Mrkni na fotky, na ktorých linky som tu hodil, tam to pekne vidieť. Ak by jedno vozidlo bolo vlečné, to druhé by ho aj s cestujúcimi utiahlo asi len s ťažkosťami.
To, že ten zadný časom jazdí bez motoru ako vlek, by bolo v Rusku aj docela možné. Ale povodne mali motor obidva, a boli uzposobené pre dvojčlenné riadenie (tak ako T3)
Počul som o tom, že niekde, snáď v niektorej z pobaltských republík bola za KT4 zapojená "mrtvá" T4 ako vlečňák. Nemožem to ale potvrdiť.
Placas pekny voloviny.
Scepky byly slozeny ze 2 plnohodnotnych trolejbusu , ktere mezi sebou byly spojeny kabelem pro prenos 600V a kloubovym hridelem pro nataceni predni napravy u druheho vozu. Hridel byl spojen s rizenim prvniho vozu.
Odber proudu zajistoval zadni vuz.
Sarko asi "ňeňidoma" ,videl som ho na bafóre a pofóre, tak odpoviem.
Scepky boli trolejbusy spriahnuté do dvojičiek.
Viac o tom ,včetne hodnotných obrázkov od "VALCA" najdeš v prispevkoch 3723,3726,3728... a okolo. Niekedy z 20.apríla.
Ozaj ako by ste riesili to prepojenie Pri Hati po Z. St? Po trase ako L14 ci pri zel. nemocnici vybocit a zastavit na Mlynskej Baste a pokracovat po Stefanikovej? S tou L23 a L33 sa mi to nezda. Som skeptik ohladom presuvania L23. Staci si zobrat obdobie ked jazdila z leteckej akademie. Bola iba doplnkom pre L22 v case spiciek (Mala zostat v povodnej trase). U L33 predokladam, ze by musela jazdit ina verzia dnesnej L33 aj s inym intervalom u L23 tiez (rozhodne dvojhodinovy nie).
S tou L26 je to zaujimave, v ktorom roku to bolo? o L19 existuje zmienka v 100rocnici DPMK (mapa, na ktorej to je znazornuje prelinkovanie platne od 19.12.1983) kedy koncila pri Potravinach (dnes OC Bukovec). Vypomoc jazeru - L26 od 19.12.1983 skoncila ako spojenie VA VSZ - Saca.
Ohladom prejazdu cez Lunik 8 na KVP, v tom case to bolo jednine schodne riesenie, lebo este nebolo dobudovane prepojenie z opacnej strany a vsetky spoje koncili pod terajsim mostom na KVP.
Re #4323: Moj skromny nazor na zrusenie L1: tato linka bohuzial musela ustupit relativne novej L9. Boli to dve linky co zacinali a koncili na tom istom mieste - konkurovali si a k zaniku L1 dopomohlo aj to, ze to bola uz len spickova linka (aj ked z mojho pohladu sa mi zdala vyhodnejsia - casovo kratsia ko L9) a L9 celodenna. Ktovie mozno pre DP bolo vyhodnejsie prepojit Stare mesto, Sever cez Terasu na Jazero. Mam CP L1 z roku '93 aj s jej "intervalom". zalozim si dakde web a smarim to tam, ak by bol zaujem.
L8 bohuzial musela padnut, lebo padlo VSS (byvajuci na Jazere si isto spomenu ako dvory v areali VSS malokedy zivali prazdnotou, vzdy boli zaplnene technikou z produkcie VSS)
L5 s 30 minutovym intervalom bolo (opat moj skromny nazor) uz len kriesenim v kome a 30 minutovy interval neriesil nic.
Tabule: najjednoduchsie riesenie je zamontovat do kazdeho vozidla elektronicke ukazovatele smeru a je to! Odpadne vymena tabul, ich strata ci poskodenie. Priklanam sa k Vladimirovi. Ppamatnici si spominaju, ze v T3jkach za kabinou vodica bola kedysi drevena skrinka, ktora sa aj zamykala a do nej sa zasuvali dlhe tabule. Nebolo nic nezvycajne vidiet v druhej kabine hrbu tabul pohodenych na sedadle vodica (prip. v zadnej kabine KT8)
To máš odkiaľ? V rámci skupiny D sa vzťahuje oprávnenie viesť motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta vodiča viac než 8 miest na sedenie.
Vlekom sa nemyslí kĺbový autobus, ale napr. príves. Oprávnenie pre skupinu E znie takto: "SÚPRAVY VOZIDIEL skupiny B alebo C alebo D (na ktorých vedenie je vodič oprávnený) a PRÍPOJNÝCH VOZIDIEL s celkovou hmostnosťou vyššou ako 750 kg."
Z uvedeného vyplýva, že všetci vodiči autobusov majú do nohy vodičské oprávnenie skupiny D a kým tu nemáme "scepky" ako v Rusku, skupinu E nepotrebujú.
Počul som od vodičov jednu zaujímavu teoriu. Neviem ake su predpisy pri D-čku, ale pokiaľ to je na vozidlo s vlekom teda klbaky tak 15m bus moze byt riesenim problemu DPMK. Totiž čoraz menej vodičov ma D a na vlastne naklady si ho odmietaju urobit, vraj je to paradne drahe. Co teda urobime? Kupime 15m busy. Ine by to bolo ak by D čko sa vzťahovalo na dlžku vozidla. Ale to fakt neviem.
Inac 6413 je v poradi 13 plynak va KE a uz je tu. ?
Áno, teoreticky to možné je, ale vodič nemôže tušiť okolnosti, za akých si výpravca zisťuje jeho polohu. Ja som jeden čas bol svedkom pravidelného 5 až 6-minútového náskoku končiacej L6 počas rannej špičky (čas a miesto zámerne neuvediem). Zavolal som výpravcovi, ten si môj hovor podržal, zistil polohu vozidla a potom u mňa ešte raz skonfrontoval potvrdenie času a miesta odchodu vozidla.
1018 to myslel v dobrom, že takých ľudí ako si ty tu potrebujeme ako soľ ale namiesto toho tu máme kvázi odborníkov.
Re 4343 KVKV: Spoje končiace do 22.00 premávajú ako spoj označený DO VOZOVNE (s cestujúcimi), po tomto čase to je už MANIPULAĆNÁ JAZDA.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to v Košiciach u električiek pri poslednej jazde smerom do vozovni. Ako to rieši predpis? Vie niekto? Minule som to sledoval, ANI JEDEN končiaci spoj z Krásnej (zast. u kostola) nezastavil.
Tá nevšímavosť ludí je daná zákonmi. Dnes je to tak všade. Ono skutočne je lepšie sa nemiešať a nezjednávať poriadok v takýchto prípadoch. Ani mne by nenapadlo zakročiť, pokial by som videl nejakých vandalov alebo zlodejov v dop.prostriedku.
Ale čo sa týka tých tabuliek, podle mňa riešenie je, skor vidím nevšímavosť v dpmk. Pokial je skutočne tolko krádeží (čo sa nedomnievam), tak sa to musí riešiť uzamykacím systémom a tiež kontrolou vnútri podniku. Neraz som zažil pri návšteve Bardejovskej, že sa tabulky válali všade možne.
Poriadok je treba začať robiť vždy zhora.
Ja nehovorím ,že som všade bol a na vštko mám riešenie.
Pravdou je, že mám možnosť spoznávať systémy a stav mhd v mnohých mestách a to včetne infraštruktúry podniku, zameriavam sa hlavne na dp s elektrickou dopravou. Samozrejme , že potom človek porovnáva. Možem zodpovedne povedať, že stav a úprava vozidiel ,zastávok ,vzhľad ,rovnošatová kázeň a vystupovanie personálu tvorí prvý dojem, vizitku mesta. podla toho to vyzerá aj v úrovni organizácie práce v podniku. Nemožem sa zmieriť z javom , že inde bežne štandardne zavedené a fungujúce veci sú v Košiciach neriešitelným alebo dokonca NERIEŠENÝM problémom.
Urob si v lete dovolenku a navštív niekolko miest v SR a ČR.
No áno, ale vzhľadom na absenciu akýchkoľvek monitorovacích systémov je takáto situácia teoreticky predsa len možná. Vodič tým samozrejme neskutočne riskuje, ale nič mu nezabráni klamať a ak mu to vyjde, nikto mu to nedokáže.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq
S tou L26 je to zaujimave, v ktorom roku to bolo? o L19 existuje zmienka v 100rocnici DPMK (mapa, na ktorej to je znazornuje prelinkovanie platne od 19.12.1983) kedy koncila pri Potravinach (dnes OC Bukovec). Vypomoc jazeru - L26 od 19.12.1983 skoncila ako spojenie VA VSZ - Saca.
Ohladom prejazdu cez Lunik 8 na KVP, v tom case to bolo jednine schodne riesenie, lebo este nebolo dobudovane prepojenie z opacnej strany a vsetky spoje koncili pod terajsim mostom na KVP.
Re #4323: Moj skromny nazor na zrusenie L1: tato linka bohuzial musela ustupit relativne novej L9. Boli to dve linky co zacinali a koncili na tom istom mieste - konkurovali si a k zaniku L1 dopomohlo aj to, ze to bola uz len spickova linka (aj ked z mojho pohladu sa mi zdala vyhodnejsia - casovo kratsia ko L9) a L9 celodenna. Ktovie mozno pre DP bolo vyhodnejsie prepojit Stare mesto, Sever cez Terasu na Jazero. Mam CP L1 z roku '93 aj s jej "intervalom". zalozim si dakde web a smarim to tam, ak by bol zaujem.
L8 bohuzial musela padnut, lebo padlo VSS (byvajuci na Jazere si isto spomenu ako dvory v areali VSS malokedy zivali prazdnotou, vzdy boli zaplnene technikou z produkcie VSS)
L5 s 30 minutovym intervalom bolo (opat moj skromny nazor) uz len kriesenim v kome a 30 minutovy interval neriesil nic.
Tabule: najjednoduchsie riesenie je zamontovat do kazdeho vozidla elektronicke ukazovatele smeru a je to! Odpadne vymena tabul, ich strata ci poskodenie. Priklanam sa k Vladimirovi. Ppamatnici si spominaju, ze v T3jkach za kabinou vodica bola kedysi drevena skrinka, ktora sa aj zamykala a do nej sa zasuvali dlhe tabule. Nebolo nic nezvycajne vidiet v druhej kabine hrbu tabul pohodenych na sedadle vodica (prip. v zadnej kabine KT8)