Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SHORTY #43120:
"pokiaľ by ste chceli zachovať stromovú alej, tak by trať musela ísť po súčasnej komunikácii"
- To by tá trať nemohla ísť alejou (ak sú splnené šírkové parametre)? Cesta pra IAD by zostala zachovaná.

"Okrem toho je plánovaná reko križovatky pri Infinity, takže do skončenia jej životnosti (t.j. 40rokov) by som o Moyzeske ani neuvažoval..."

- Nová technológia, že až 40 rokov? Či tam bude jazdiť už len historičák cez víkendy a sviatky? ?

"obnovenie električky na Hlavnej je si myslím na dobrej ceste - väčšina s tým súhlasí (na stretnutí ohľadom Auparku sa to nadnieslo), pri reko N.O. sa ráta s vybudovaním odbočky zo ŽST (toto prosím neriešiť - najlacnejší variant)."

Štúdie, štúdie, štúdie... Tá odbočka bude vyzerať ako prvý krok k možnému návratu, ale treba toho spraviť ešte viac než dosť.
Reply on: jt #43123:
6 prudovka + 2 odbocovacie pruhy do podzemnych garazi...
Reply on: jt #43123:
Presne tak.. Jednym z otaznikov je hospodarska kriza a zase druha vec je, ze sa caka za Auparkom
Reply on: Dimi #43122:
Samozrejme, že sa posunie bližšie k budove niekdajšieho Horizontu. Aj stromy, ktoré stoja za zastávkou na Nám. oslobodediteľov padnú kvôli ceste, keďže tam povedie 6-prúdovka. Nad Superiorom, ktorý spomínaš, ale visí veľký otáznik kvôli všadeprítomnej hospodárskej kríze. Hotel má byť s obchodným centrom prepojený lávkou ponad komunikáciu.
Reply on: Sarko #43106:
Neviem, ci je mozne komunikaciu este viac posunut k Horizontu. Sice, mozno maximalne o jeden pruh, kedze v ceasti medzi Horizontom a Jantarovou sa pripravuje vystavba hotela Superior.
Reply on: Sarko #43102:
az to zistim, presne ti napisem 😉
AD Moyzesova - pokiaľ by ste chceli zachovať stromovú alej, tak by trať musela ísť po súčasnej komunikácii. Pod tou však vedie plynovod (ktorý v dnešných dňoch opravujú), ktorý vylučoval aj existenciu električky do Čermeľa...
Okrem toho je plánovaná reko križovatky pri Infinity, takže do skončenia jej životnosti (t.j. 40rokov) by som o Moyzeske ani neuvažoval...

AD Hlavnná - obnovenie električky na Hlavnej * je si myslím na dobrej ceste - väčšina s tým súhlasí (na stretnutí ohľadom Auparku sa to nadnieslo), pri reko N.O. sa ráta s vybudovaním odbočky zo ŽST (toto prosím neriešiť - najlacnejší variant). Taktiež dobrá správa ohľadom "Ti.....j" predradnej koľaje z Južnej triedy - bude splietka (môj názor - aj tak zbytočné) ale bola daná požiadavka na splietku od Štúrovej. Tej sa však zdráhajú ale asi im nemá kto vysvetliť, že splietka oproti klasickému odbočeniu potrebuje iba 30m rovnej trate a o 15cm širšie teleso a štíhlejšiu výhybku (cenový rozdiel v rámci objemu celej križovatky zanedbateľný)...
* - bolo vyslovené, aby sa vypracovala štúdia o obnovení ED na Hlavnej (len dúfam, že to nebude ako prezentácia/štúdia KORIDu, ktorá pripomína prácu nejakého stredoškoláka ) ?
Reply on: TA #43113:
Jasné, že sa predal. Vtedy boli ceny také a lacnejšie nik nedával. Ešte aj trápna garzónka kdesi za Galériou stála minulé leto 1.200.000 (s ešte menšou plochou). Však aj hypotéky sa dávali na 120%. Píšu o tom dnes tu: http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=4.2.2009/90079K

Prišla pani kríza a ceny sa začínajú zreálňovať.

Re #43116 Sarko: Mne sa tá preložka trate takisto pozdáva. Spomínam si na alej a el. trať, ktorá ide ku Pražskému hradu.

"Mas pravdu, vsetci tu visime na hypotekach, ale kriza sa neprivadza z hypotek, ale ekonomickou krizou, ked ludia zacnu stracat zamestnanie a krizova hypoteka je uz len jeden z poslednych v domino efekte, ked velke percento nezamestnanych nahle nie su schopni splacat cokolvek."

Som zvedavý koľko Slovákov čo takto narýchlo popodpisovalo hypoúvery si uvedomuje, že v prípade zmeny ceny (jej zníženia) na trhu, môže po nich banka žiadať založiť ďalšiu nehnuteľnosť. Kto naberie zo dňa na deň ďalšiu vhodnú nehnuteľnosť? A rodičovský dom nezaloží nikto.
Reply on: Sarko #43116:
...ešte ťa nebolia ruky? ? ? ? ?
Reply on: Sarko #43116:
tak hej, z toho pohľadu nie sú to zaujímavé kúsky zeme, ale tak vlastniť ich už len pre ten pocit... ?

áno, čo sa týka z pohľadu odborníka, tak preložka trate by IAD v podstate nijako vážne neovplyvnila, avšak z pohľadu toho, že vodiči sú zároveň voliči, sa také niečo nemôže stať - žiadny volený zástupca ľudu predsa nebude obmedzovať svoje ovečky. A už vôbec nie hrkotajúcou električkou. Radšej im zväčší na úkor parku na Moyzesovej parkovisko, aby mali kde odložiť svoje tátoše, keď sa budú chcieť ísť " prejsť " do mesta.

Kedy vlastne bola uvedená do prevádzky dočasná panelová cesta na NO ❓
Reply on: TA #43115:
Tie parcely, co nemaju vlastnika, lezia na usekoch, kde sa nachadzaju chodniky, komunikacie alebo elektrickova trat, takze lukrativne de facto nie su.

A aj keby to bol na NO volny kus travnatej plochy, kde by sa dal, co ja viem postavit mensi rodinny dom s malou zahradkou, tak ho samosprava na lukrativnom mieste bez problemov vo verejnom zaujme a v nevyhnutnom rozsahu vyvlastni (argument Aupark, uzemny plan a pod...).

AD PRELOZKA TRATE MOYZESOVA:
Co sa tyka prelozky ED na Moyzesovu, tak obmedzenie IAD nevidim ako ziadnu prekazku a uz vobec nie ako neprekonatelnu chybu.

Pre tranzitnu IAD som predsa navrhol 4-prudovku na Kuzmanyho (2 v relacii sever-juh v profile sucasnej dvojprudovke a 2 v relacii juh-sever v profile sucasnej el. trate.

Pre miestnych tu moze aj nadalej sluzit pristupova komunikacia zapadne od parcikovej aleje, kde su dokonca aj parkovacie miesta.

Takisto nebude mat problem IAD krizovat Moyzesovu (iba v priamom smere a so zakazom odbocenia vpravo aj vlavo) na krizovatkach Pri jazdiarni/Bacikova, Postova/Postova, Dr. Kostliveho/Dominikanske nam., Srobarova/Alzbetina a Galenova/Timonova. Zbrojnicna ulica by sa stala slepou po vzore dnesneho slepeho konca na Ul. pri jazdiarni a naopak Ul. pri jazdiarni by sa stala prejazdnou.

Aj ja dufam, ze ta biela stena sa stane minulostou, ale co sa tyka pristupu, predpokladam, ze hlavna cast bude zo strany od Moyzesovej (smerom blizsie ku centru) a to tiez hra do karat pre ED na Moyzesovej (blizsie zastavky ED z hlavnych vstupov obchodneho alebo administrativneho centra alebo napr. oddychovy parcik uprostred tohto arealu s napojenim na alej na Moyzesovej s nejakymi kaviarnami a restauraciami v blizkom okoli atd..).

A na zaver, IAD sa ma z centra co najviac vytlacat a nie nechavat vytvarat alebo ponechavat idealne podmienky na jeho konstantne zamorovanie, neustale zvysujucu hladinu hluku a nepohodlnom prechode pre pesich. Pokojne by som si vedel v tejto suvislosti predstavit napr. rozsirenie pesej zony o Masiarsku a Kovacsku ul. vratane uliciek, ktore ich prepojuju s Hlavnou ul.


Re #43079 TA: 2i byty v Starom meste za 66 tis. € (takmer 2 mil. Sk), to su len startovacie ceny.

V rezidencii Cassovar sa najvacsi mezonetovy byt s rozhohou tusim nieco malo cez 100 m² predal medzi prvymi za prepocte tusim 210 tis. € (viac ako 6 mil. Sk).

Mas pravdu, vsetci tu visime na hypotekach, ale kriza sa neprivadza z hypotek, ale ekonomickou krizou, ked ludia zacnu stracat zamestnanie a krizova hypoteka je uz len jeden z poslednych v domino efekte, ked velke percento nezamestnanych nahle nie su schopni splacat cokolvek.
Reply on: Sarko #43083:
3A - zlý sen, ale zlý sen je na Slovensku obvykle realitou, takže zobuďme sa a snívajme o krajšej budúcnosti.

Re #43102 Sarko: " List vlastnictva k danej nehnutelnosti
nezalozeny "
--->>> ak je toto uvedené, tak daná parcela ozaj nemá vlastníka? A ak áno, ako je to možné, keďže ide o také lukratívne pozemky ❓

Re #43105 Sarko: plán presunutia ED z Kuzmányho na Moyzesovu má 1 veľkú - v súčasnosti neprekonateľnú - chybu - a to obmedzenie IAD na Moyzesovej, resp. úplne vylúčenie IAD.
BTW dúfam, že keď namieste bývalých kasární postavia nejaké polyfunkčné centrum, tak tú " stenu " smerom od Kuzmányho zbúrajú.
Reply on: Isidor #43095:
" z coho mimochodom Praha platila 38, zvysok
EU+stat "

--->>> túto časť vety by som najradšej nonstop obíjal o hlavy vedenia DPMK
Otázne je, prečo Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR nastavilo Národný strategický referenčný rámec 2007 - 2013 tak, ako ho nastavilo, že sa nedajú pýtať peniaze na vyslovene ekologickú dopravu. Ale zato CNG pomaly rozdávajú zadarmo.
Reply on: eMareq #43089:
a aj sa predal ten byt? ? Nechcel som brať až také extrémne sumy. Lebo ak by som bral do úvahy len samotné ceny na strane ponuky, tak potom by sme mohli dôjsť aj k číslam, ktoré sú doslova na neuverenie. Celkovo pochybujem, že sa predalo v časoch najdrahších realít aspoň 5 percent z ponúkaného množstva. Ak niekto pýta pomaly 1500 € / m^2 za panelákový byt, tak potom za luxusný apartmán v stráženom bytovom dome s vyhliadkou a lokalizáciou takmer v centre, nie je hriech pýtať ani 10000 € / m^2. A to pri byte s plochou napr. 70 m^2 vyjadruje sumu, za ktorú si môže človek nechať postaviť rodinný palác na kľúč. Teda tým chcem povedať, že spomínané ceny sú neskutočné prehnané a také byty, ktoré sa poväčšine teraz stavajú, si bežný človek nedovolí kúpiť, takže bytovú otázku Slovákov toto nerieši.
Reply on: Sarko #43109:
teda euro, nie ceska koruna.
Reply on: 5 #43108:
To by bola obsluha iba v špičke (a ona sama nešpecifikovala, keby jej to nejde priamo). Z Klimkovičovej má možnosť ísť a prestúpiť si na Moskovskej.
Reply on: 5 #43108:
dnes takisto na tv nasa zahviezdila jedna odpovedajuca v ankete, ze jej zrusili (!) nizkopodlazne (!) spoje z KVP na jazero... linka 19 nic? zaujimavo zmysla tento slovensky nador ?
Reply on: Isidor #43107:
No v duchu som si to prepocital este podla stareho kurzu, ktory som si pamatal. Tak to pekne isla ceska koruna dole. 🙂

Tak dik za opravu a opravim uz po sebe aj dalsie svoje chyby - preklep nie "ponat", ale "ponad" v #43104 a nie "parcel", ale "parciel" v #43102 🙂
Dnes sa jedna pani v lamentárni sťažovala, že z Klimkovičovej nič nejde na NO. Nechcem tu riešiť jej problém, ale pravda je, že Klimkovičovu obsluhuje jediná, i to nezmyselne obkročná linka. Nuž ma napadlo, keď už namiesto 73-ky chodí 50-ka (rozumej autobus), nebolo by lepšie ju už ťahať ku kláštoru cez Klimkovičovu? Aspoň by to nebola čistá kópia 71-ky a zároveň KVP by bolo rovnomernejšie obslúžené. Hm? ?
Reply on: Sarko #43105:
to si nejak zaujimavo prepocital, mne to podla dnesneho kurzu vychadza 510mil. CZK = 18,2mil. EUR ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.