OK, tak sa na to pozrime z 2. strany. Ak je dôležitejšia plynulosť IAD než chodci (čo aj chápem), tak potom prečo signál voľno Kuzmányho - > Žižkova nezačne svietiť už skôr spolu so signálom voľno Kuzmányho - > Štúrova
Ešte 1 otázka k tejto križovatke: menila sa aj celková dĺžka signálneho plánu
Re #58567 PTI: nedá sa tomu nijako softvérovo predísť? Pripadá mi to ako dosť "lacný" problém.
Re #58577 PTI: je vôbec vhodné takto de facto kolízne (hoci de iure správne) riešiť CSS? Najmä v centre mesta, kde je vysoký počet chodcov. Chápem, že dôležitá je plynulosť premávky, ale ešte dôležitejšia by mala byť bezpečnosť. Jednoznačne by tam mala byť dlhšia vyprázdňovacia doba pre električky.
Ešte si zabudol na tretí najdôležitejší CSS v Košicoch, a to Metro - semafor. Tu je preferencia MHD dovedená do košickej dokonalosti. Robím napr. L27 v špičke smer THC, pučím zo solarisu čo to dá, lebo mám 5 alebo viacminútové meškanie, za mnou ďalší kolegovia - L36, L 10 atď, okolo nás v oboch pruhoch spústa áut a len čo sa priblížime k tomu svetelnému čudu, tak sa vyterigá nejaký sedlák z metra (napakovaný tak, že šúcha kufor po ceste) a len čo sa priblíži ku križovatke (ešte ani nestojí na červenú) a už nám okamžite naskakuje rovno červená( žltá svieti asi 0,1 sekundy), šliapeme na brzdy celé dve kolóny áut a autobusov a čakáme ako pakovia, kým sa milostivý pán z vidlákova preserie cez križovatku kľudne bez brzdenia a odšolícha sa kdesi do Zasranej lehoty pekne bez stresu. No a my ostatní sa pracne rozbiehame do kopca (hlavne v zime je to kúzelné), spálime hektolitre nafty, benzínu alebo LPG a pokračujeme ďalej... no proste košická idilka dopravná...
Asi neprehnal, keď sa rieši medzičas po ukončení zelenej električky idúcej z Južnej triedy - teda vzdialenosť ku tej druhej, vzdialenej koľaji. Z tej prvej koľaje žiadna električka v tom čase od Štúrovej zelenú nemá. A o tom, či budú pozerať chodci cez okná naprieč električkou, aký majú signál na opačnej strane komunikácie - tak to je ozaj podarené. To je inak presne ten istý prípad, že do križovatky vošli autá na zelenú, ale ostali stáť v križovatke, lebo na výjazde vznikol nejaký problém, medzitým naskočila červená a po nej zelená pre chodcov v priečnom smere - a chodci hlava nehlava začnú preliezať autá, ktoré ostali stáť na priechode.... ozaj sa mi tu nechce odpisovať na nezmyselné narážky a hlúpe poznámky. To že sa medzičasy pre električky počítajú na sólo vozy, je proste fakt, ak ide dlhšia električka, môže už svietiť zelená pre chodcov, nie je to závada CSS. Chodec tak isto ako vozidlo nemá čo vstupovať do vozovky, ak je tam prekážka, darmo mu zasvieti zelerná. Ak si myslíte, že v riadení križovatky na Námestí osloboditeľov je problém, tak sa obráťte na KDI. A pre DPMK snáď poznámku - aby sa viac venovali technickému stavu výhybiek v tejto križovatke, aby sa nestalo opät to, čo pred týždňom - že zafúkalo výhybku od Južnej triedy a skoro 10 minút stála kvôli KT8D5-ke naprieč Štúrovou celá doprava z tohto smeru.....
ale s tímy metrami ku koľajam ste to prehnali a vysvetlenie od vás tu nevidím. " a asi ťažko pôjdu tak, aby hlavou tresli do električky" inač električky majú okna tak že cez nich vidno či už je na druhej strane zelena alebo nie, (potom len príde do DP sťažnosť že vodič šiel na červenú). No taký nevidiaci asi nevidí električku pred sebou a keď mu raz začne klepkať zelena tak pôjde.
Takže pekne po poriadku - vážený shorty klamete a zavádzate - lebo zo skutočných 10 s ste urobil 4 s a zo skutočných 31 s ste urobil v tomto príspevku 15 s. Takže klamete a nemám viac čo dodať. Na nepravdy a zavádzajúce vyjadrenia, ktorými sa to tu iba hemží, nebudem viac reagovať. A vy si aspoň kúpte poriadne stopky.
Ad Zastávky na znamenie:
"Umožnila to najmä skutočnosť, že boli vyradené Ikarusy 280, ktoré mali tlačidlá pre znamenie vodičovi umiestnené na strope, čo bolo pre mnohých nedostupné."
- hlavne, že vozidlá KT8D5 nemajú pri prvých dvoch dverách žiadne tlačítka ?
V Korzári sa ešte uvádza, že cestujúci má stlačiť tlačítko "STOP", ktoré však v tram je tlačítkom záchrannej brzdy ?
Myslím si, že práve teraz je čas vyhodnotiť prínos súťaže "Kto skôr": od nultého ročníka sa zmenilo dosť veľa vecí...
1. CSS Dom umenia - signál bol skrátený na cca 4s
2. CSS Nová nemocnica - signál skrátený na cca 4s
3. CSS NMM - kým nešla, MHD nemeškala - tam bol však zmenený signálny plán a taktiež tram dostala cca 4s a pritom odbočujúce autá (Komenského-Hviezdoslavova) majú asi 15s a tram eneskorenie ešte asi 5s
4. CSS Ryba - vypnutá preferencia
5. CSS Tesco Jazero - no comment
6. CSS Plaváreň - vypnutá preferencia
7. CSS Krajský úrad - cyklus predĺžený z 90 na 120s
Všetko "PRE" MHD ? ? ?
Súťaž splnila svoj účel.....
Takže pekne po poriadku:
Signál voľno (pri lekárni) pre električky je v smere z Južnej triedy 4 sekundy!!! pri ceste medzi pomníkmy už pri prejazde výhybkou bliká zelená (čiže končí) - sólo vozidlo je v smere na zastávku pri Dargove v strede oblúka a už chodci majú zelenú!!!!!!!!! Chodci majú k prvej koľajnici asi 30cm a žiadne 4 metre. Kým električka (dvojička) prejde už majú červenú.... ?
V opačnom smere na Južnú triedu je signál 15 sekúnd (pri lekárni)
avšak pri Dargove je to zhruba 5 sekúnd a pokiaľ vodič odparkuje a našľapne na jazdu, zelená už dávno bliká a pri prejazde prvým podvozkom okolo CSS už svieti oranžová.... ? a ak je vozidlo asi v strede križovatky, tak smer z Južnej triedy už má zelenú - toto nie je určite kolízny stav ?
A signál od Hiltonu radšej nekomentujem - odbočujúca linka 3 (KT8) odbočí a čakaním na signál voľno pri lekárni zablokuje križovatku cca na 10 sekúnd.... ?
Áno, táto križovatka je robená podľa všetkých noriem, ktoré existujú - a platia pre OMV dlhé cca 3m a idúce cez križovatku v=50km/h.... ?
Ešte na dovysvetlenie: tých chodcov som tam opísal kvôli pochopeniu takto viac obrazne, ale aby to nebolo zle pochopené - do medzičasu medzi koncom signálu voľno pre električku a začiatkom zelenej pre chodca na kolíznom priechode pre peších sa zahŕňa ako čas prejazdu predného vozňa električky (dvojičky či kĺbové električky výpočet nepozná, nehľadiac na situáciu, že ak ešte je zadný vozeň na priechode, chodec tak či tak návestidlo na druhej strane komunikácie nevidí), a časom, ktorý potrebuje prekonať chodec od okraja komunikácie - teda chodníka - po okraj prejazdného prierezu električkovej trate, križujúcej tento priechod. To znamená, že v tomto prípade môže už tri sekundy svietiť zelená na priechode, a električka sa ešte v tom čase môže nachádzať na tomto priechode.
Ak by to malo robiť problémy, nie je problém skrátiť zelenú na tomto priechode pre peších - dnes tam svieti 16 sekúnd. A ešte doplnenie - dnes je signál voľno pre električku z Južnej triedy 10 sekúnd, zelená medzi pomníkmi odsunutá o 4 sekundy a jej dĺžka je 16 sekúnd. Ak bude robiť vodičom električiek problém prechádzať križovatkou z tohto smeru, tak je možná čiastočná úprava. Ale za čas sledovania fungovania CSS v posledných dňoch ja osobne som tam žiadne problémy nevidel. A to som sa tam rozprával aj s dispečermi DP. Aj keď pravdou je, že čo vodič, to iná technika a štýl jazdy.
Aj ja ostávam s pozdravom.
Ďakujem za konštatovanie, že križovatka na NO je úplne zlá. Ešte raz si prečítajte moje vysvetlenie 58568, vás sa však asi tá poznámka v poslednej vete týkať nebude... V križovatke sú dodržané všetky zadefinované medzičasy, ak v niektorých prípadoch električka ešte prechádza cez priechod pri Dargove, a chodcom naskočí zelená, tí majú z chodníka ku koľaji dráhu 4, resp. 10 metrov, to znamená, že minimálne tri sekundy im bude trvať cesta po priechode, a asi ťažko pôjdu tak, aby hlavou tresli do električky, ktorá tak či tak už bude dávno mimo priechod.
Ku križovatkám na tr. SNP sa vyjadrovať nebudem, to je plne v kompetencii správcu zariadení CSS - obráťte sa na oddelenie správy komunikácií magistrátu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Furčan