Reply on: SHORTY #57700:
Tak to bolo a tak to bohužiaľ,ako čítam pokračuje.Časy prvotného nadšenia,keď som do opravy nákladnej 1 občas vrazil aj vlastné prachy sú preč a je to logické.Stačilo,že prišli ľudia z Heinekenu,ukázali na vtedy už zvonku opravenú 10,že toto chceme na krčmu a bol cirkus.DP sa postavil,tak,že to je ich a oni si s tým urobia,čo chcú/vidina prachov za prenájom.../.Našťastie sa podarilo presvedčiť vedenie,že nie!Tak potom "obetovali" Cassoviu,což je pre nich vzácne HISTORICKÉ vozidlo.Jediné na čo to bolo dobré,že sa okamžite robil zápis na Pamiatkovom úrade.A na Hlavnej máme "šumnu eletričku",ne Pali?Na železnici už dávnejšie manažmenty pochopili,že reprezentácia firmy je aj história a nostalgia,zásadný zlom nastal v 97 pred 150.tkou,ale Kubáčkovcom tiež trvalo cca 20 rokov,kým to prelomili.Takže ešte máte desať... ?
KVKV
Pokial som správne informovaný, tak ako historický ostáva ten v "čabajkových" farbách so štvordielnými dverami.
To je v poriadku (aspon niečo), ale pre Košice je typické prevedenie poslednej dodávky v zelenobielom nátere. O to raritnejšie, že sa nevyskytuje v iných mestách. Dúfam, že ešte nejaký existuje a bude zachovaný. Sú mi známe byrokratické prekážky (povinnosť zrušiť v súvislosti s poskytnutím dotácií na nové busy...atd), ale to sa dá obísť. Pokial by sa previedol na historický exponát ,už to nie je prevádzkové vozidlo, následne zápis medzi technické pamiatky. Pokial by ani to nešlo , tak s odobratým techničákom a spz ponechať ako "zdroj náhradných dielov" pre historický Ik280.
Možno existuje lepšie riešenie, dajte vedieť.