Reply on: eMareq #4367:
V zásade ide o teóriu, ktorá sa snaží čiastočne kopírovať zvyklosti zo susedného Prešova. Tam nočáky začínajú jazdiť skôr - už od 22.00h - a jazdia dlhšie - v pracovné dni do 5.00, v sobotu do 6.00 a v nedeľu a sviatok do 7.00h.Neviem do akej miery presne, ale DPMK chce taktiež obmedziť premávku denných liniek. Večer asi len do 22.00. Ráno by sa mala premávka začínať o 5.00h, cez víkend možno ešte neskôr. O tom, či je prešovský systém celkom vhodný pre Košice je ťažké povedať, pretože v Prešove nie je nič podobné košickému U. S. Steelu. Aj keď dá sa predpokladať, že samotné spoje do USS nebudú vo väčšej miere obmedzené.
V súvislosti so skrátenou dennou prevádzkou sa primerane navrhuje predĺžiť nočná prevádzka, pričom sa uvažuje s niektorými zmenami.
Ako dlhodobo najpreťaženejšia linka sa javí L101, preto sa navrhuje zrušenie jej trasy na Podhradovú. Linka by teda premávala priamo po Hlinkovej na Mier a ďalej na Národnú triedu. Namiesto L101 na Podhradovú pôjde L105, ktorá tam zájde (presne neviem, asi z Komenského cez Štadión Lokomotívy, ale nie som si istý). Trasa L105 sa upraví aj na Terase, keď po novom už nebude jazdiť do mesta Moldavskou cestou. Presne však neviem ako sa do mesta dostane (Toryská???). Namiesto L105 Moldavskú cestu obslúži L103, ktorá sa na Železníkoch už nebude otáčať, ale bude pokračovať po Alejovej a Moldavskej ceste do mesta. Zastávka Skladná bude bez nočnej dopravy.
Z dôvodu zvýšených nárokov na prepravu najmä cez víkendy, bude víkendová nočná doprava organizovaná odlišne. Trolejbusová nočná L71 sa zruší a namiesto nej budú obnovené nočné autobusové L100, 102 a 104, ktoré budú jazdiť protismerne voči L101, 103 a 105. Dochádza tak k posilneniu dopravy, kedy cez víkendy bude na všatkých ťahoch skrátený nočný interval z 60 na 30 min.
Ale ešte všetky podrobnosti neviem. Hustejšia doprava možno bude aj v pracovný deň krátko po začiatku a krátko pred ukončením nočnej prevádzky v rámci kompenzácie skrátenej dennej prevádzky.
Ale ešte raz opakujem. S návrhom som sa oboznámil len zbežne, mohol som niečo popliesť. Napokon treba vziať do úvahy aj to, že je to len návrh a nemusí byť schválený v tejto podobe.
KVKV
To, že ten zadný časom jazdí bez motoru ako vlek, by bolo v Rusku aj docela možné. Ale povodne mali motor obidva, a boli uzposobené pre dvojčlenné riadenie (tak ako T3)
Počul som o tom, že niekde, snáď v niektorej z pobaltských republík bola za KT4 zapojená "mrtvá" T4 ako vlečňák. Nemožem to ale potvrdiť.