ty si želáš, aby to vedel zistiť na ktorejkoľvek zastávke z označníku. OK, tak to ale premyslime ďalej...čo ak plánuje prestupovať? Vyvesíme všade cestovné poriadky všetkých liniek v meste zo všetkých zastávok?
to, čo si ja želám, je, aby cestujúci vedel, aký CL potrebuje pre svoju jazdu. Inak, aspoň na stránke DPMK ( alebo inej oficiálnej stránke s CP DPMK ) by mohli byť CP v takejto forme dostupné.
" chronometráž uvedená na zastávkových CP je (vo väčšine prípadov) najdlhšia možná, tým pádom ak budeš počítať s tou, môže sa Ti stať len to, že do cieľovej zastávky prídeš skôr (čo je vlastne pre Teba +) "
--->>> súhlas. Hraničná situácia nastáva, ak podľa jazdnej doby v CP trvá cesta viac ako 30 minút, ale podľa skutočnej jazdnej doby ( tej, ktorú ukazujú označovače ) trvá menej ako 30 minút. Cestujúci s papierovým CL sa to nemá ako dozvedieť, a preto cestuje so 60-minútovým CL, hoci by mu stačil 30-minútový. Ja viem, že takýto prípad nastáva len v malom zlomku ciest všetkých cestujúcich, ale prečo nedotiahnuť do dokonalosti niečo, čo sa zaviedlo do praxe? Ak sa na tom už pracuje, tak ma to len a len teší.
" Ja som pochopil cele gro diskusie tak, ze nikde sa na zastavke nedozvie zakaznik to, ci je tarifa pol resp. celohodinova. "
--->>> presne tak
" Ale ved sa to dozvie po nastupe do vozidla. "
--->>> tam je to už cestujúcemu zbytočné, lebo zaobstarať papierový CL si musí ešte pred nástupom do vozidla
Kvitujem snahu DPMK o zohľadnenie rôznych jazdných dôb, len to ešte nie je dotiahnuté tak, ako by sa patrilo.
Tak to som ťa ais nepochopil. Ja som mal na mysli úmyselný "delay" potvrdzujúcej správy proti objednávke. Samozrejme, že sa predpokladá okamžité doručenie potvrdzujúcej SMS. Ale keďže to provider ani operátor asi nevie garantovať, tak sa istia tým, že do vozidla môžeš nastúpiť až s prijatou správou.
Neviem sice, ci som to pochopil spravne, ak nie, tak je tento prispevok passe. Ja som pochopil cele gro diskusie tak, ze nikde sa na zastavke nedozvie zakaznik to, ci je tarifa pol resp. celohodinova. Ale ved sa to dozvie po nastupe do vozidla. Kazda citacka BCK (teda oznacovac) to pise. Napriklad trolejbus ak ma od furce tarifu 60 minut, zhruba od NO sa tato zmeni na 30 minut. Ak cestujem ale z furce na Mlynsku bastu a stale pred prilozenim karty si pozriem, aka je momentalne aktivna tarifa, tak v tom nevidim problem
No... električenkára možno netreba do tej MHD prilákať, ale si ho tam udržať.Kto ostane v električke skor? človek,čo ňou pravidelne cestuje, alebo ten, čo jazdí autom, DPMK mu poskytne nejaké trápne dni zadara, pričom ich ani nevyužije, lebo sa o to nestará..hm? MHD má byť najprv o udržaní si zákazníka a potom o prilákavaní iného, hlavne, nového nieje na čo lákať a ak už aj, tak inou formou, sám nosím v hlave pár nápadov. To za prvé, za druhé, nikto tu nikomu nezávidí cestovanie jeden zadrbaný deň zadarmo, taká socka ešte niesom, aby ma toto tankovalo, ale také akcie sú úplne kontraproduktívne, lebo sú zamerané na ľudí, ktorí do MHD proste nepojdu, lebo KE sú stále v stave, že jazdiť MHD sa oproti káre jednoducho nevyrovná ( i keď zas to je individuálne, ale vačšinou nie).
Re #54129 VLK: v poriadku, ak si to takto objednáva mesto KE, tak si to tam dosaď namiesto DPMK. Akurát by ma zaujímalo, či v DPMK slepo robia všetko, čo im mesto prikáže, alebo tam niekto aj niečo povie a príde s niečim vlastným...
vrámci možností som si dovolil spáchať takú malú úpravu CP na mojej stránke ... stačí si domyslieť 5 rôznofarebných stĺpcov na ľavej strane (vďaka čomu by sa podľa mňa úplne stratila nejaká prehľadnosť): http://www.tdke.tym.sk/cp.jpg
Re #54141 TA: chronometráž uvedená na zastávkových CP je (vo väčšine prípadov) najdlhšia možná, tým pádom ak budeš počítať s tou, môže sa Ti stať len to, že do cieľovej zastávky prídeš skôr (čo je vlastne pre Teba +) ... teda v prípade, ak sa bavíme o DPP a okrajovom režime.
Čo sa týka prestupovania (a zakupovania CL): tu na imhd máš CP, kde tie rôzne chronometráže zohľadnené sú. Takže si to vieš odkontrolovať, či sa do prestupného bodu dostaneš včas, koľko minút máš na prestup a koľko minút Ti zaberie cesta celkovo do cieľovej zastávky. Ak viem, že mi to bude trvať na druhú stranu mesta 47 minút, tak si zakúpim cez voľbu PCL 60min lístok a neriešim. Pokiaľ neviem ako dlho to bude trvať, cestujem podľa návodu uvedeného na stránke DPMK - prikladaním BČK k označovaču len pri nástupe do vozidla.
odkiaľ si má teda cestujúci vycucať dĺžku jazdy, keď nie je nikde uvedená táto jazdná doba a dozvie sa ju až po priložení BČK k označovaču
Nehovoriac o tom, že cestujúci s papierovým CL sa ju nedozvie vôbec.
tak teda prezraď ten dobrý dôvod.
Hoci neviem, či si ma pochopil - ide o okamžité doručenie spätnej SMS voči jej odoslaniu - nie voči odoslaniu žiadajúcej SMS o CL od potenciálneho cestujúceho.
To "zadarmo" zaplatia v prvom rade tí, čo MHD vobec nepoužívajú, pán analytik. A keďže ako priaznivec MHD by si mal túto situáciu podporovať, tak by si do nej nemal rýpať. Rozštuchané hovno smrdí viac.
1) Nie sú á la DPMK. 2) Nie sú výsmechom. Sú určené inej cieľovej skupine. Električenkára netreba lákať do MHD. A závistlivý škrek električenkárov "predĺžiť platnosť kupónov o deň" je dovodom, prečo by som také akcie nerobil. Socialistické myslenie je mocné - "hlavne aby niekto náhodou nedostal viac ako ja", chce sa mi z toho zvracať ako pred troma týždňami v EN 424.
Toto nie je odpoveď len pre teba ale do celej diskusie o utláčaní úbohých električenkárov.
TA
--->>> súhlas. Hraničná situácia nastáva, ak podľa jazdnej doby v CP trvá cesta viac ako 30 minút, ale podľa skutočnej jazdnej doby ( tej, ktorú ukazujú označovače ) trvá menej ako 30 minút. Cestujúci s papierovým CL sa to nemá ako dozvedieť, a preto cestuje so 60-minútovým CL, hoci by mu stačil 30-minútový. Ja viem, že takýto prípad nastáva len v malom zlomku ciest všetkých cestujúcich, ale prečo nedotiahnuť do dokonalosti niečo, čo sa zaviedlo do praxe? Ak sa na tom už pracuje, tak ma to len a len teší.