Reply on: TA #43811:
Práve tento je momentálne smerodajný. Územný plán bol vytvorený v sedemdesiatych rokoch a od vtedy prešiel iba úpravami, doplnkami a pod. Týchto bolo už vyše sto. Čiže tento ÚP je už dávno zrelý na kompletnú prestavbu. V minulom roku sa začala tvorba nového ÚP, ktorý by mal byť hotový v horizonte troch-štyroch rokov. Posledné najvýraznejšie prepracovania sa týkali iba oblastí NO, Barce, asanačného pásma, Výhodného mesta a Kopy-Girbeš. Všetko sú to vlastne nové plány pre tieto oblasti a keď sa na to pozrieme, tak je jasné, že prerobené boli len kvôli, buď ohlásenej, alebo želanej novej zástavbe. Aby som sa vrátil k tej električke na Palackého, Sečovskej - asi pred rokom ešte bola trať jasne vyznačená v ÚP (presne ten, na ktorý link si tu dal). Trať viedla okolo plavárne priamo popod železnicu. V niektorej z posledných úprav to asi bolo odstránené.Re #43816 Nodes: Komunisti mali dosť divné predstavy o potrebách MHD pre mestá. Napríklad dnes ani nie stotisícový Liberec obsluhuje električková doprava, dokonca s duálnym rozchodom (keďže v Československu sa menil rozchod na 1435 mm, okrem BA) a v Košiciach sa vážne uvažovalo o zrušení električiek. To sa aj reálne začalo robiť, zrušili sa trate na Aničku, Bankov a ďalšie ešte len mali nasledovať. Ako píšeš, po postavení VSŽ sa električky zachovali ale iba tie trate, kde jazdili R-ky. Dokonca aj na Boženke sa mala rušiť trať, zachránila ju R4.
Tá trať po Kostolianskej na KVP je silné kafe, riadne sci-fi. Tu sa plánuje iba most pre automobilovú dopravu, pre električky by to chcelo poriadny viadukt. Električka k stanici v Krásnej je stále v pláne, keďže pre stanici sa plánuje terminál Košice-juh, ktorý bude súčasťou KORID-u. Po výstavbe obchvatu Krásnej by mala byť električka vedená priamo po súčasnej komunikácii na Ukrajinskej. Ďalšie terminály integrovanej dopravy majú byť pri Tescu (Košice-sever, tu sa uvažuje aj o lokalite vedľa magnezitky), niekde pri letisku a prestavbou by mala prejsť aj súčasná stanica. Ďalej má byť postavený terminál Košice-východ, ktorý bude vedľa nákladnej stanice, čiže na protiľahlej strane koľajiska oproti hlavnej stanici.
TA