Reply on: S499.1023 #5233:
Aby bolo jasné, hovorím o výhybkách ani nie tak po technickej stránke, ako skôr organizačno-bezpečnostnej. Konkrétne mám na mysli zdržiavanie prevádzky, narušovanie CP, blokovanie dopravy, potreba vystúpiť z vozidla a nechať ho na určitú chvíľu bez dozoru a pod. Takisto princíp systémov porovnávam len nepriamo. Košický indukčný systém by som za súčasných podmienok nemenil. Ak však nie je dostatočne drahý, hádam by nebol problém ho svojpomocne rozšíriť. A to bez ohľadu na technický stav, lebo aj keby bol dobrý, prípadnú elektrizáciu by to neovplyvnilo, to treba ovplyvniť najprv myslenie manažmentu. A neverím, že tá jediná výhybka stavaná na 50 km/h je až 5-násobne drahšia. Alebo máš poruke nejaké konkrétne čísla?Inak na plzenskom dotykovom systéme podľa mňa spočíva zastaralosť v tom, že musí dôjsť ku priamemu fyzickému kontaktu, vodič sa musí zohýnať po páčku a ešte sa trafiť do kovového pásu medzi koľajami.
K2YU