Že do Krásnej musí ísť, lebo sa na celom dlhom Jazere nemá kde otočiť, to je tak do vtipparády. Dívam sa na mapu, 54-ka sa tam točiť dokáže (to len ako príklad).
Re #46492 eMareq: Víkendové súpravy na L7 namiesto sól L3/L7. Podľa metodiky DPMK rovnaké vozkm, či nie?
Tak nech tam nezastavujú ani električky. Nadradenosť dopravy je vždy v tejto hierarchii:
* železnica, diaľkové autobusy
* lokálne, prímestské trate, prímestské autobusy
* metro, S-Bahn
* električka
(* trolejbus)
* autobus
Ak má byť zvýhodňovaný jeden druh dopravy voči inému, vždy to má byť tak, že vyššie umiestnený (nadradený druh) je čo najviac preferovaný a má menej zastávok. Čiže bus nemôže byť zvýhodnený voči električke.
Však píšem že L30 pôjde cez Prešovskú! Cez Sečovskú pôjde len L15 (ráno v intervale - podľa papiera 8 minút).
Re #46484 jt: Pokiaľ tam bude jazdiť kĺb, tak by som sa o kapacitu neobával. V špičke jazdí L3, takže o prepĺňanie spojov na L19 sa neobávam. Treba brať do úvahy aj to, že z Jazera sú počty cestujúcich do centra v čase _sedla_ dlhodobo mizerné (vidím pravidelne). Tu by som určite nezúfal, že by sa do tej súpravy na L7 v sedle nezmestili. Jazdná doba z Važeckej na stanicu je pre L19 19 minút. Lenže kvôli situácii na Slaneckej, Palackého to bude v špičke rozhodne viac. Takže tu jednoznačne víťazí špičková L3.
A čo linka 15? Ak pôjde z Furče cez Sečovskú 30-tka, tak by malo dôjsť k zmene aj na 15-tke, alebo budú nejak vzájomne koordinované? Aby to týmto smerom nebolo zbytočne prehustené.
Re #46442 TA: ked už by tam autobusy mali zastavovať tak ja by som bol za len v tom prípade,keby bola v steel aréne nejaká kacia-hokej,koncerty,atd...:P inak to fakt vidím za zbytočnosť
No a čo s tým teraz chceš spraviť? Ku Mlynu nemá zmysel tú linku dávať. Na Dneperskej sa točiť môžeš len s prihliadnutím kurých očí (súkromný majetok). Keď tú vzdialenosť narovnáš, tak si nejakých 300 m od Važeckej. Tak to ju už tam rovno potiahneš.
Takže v sedle bude spojenie celého Jazera so ŽST zabezpečovať autobus napriek tomu, že tam idú koľajnice. Celodenný celojazerný súbeh nosnej L19 s ED. Dobre sa to začína.
Čiže v skratke - táto zmena nemá žiaden praktický ani ekonomický význam (nová L19 = stará L13+ stará L19). Tu sa nedá hovoriť o racionalizácii iba o zbytočnom posilňovaní autobusov na úkor električiek. Veď celú jednu električkovú linku, až na pár hodín denne, de facto zrušia a autobusy dajú na celú dĺžku trate, navyše pravdepodobne s redším intervalom. V tomto smere dôjde k ochudobneniu prepravnej kapacity pre obyvateľov Jazera (menšia kapacita autobusu voči električke, menej autobusových spojov ako električkových). Fakt úžasné...
Nodes