Práve tento je momentálne smerodajný. Územný plán bol vytvorený v sedemdesiatych rokoch a od vtedy prešiel iba úpravami, doplnkami a pod. Týchto bolo už vyše sto. Čiže tento ÚP je už dávno zrelý na kompletnú prestavbu. V minulom roku sa začala tvorba nového ÚP, ktorý by mal byť hotový v horizonte troch-štyroch rokov. Posledné najvýraznejšie prepracovania sa týkali iba oblastí NO, Barce, asanačného pásma, Výhodného mesta a Kopy-Girbeš. Všetko sú to vlastne nové plány pre tieto oblasti a keď sa na to pozrieme, tak je jasné, že prerobené boli len kvôli, buď ohlásenej, alebo želanej novej zástavbe. Aby som sa vrátil k tej električke na Palackého, Sečovskej - asi pred rokom ešte bola trať jasne vyznačená v ÚP (presne ten, na ktorý link si tu dal). Trať viedla okolo plavárne priamo popod železnicu. V niektorej z posledných úprav to asi bolo odstránené.
Re #43816 Nodes: Komunisti mali dosť divné predstavy o potrebách MHD pre mestá. Napríklad dnes ani nie stotisícový Liberec obsluhuje električková doprava, dokonca s duálnym rozchodom (keďže v Československu sa menil rozchod na 1435 mm, okrem BA) a v Košiciach sa vážne uvažovalo o zrušení električiek. To sa aj reálne začalo robiť, zrušili sa trate na Aničku, Bankov a ďalšie ešte len mali nasledovať. Ako píšeš, po postavení VSŽ sa električky zachovali ale iba tie trate, kde jazdili R-ky. Dokonca aj na Boženke sa mala rušiť trať, zachránila ju R4.
Tá trať po Kostolianskej na KVP je silné kafe, riadne sci-fi. Tu sa plánuje iba most pre automobilovú dopravu, pre električky by to chcelo poriadny viadukt. Električka k stanici v Krásnej je stále v pláne, keďže pre stanici sa plánuje terminál Košice-juh, ktorý bude súčasťou KORID-u. Po výstavbe obchvatu Krásnej by mala byť električka vedená priamo po súčasnej komunikácii na Ukrajinskej. Ďalšie terminály integrovanej dopravy majú byť pri Tescu (Košice-sever, tu sa uvažuje aj o lokalite vedľa magnezitky), niekde pri letisku a prestavbou by mala prejsť aj súčasná stanica. Ďalej má byť postavený terminál Košice-východ, ktorý bude vedľa nákladnej stanice, čiže na protiľahlej strane koľajiska oproti hlavnej stanici.
O trolejbusoch sa uvazovalo uz v 60tych rokoch, ked vtedajsi komunisti sa rozhodovali, ci elektricky alebo trolejbusy. Medzitym bolo postavene VSZ a vznikla potreba prepravovat naraz velke mnozstvo ludi. Tym boli elektricky zachranene.
ad planovane trolejbusove trate. Kukam do mapky, ktora bola vydana ako sucast nejakeho dokumentu v roku 1999. Z nej mozem vycitat planovane trolejbusove trate Moyzesova - Postova - KVP, Secovska, dalej usek v mieste pravdepodobne Lavobreznej, predlzenie trate po tr. KVP smerom ku krizovatke na Myslavu, Podhradova - Kavecany - ZOO. Co sa tyka elektrickovych trati, ani tu nechbyla tvorcom fantazia. Saca, odbocka ku zel. st. Krasna, NMM - Masarykova - stanica, Sidlisko tahanovce v dnes anvrhovanej trase plus dalsia trat Lokomotiva- Kostolianska - THC.
No v centre mesta ani Boh nevie.. Skor pojde o okrajove zony, magnezitka, heringes, na kope a podobne.. Ale v kazdom pripade ta zmena je velmi potrebna a na UHA neviem teraz ci uz prebehlo, alebo este len prebehne vyberove konanie na zhotovitela...
je možné ho niekde pozrieť na nete? Lebo napr. tento - http://www.kosice.sk/static/up_II.htm - nepočíta ani s ED na ŤHC a pritom sa plánuje. Takže v podstate to nie sú žiadne plány, ale len nepresné farebné zdrapy papiera.
ano bola tam aj Sečovska (spojenie NO-Lingov), no dokonca tam bola pisana aj Prešovska (ale neviem načo). No take ako Podhradova či Železniky tam pisane niesu, to su asi "novšie" navrhy.
No pozerám z okna a vidím, že Perinbaba zas stepuje na tej svojej perine. Prvý pracovný deň v týždni teda môže byť ešte zaujímavý, som zvedavý ako to bude vyzerať ráno.
Re #43807 TA:
Aktuálny územný plán s električkou na Palackého a ani Sečovskej nepočíta.
Sú tam ale nejaké nepresnosti, napríklad na NO je zle vyznačený triangel, taktiež je tam zaznačená trať na Továrenskej a úsek medzi križovatkou s Kuzmányho a NMMM je inak označený (žeby plánovaná preložka)?
ale teraz ma napadá, že aj na Sečovskej sa uvažovalo s TD. V jednej z kníh o MHD v KE je schéma plánovanej elektrickej dopravy v meste a je tam zaznačená po Sečovskej trať ED aj TD.
ale nepiše sa tam že trolejbus mal jazdiť už v 1988 na furču a v 1993 mala byť druha etapa na KVP okolo nemocnice, bolo toho ešte viac (altas trolejbusov).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TA