK - a dobudovať obidve dvojrampy do podzemných parkovísk. A sama osebe táto komunikácia nestačí, je potrebné vybudovať aj úsek medzi Južnou triedou a Mojmírovou okolo pomníka. A tu je ešte v hre mesto, ktoré pomník rieši. Osobne si myslím, že tu sa stavba začne až po MS v hokeji, aby fungovala bez problémov počas MS Štúrova v smere západ - východ. No a ešte je potrebné uvažovať s minimálne mesačnou uzáverou Štúrovej počas realizácie rekonštrukcie koľají električkovej trate z Južnej triedy vrátane zdvojenej koľaje - a to sa chystá na letné prázdniny. Takže reálny termín sprejazdnenia NO v smere východ - západ vidím tak na cca 15. augusta 2011.
Reply on: PTI #58595:
Kedy je planovane budovanie odbocenia od Palackeho na dolava na Juznu triedu? Predpokladam, ze nove umiestnenie CSS uz zodpoveda novemu vzhladu krizovatky.
Reply on: TA #58591:
Ešte k tej koordinácii NO - Palackého po 23,00 hodine: softvérovo to asi nepôjde, lebo to sú zadefinované stavy, ktoré sa nedajú meniť - odchýľka od tohto stavu sa vyhodnotí ako porucha riadenia a radič by vypol, a ráno nenaštartoval. Bude sa musieť asi zmeniť doba vypínania križovatiek, aj keď si myslím, že to, že niekedy po 23-tej hodine drží na križovatke zo smeru NO zelenú 60 sekúnd, tak by to až taký obrovský problém byť nemal. A ešte jedna dôležitá skutočnosť - všetky križovatky v okolí stavby Auparku sú stále klasifikované ako stavby v predčasnom užívaní. Celková kolaudácia bude až budúci rok koncom leta.
Reply on: TA #58591:
Lebo sú tam rozdielne medzičasy oproti práve končiacim zeleným. Vysvetlil som to už predtým - skladalo sa tam viac alternatív, samozrejme že sa muselo doržať fázovanie v hlavných smeroch kvôli koordinácii. Tento signálny plán je najoptimálnejší, dĺžka ostala 90 s.
K tým električkovým medzičasom - takto sú počítané všetky križovatky v meste kde chodia električky.
Reply on: SHORTY #58580:
Kedže mám pod palcom Aupark, tu môžem prehlásiť, že po ukončení dopravných stavieb v jeho okolí bude na všetkých dotknutých križovatkách (Južná trieda - Fejova, NO - Južná trieda, Štúrova - Mojmírova, Protifašistických bojovníkov - Senný trh od NO) preferencia električkovej dopravy určite fungovať. Ako to bude potom, až sa to odovzdá do správy mesta, tak na to už Aupark vplyv mať nebude.
Reply on: Alco #58589:
CSS pri Metre má nejaké senzory pre autá odchádzajúce z Metra ❓
Reply on: PTI #58565:
OK, tak sa na to pozrime z 2. strany. Ak je dôležitejšia plynulosť IAD než chodci (čo aj chápem), tak potom prečo signál voľno Kuzmányho - > Žižkova nezačne svietiť už skôr spolu so signálom voľno Kuzmányho - > Štúrova ❓
Ešte 1 otázka k tejto križovatke: menila sa aj celková dĺžka signálneho plánu ❓

Re #58567 PTI: nedá sa tomu nijako softvérovo predísť? Pripadá mi to ako dosť "lacný" problém.

Re #58577 PTI: je vôbec vhodné takto de facto kolízne (hoci de iure správne) riešiť CSS? Najmä v centre mesta, kde je vysoký počet chodcov. Chápem, že dôležitá je plynulosť premávky, ale ešte dôležitejšia by mala byť bezpečnosť. Jednoznačne by tam mala byť dlhšia vyprázdňovacia doba pre električky.
Reply on: Alco #58589:

oprava: idylka
Reply on: SHORTY #58580:
Ešte si zabudol na tretí najdôležitejší CSS v Košicoch, a to Metro - semafor. Tu je preferencia MHD dovedená do košickej dokonalosti. Robím napr. L27 v špičke smer THC, pučím zo solarisu čo to dá, lebo mám 5 alebo viacminútové meškanie, za mnou ďalší kolegovia - L36, L 10 atď, okolo nás v oboch pruhoch spústa áut a len čo sa priblížime k tomu svetelnému čudu, tak sa vyterigá nejaký sedlák z metra (napakovaný tak, že šúcha kufor po ceste) a len čo sa priblíži ku križovatke (ešte ani nestojí na červenú) a už nám okamžite naskakuje rovno červená( žltá svieti asi 0,1 sekundy), šliapeme na brzdy celé dve kolóny áut a autobusov a čakáme ako pakovia, kým sa milostivý pán z vidlákova preserie cez križovatku kľudne bez brzdenia a odšolícha sa kdesi do Zasranej lehoty pekne bez stresu. No a my ostatní sa pracne rozbiehame do kopca (hlavne v zime je to kúzelné), spálime hektolitre nafty, benzínu alebo LPG a pokračujeme ďalej... no proste košická idilka dopravná...
Reply on: Furčan #58586:
Asi neprehnal, keď sa rieši medzičas po ukončení zelenej električky idúcej z Južnej triedy - teda vzdialenosť ku tej druhej, vzdialenej koľaji. Z tej prvej koľaje žiadna električka v tom čase od Štúrovej zelenú nemá. A o tom, či budú pozerať chodci cez okná naprieč električkou, aký majú signál na opačnej strane komunikácie - tak to je ozaj podarené. To je inak presne ten istý prípad, že do križovatky vošli autá na zelenú, ale ostali stáť v križovatke, lebo na výjazde vznikol nejaký problém, medzitým naskočila červená a po nej zelená pre chodcov v priečnom smere - a chodci hlava nehlava začnú preliezať autá, ktoré ostali stáť na priechode.... ozaj sa mi tu nechce odpisovať na nezmyselné narážky a hlúpe poznámky. To že sa medzičasy pre električky počítajú na sólo vozy, je proste fakt, ak ide dlhšia električka, môže už svietiť zelená pre chodcov, nie je to závada CSS. Chodec tak isto ako vozidlo nemá čo vstupovať do vozovky, ak je tam prekážka, darmo mu zasvieti zelerná. Ak si myslíte, že v riadení križovatky na Námestí osloboditeľov je problém, tak sa obráťte na KDI. A pre DPMK snáď poznámku - aby sa viac venovali technickému stavu výhybiek v tejto križovatke, aby sa nestalo opät to, čo pred týždňom - že zafúkalo výhybku od Južnej triedy a skoro 10 minút stála kvôli KT8D5-ke naprieč Štúrovou celá doprava z tohto smeru.....
Reply on: Furčan #58586:
joj no 😃 tými
Reply on: PTI #58573:
ale s tímy metrami ku koľajam ste to prehnali a vysvetlenie od vás tu nevidím. " a asi ťažko pôjdu tak, aby hlavou tresli do električky" inač električky majú okna tak že cez nich vidno či už je na druhej strane zelena alebo nie, (potom len príde do DP sťažnosť že vodič šiel na červenú). No taký nevidiaci asi nevidí električku pred sebou a keď mu raz začne klepkať zelena tak pôjde.
Reply on: gabo5607 #58582:
15Tr nema tlačidla na strope ?
Reply on: PTI #58566:
Pod Furčou zastávka, ano letecka akadémia. ?
Reply on: SHORTY #58578:
Takže pekne po poriadku - vážený shorty klamete a zavádzate - lebo zo skutočných 10 s ste urobil 4 s a zo skutočných 31 s ste urobil v tomto príspevku 15 s. Takže klamete a nemám viac čo dodať. Na nepravdy a zavádzajúce vyjadrenia, ktorými sa to tu iba hemží, nebudem viac reagovať. A vy si aspoň kúpte poriadne stopky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.