Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #53953:
Nie že by vychádzala električka z hlavnej, a Hviezdoslavova by bola vedľajšou, ale na Hviezdoslavovej by bola značka P3 Daj prednosť v jazde električke. Mimochodom, bolo také obdobie, a pomerne dlhé, keď to tak bolo ošetrené. Ale nepamätám sa kedy a na základe čoho sa to zrušilo.
Ten uzol NMMM ozaj treba dopravne preriešiť, v prvom rade by som ponechal prejazd Hlavná smer Komenského aj Bačíkova doľava smer Komenského, vrátane zásobovania objektov na hlavnej medzi Bačíkovou a Hviezdoslavovou. V opačnom smere je možnosť vjazdu zásobovania do tohto priestoru, a tak je aj urobený signálny plán css-ky. V nej je aj koordinácia prejazdu Hlavná od Tesca smer Komenského, čo nie je dôležité, optimálnejšie by bolo koordinovať prejazd v smere Bačíkova doľava výjazd Komenského. Úpravou signálneho plánu by sa dala natiahnuť zelená na Hviezdoslavovej minimálne o 10 sekúnd, tak isto je potrebné vrátiť naspäť zelenú doplnkovú šípku doprava. No ale to som už tam, čo som písal pred dvomi hodinami. A k tej pešej zóne - ak už vychádzajú vozy od Tesca v smere na sever, je optimálnejšie ich pustiť rovno na Komenského ako ich hnať doprava do Továrenskej - tam je problém v špičke vojsť do križovatky pri Jumbe.
Reply on: PTI #53952:
pri slovenských vodičoch neviem, neviem, ako by vyzerala situácia, keby vychádzala električka zo Železničnej ako z hlavnej cesty. Skôr by sa tam hodila účelová CSS práve pre výjazd ED. Inak by bola vypnutá, prípadne stále by svietilo voľno pre autá na Hviezdoslavovej. No bolo by to nákladnejšie riešenie než len osadiť značky.

CSS na Nám. MMM by sa dala zjednodušiť - urobiť pešiu zónu na Hlavnej a hneď by odpadol problém s výjazdom z Hlavnej ( aj s 1 priechodom, ktorý sa na Hlavnej nachádza ).
Celkovo nerozumiem logike pustiť autá do centra mesta.
Reply on: Nodes #53951:
Áno, a aj chodci rýchlejšie behajú cez cestu, nielen cez Hviezdoslavovu a Komenského, ale aj cez Továrenskú a Bačíkovu. Aj kvôli nim tá svetelná signalizácia bola iks rokov funkčná. Bola daná požiadavka na úpravu signálneho plánu, ale najjednoduchšie je vždy semafóry vypnúť bez ohľadu na bezpečnosť cestnej premávky, ktorých chodci sú súčasťou. A čo sa týka problému električiek - stačilo im dať prednosť na výjazde zo Železničnej ulice. A ešte jeden poznatok - pred pár rokmi dal niekto bezdôvodne zrušiť doplnkovú šípku doprava z Hviezdoslavovej do Komenského - a odvtedy sa zapĺňala križovatka na tomto vstupe. Nuž ďalšia ukážka koncepčného riešenia dopravy v meste. Stavím sa, že akonáhle tam dôjde k dopravnej nehode s chodcom, tak na druhý deň tá CSS-ka bude opäť fungovať....
Reply on: RDZ 50 #53950:
Hlavne pre ED je to zrychlenie. A nepochybne aj pre IGK.
Reply on: pershing #53946:
chvála Bohu. Kiež by ho už ani nespustili... ? Teraz sa odtiaľ prechádza raz dva...
Reply on: TA #53948:
tá na NMM sa pravidelne upchávala vďaka tomu, že je tam len jeden pruh, zastávka, a niekedy v tom jednom pruhu ešte aj električka, pri radnici je to oveľa plynulejšie a je tam aj dlhšie zelená
Reply on: pershing #53946:
platí to aj pre križovatku Bačíkova - Hlavná - Továrenská.
Ak vypli CSS kvôli Auparku, malo by sa to týkať aj križovatky pred starou radnicou. Veď stojí priamo v ceste tým, ktorí obchádzajú centrum.
Reply on: pershing #53946:
Má to súvisieť s obmedzeniami na NO, aby to šlo cez NMM plynulejšie (pre obchádzajúcu IAD najmä).

Mňa by zas zaujímalo, prečo ráno na križovatke Hlinkova x Vodárenská opäť fungovali staré krátke cykly. ?
preco uz cca 2 mesiace nefunguje CSS na NMM ?
Reply on: KVKV #53943:
pokiał viem tak pojazdna je uz iba 104, mozno by fungovala aj jednicka (Gyor).
Reply on: KVKV #53943:

Ešte poznámka.
Po dodaní "trojstovákov" niesol jeden voz nejaký čas číslo 39 ,pražský 399 po odmazaní jednej deviatky. Pozdejšie bol prečíslovaný na č.12
Reply on: Furčan #53924:

Dobrá práca. Prosím to kde ste získali tie priradené košické čísla k pražským? Mne sa to nepodarilo vypátrať ani v Prahe. Známe mi boli len pražské čísla.
Ale pripomienka k hodnovernosti.
a/najvyššie jazdiace číslo "dvojstovákov" bolo 38. Nie všetky vozy boli v Košiciach spojazdnené. Podla dobových svedkov sa niektoré už rozpadli pri vykladaní na stanici, lebo žeriav ich dvíhal nie za rám ale za strechu! Niektoré vozy boli bez el.výzbroje ako vlečné. Vela materiálu z tých vozov bolo použité pri novostavbách typu "DZMK".
Niektoré vozy z dodávok 1947-55 zrejme boli prečíslované, lebo sú fotky s nižšími čislami do 21.

V roku 1963 boli dodané štyri kusy "tristovákov" ktoré dostali čísla 9 až 12. Jeden z nich (myslim 11?) mal päť okien bezrámových. Dodnes sa zachoval len voz č.10. Voz 12 bol kedysi vystavený pred budovou dp, doslova celý zhnil ,zbytok skrine dne s hnije za halou a rám vozu, nápravy a dalšie použitelné komponenty boli (a budú) použité pri stavbe repliky vozu 21. Z toho sa zachovala len skriňa bez jednoho čela v zlom stave, boli odložené použitelné časti, zbytok likvidovaný. So stavbou repliky sa velmi neponáhla, vlastne je hotový len rám s nápravami a jedno čelo.
Do dnešného dňa sa zachovali pojazdné len dva Ringhofery; 10 a 104 , ex 103 je kaviareň na Hlavnej.

Kedysi som to písal, nech prepáčia tí, čo vedia, ale pribúda nových záujemcov ktorí históriu nepoznajú
Reply on: eMareq #53930:
Posnorime kusocek, co ty na to? 🙂 ... Btw. sicko najsamlepsejsie dodatocne k meninam
Reply on: S499.1023 #53940:
Pri inteligentnom zaradzovaní a určovaní dĺžky jednotlivých fáz, rozhodne. Navyše aj pokiaľ by boli rady na semaforoch také, že prejsť by sa dalo na tretí cyklus, nie je to nič tragické, problémy by boli možno pri Galérii na Toryskej, kde je asi najhustejšia premávka na ulici kolmej na TSNP a sú tam dve križovatky za sebou, čiže dva semafory (výjazd od OC, bývalej pošty, obrátenej pyramídy). Vrámci mesta má byť jednoznačne podporovaná hromadná doprava, a to aj na úkor individuálnej. Tá má dosť priestoru na prieťahoch a okruhu (jediné semafory sú pre chodcov na tlačidlo, inak je tam stále zelená).
Reply on: jt #53933:
Ja nie som proti preferencii električiek, naopak ju plne podporujem, ja som rozporoval len tvoje "Ťažko si viem predstaviť upchávanie".
Reply on: eMareq #53937:
Tak potom platí to, za čo som hlasoval. ?
Reply on: Isidor #53935:
Písal som to už v piatok - v Bratislave aj v Košiciach riadia dopravu na väčšine križovatiek radiče Siemens MS, ktoré patria k svetovej špičke. To že v Košiciach sa možnosti týchto radičov využívajú tak asi z jednej tretiny, to nie je môj problém. A emarekovi - o cenách tu písať nebudem, ak si niekto z kompetentných objedná štúdiu, tak ju spracujem a tam budú aj náklady na celú realizáciu. A záverom - bratislavský magistrát vypísal vo februári súťaž na ďalší projekt preferencie MHD - tentoraz Vajnorská radiála - a kedže som dal v súťaži najlepšiu ponuku, začínam spracovávať aj tento projekt. Opäť sa jedná o riešenie 12 dopravných uzlov na Vajnorskej, Tomášikovej, Krížnej a Vazovovej. Mimochodom - aj tá Rača, aj teraz Vajnorská - idú cez tzv. Operačný program Bratislavský kraj, to znamená, že realizácia čiastočne bude finančne realizovaná z eurofondov.
Reply on: jt #53934:
To nieje podstatné ako sa to volá. Hypoteticky, ak by tu také niečo bolo a bolo by to funkčné ako bežne vídať v iných krajinách / mestách, či by su ju využil. ?
Reply on: Isidor #53935:
Nie celý čas majú voľno autá v oboch priamych smeroch. Najprv skočí zelená pre smer rovno a vľavo, po chvíli je vľavo červená a zelenú majú v priamom protismernom smere. Následne ľavé odbočenie z protismeru, spolu s niektorým bočným (z prava rovno). Ale ako som písal, dalo by sa prehodnotiť iné nastavenie, pretože by nebolo nutné mať v istom momente voľno pre dva konkrétne smery a okolo toho všetko ostatné prispôsobovať.
Reply on: jt #53933:
(ne)možnosť ľavého odbočenia závisí od toho, či majú zrovna voľno autá na hlavnej v opačnom smere, že áno...ale hlavne keď sa do toho vmontuje snaha o aké-také zachovanie zelenej vlny, dostávame pomerne zaujímavý algoritmický problém ?
Inak hej, Trieda SNP má 90s cyklus (t.j. rozumný stred, maximálna povolená hodnota býva 120s)

Re #53928 PTI: to práve ma zaujíma, či existujú radiče (dostupné v našich zemepisných šírkach), schopné optimalizovať radenie fáz, či nebodaj voľnú tvorbu signálneho plánu, na základe preferencie MHD a zároveň líniovej koordinácie ostatnej dopravy na niekoľkých križovatkách v rade. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.