Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: harry386 #46480:
ešte nie je linka a ty už vieš aké bude mať prestávky. To nebude 13/52L, takže nestresuj dopredu.
Reply on: eMareq #46456:
19tku treba potiahnuť až do myšle, naj sa vodiči zošalia... a potom 5 minút prestávky ? ?
Reply on: TA #46455:
L52 je náhodou využívaná.
Reply on: dj_bobrik #46477:
www.dpmk.sk ?
Reply on: TA #46473:
čo potrebujem k vybavenie bčk
Reply on: t.p #46471:
Nie som si isty, ci by z NO na KVP stacilo 15 min. po 20. hod. Po 22 mozno ano.
Reply on: jt #46467:

Po starom:
Idem z Krásnej a chcem cestovať do centra/na západ: pôjdem L13 a prestúpim si na 3, 7, 9
Idem z Krásnej a chcem ísť na Južné nábrežie: pôjdem L13 a prestúpim si na 3, 7, 9 a potom si ešte raz na Dneperskej prestúpim na L19

Po novom:
Idem z Krásnej a chcem cestovať do centra/na západ: pôjdem L19 a prestúpim si na 3 (špička only), 7, 9
Idem z Krásnej a chcem ísť na Južné nábrežie: pôjdem L19.

Teda suma sumárum do centra a na západ idem s stále prestupom a len na Južné nábrežie idem po novom bez prestupu.

U obyvateľov Jazera nastáva zmena v tom, že do Krásnej alebo na Južné nábrežie pôjdu priamo.

Počet vozov na jednej aj druhej samostatnej linke dáva toľko ako keď tie dve linky spojíš do jednej jedinej. Čiže tu si neušetrí nič.

Súhlasím s tebou v tom, že na nej kumulovať meškanie ako hrom (teda ďalšie vozy do výpravy celkom zbytočne), že to bude jazdiť náhodne už po pár zastávkach, lebo sa tam nebude dať dodržiavať CP.
Reply on: jt #46467:
ak natiahnu L 19 až do Krásnej, tak predpokladám, predĺženie intervalov. Jednak aj preto, že to by bol priveľký luxus pre Krásnu. Ale teším sa na to, ako sa budú Krásňania sťažovať na to, že im nejdú spoje podľa CP - tak im treba.
Reply on: dj_bobrik #46472:
držiteľ tohto preukazu ( vo všeobecnosti - nielen študent ) má nárok na bezplatnú prepravu a preukazuje sa osobitnou BČK platnou 365 dní, po ktorých si ju musí nechať predĺžiť, ak chce ďalej cestovať zadarmo.
chcel by som sa opitat aki narok ma student z ke pokial ma preukaz ŤZP-ťažko zdravotne postihnutehov či cestovne je zlacnene alebo za cestovne dpmk neplati nič dakujem za skoru odpoved ?
Reply on: Nodes #46470:
Ano v meste by bol 15 minutovy interval z na sidliska ako Furca, THC, KVP, Jazero v casoch od 20:00 - 23:00 kazdy den a este 4:30 - 8:00 v sobotu a 4:30 - 12:00 v nedelu a sviatky
Reply on: t.p #46469:
To je sice fakt. Ale napr. do Kavecan a ZOO by sa mozno zisli pocas volnych dni posilove spoje. Okrajove casti by som mozno bol ochotny akceptovat aj hodinovy interval. Ale keby som tam byval, tak by som dal prednost autu. V meste ale 30 min. interval nema co robit.
Reply on: Nodes #46466:
No ako sa to vezme. 60 minutovy interval v uvedenych casoch pre MC ako Polov, Kavecany a 30 minutovy pre Krasnu mas uz teraz
Reply on: t.p #46464:
Ja by som videl trocha inak. Na každom sídlisku by po ich hlavnej zbernej ose (Americká trieda, Moskovská trieda, Trieda KVP, Slanecká, Trieda SNP) malo jazdiť menej liniek, ale s hustými intervalmi. Linky by sa ľahšie prekladali, lebo je jednoduchšie prekladať dva 6-minútové intervaly, ako niekoľko 12, 15, 20, 30-minútových. To isté v sedle. Z dvoch 6-minútových by vznikli dva 15-minútové, čo by malo byť postačujúce. Intervaly som uviedol ako príklad.

Prestupné uzly by mali byť tri - Stanica, Palackého, NO. Každá linka by po ceste cez centrum stála na minimálne dvoch, čiže by tu bol ukážkový prestupný trojuholník a na jeden prestup by sa dalo dostať kdekoľvek, mimo najokrajovejších častí.
Reply on: eMareq #46456:
Úžasné. Takže teraz bude trinástka (po novom 19) jazdiť každých 15 minút. Zápcha na Slaneckej, zdržanie na križovatke s Prešovskou, ďalšie pri Amfiteátri, no nádhera. Vodiči budú mať radosť. Takže sa pokračuje vo filozofii podniku. Obmedzovať električky, no zhusťovať autobusové linky jazdiace popri nich. Nádhera ?

Re #46459 veteran: Len v Krásnej je to za posledné roky asi 500 domov a stavebných pozemkov. Počet obyvateľov síce klesal ale bytov pribudlo. V meste žije v podnájme/prenájme veľa študentov a pracujúcich z vidieka, ktorí tu trvalý pobyt nemajú. A tých pribúda, keďže aké-také voľné pracovné miesta sú široko-ďaleko iba tu. Aj keď ide o pásovú výrobu za minimálnu mzdu, ale teraz sa veľmi vyberať nedá. Aj keby bol prírastok obyvateľov nulový, je postup mesta ohľadom znižovania objednaných výkonov priam stupídny. A výhovorky ohľadom krízy sú smiešne, toto mesto je v s*ačkách už dávno.

Re #46461 veteran: Pán starosta Krásnej je myslím si celkom inteligentný človek, rozprával som sa s ním, aj keď ohľadom inej veci. Možno sa len riadi hlasom ľudu, možno je o MHD odvšadiaľ do centra sám presvedčený, ale radšej nech ostane pri svojom právnickom remesle.
Reply on: t.p #46464:
Videl by som to trosku inak. Na jednej strane chapem, ze ked nie je substrat, tak je zbytocne zabezpecovat kratsi interval, na druhej strane je to sposob, jak odlakat od MHD este viac ludi. Budem sa opakovat, ale pre mna je 30 alebo nebodaj 60 minutovy interval neprijatelny. A hoci som zastancom MHD, dal by som prednost autu.
Reply on: t.p #46464:
O takto ušetrené 2 mil. vozkm (vyčíslené v €) by sme tu veľmi rýchlo prišli, lebo o toľko by sa škrtla dotácia a rozdala kamošom na magoriáte, alebo kamošom kamošov (by sa o to postaral Kolarčík & co.). Veď aj tam sú hladní po peniazoch. ?

A kde konkrétne na NO by sa to hromadne prestupovalo? Tam nieje taká priestorová kapacita na uskladnenie toľkých vozidiel na taký čas (blokovalo by to ďalšiu dopravu). A niet ju ani kde vybudovať. Parkovisko v strede (kde sa kedysi takto prestupovalo) zhltne Au!!!park.
Reply on: redburger #46450:
Praveze podla toho ako je vyuzivana MHD mimo spicky (5-10 ludi vo vozni / autobuse) Mozno by bolo rozumne pozriet sa tam kde su v podobnej situacii ako tu v Kosiciach. Napr. v v Magdeburgu,co je asi stvrtmilionove mesto v byvalom vychodnom Nemecku, maju kazdy den od 20:00, v sobotu do 8:00 a v nedelu do 12:00 redukovanu dopravu na 6 liniek s 30 resp 60 minutovym intervalom a centralnym prestupnym bodom. Podla mna na kosickych sidliskach by v uvedenych casoch urcite stacil 15 minutovy interval a v prilahlych mestskych castiach 30 a 60 minut. Centralny prestupny bod by bol na NO kde by sa raz za hodinu stretli vsetky linky, cakali by cca 5 minut a potom by mali naraz odchod. To by podla mna usetrilo rocne okolo dvooch milionov vzkm, ktore by sa dali vyuzit na zvysenie ponuky v spicke a investicne naklady ako rekonstrukcia trati a nakup novej techniky.
Reply on: veteran #46460:
Veď jedno stabilné, kvalitné a hospodárne tu už bolo od 4.9.2000 do 1.8.2008. A všetci boli spokojní. ?
Reply on: jt #46453:
Na buduci rok bude este horsie, lebo bude este menej kilometrov. A kedze este horsie jak na buduci rok uz nebude moct byt, tak v roku 2011 uz nebude nijak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.