Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #4281:
Ak chces vidiet na vlastne ? planovane sidlisko Krasna, ktore nikdy nebolo postavene, staci si najst stranku www.kosice.sk/mapa/f8b.jpg a mas to dokonca farebne.
Len s hranicami je to trocha problem. Urcite su hranicami ulice Ladozska (Nad jazerom-Krasna I), Rovnikova (Krasna I-Krasna II) a pravdepodobne Druzicova (Krasna II-Krasna III)
Reply on: balky #4282:

História Krásnej je oveľa zložitejšia, ako sa zdá. Územie za Hornádom (v smere od Košíc) bola prvotne samostatná obec Abaszéplak (Abovská Krásna), tak ako bola samostatná obec pred Hornádom Apátiszéplak (Opátska Krásna). Po vojne v roku 1945 sa zlúčili do jednej obce s názvom Krásna nad Hornádom. Dnešné Nad jazerom sa začalo stavať v roku 1969, pričom ulice, ktoré spadali do katastra obce Krásna nad Hornádom, boli pomenované ako Krásna I (od Ladožskej po Rovníkovú), Krásna II (od Rovníkovej po Družicovú) a Krásna III (od Družicovej po Meteorovú). Aj napriek tomu bola konečná autobusov označovaná ako "Galaktická" a neskôr aj konečná električiek "OC Bajkal". Označenie konečnej električiek ako "Krásna III" trvalo len krátke obdobie. V roku 1976 došlo k pripojeniu Krásnej nad Hornádom ku Košiciam a niekedy v 80-tych rokoch aj k úprave katastrálneho územia tak, že Nad jazerom už vystupuje po Meteorovú ako celistvá mestská časť. Za Meteorovou je už katastrálne územie Krásnej nad Hornádom a tu to deliť na 2 časti nemá absolútne žiaden význam.

Inak historicky bol zle preložený aj pôvodný názov Vyšného Opátskeho - Szilvás Apáthi, časť, ktorá kedysi tiež partila Krásnej nad Hornádom. Správny preklad mal byť Slivné Opátske, pričom Nižné Opátske nikdy neexistovalo.
Reply on: Leveller #4285:
Kludne mozem napisat, ze este pred 10 rokmi sa veselo pisalo Krasna III.
Oazka skor pre Sarka. V ktorom roku bola zrusena L1, resp. kedy sa urobil prepoj na NO Juzna trieda- ZST a zavedena L3 OC Bajkal-zst-S.Lokomotivy a L2 S.Lokomotivy-ZST-OC Bajkal.Pretoze provizorne striekane tabulky L2 mali konecnu Krasna III.
Dokonca aj neskor zrusena L5 mala na tabulke KrasnaIII. V tom obdobi by som videl zanik formalneho nazvu "Sidlisko Krasna".
Ad Sidlisko Krasna.Urcite existovalo,lebo ja byvam na namesti kozmonautov a este donedavna mi na adresu pisali ze Sidlisko Krasna II.Takze vyzera to tak ze Krasna I zacina niekde pri terajsom kostole.Tie nazvy sa prestali pouzivat tak pred 15 rokmi.
Ráno namiesto troleja Opäť jazdil autobus. Ale, čo je podstatnejšie, je výmena cestujúcich... a to tak nezmyselne až to bolí ?
Trolej 1020 prichádza (z garáže) na NO a cez Bottovú sa vracia k zastávke Jakabov palác...zastane za ňou a čaká...o chvíľu prichádza 3511 (L71) a zastane za trolejom... ľudia čakajúci na zastávke chcú nastúpiť (aj nastupujú), ale z vozidla sa náhle začnú valiť ľudia a utekať do troleja pred nimi... nastáva mierny chaos...

Pri tom jednoduchšie by bolo, keď už trolej prišiel na NO, počkať na Bottovej a bus s KVPčka by prišiel tiež na Bottovu a tam by si vymenili cestujúcich,
2. pri Mlynskej Bašte - konečná L70
3. pri HT - najjednoduchšia varianta - ušetria sa vozokilometre

No, ale my sme na Slovensku a tu sa to všetko robí naopak...najmä v DPMK
Reply on: Sarko #4281:
Aj ulica ceskoslovenskeho odboja ?
Reply on: Sarko #4281:
Aby nebrzdil lavy pruh pre auta, tak by busy MHD mali zriadeny specialny, priamo na elektrickovom pase.
Myslim, ze nasi vodici su zbytocne zhyckani smerovymi sipkami na semaforoch, pricom ako vidno z nehod, ani tie nedodrzuju. Na zapade je bezne, ze svieti len zelene svetlo a vodici napriek tomu, ze maju volno, davaju prednost chodcom, protiiducim autam...
S tou Krasnou nemas uplnu pravdu. Sidlisko Krasna stoji. Nepamatas sa na tabulky elektricek, kde cierne (cervene) na zltom stalo: Krasna III To znaci, ze muselo byt aj Krasna II a I. Ak teda boli uz vtedy, tak musia byt aj teraz, ved na sidlisku sa ziadne panelaky neburali. To, ze sa skor vzil nazov sidliska "Jazero" presnejsie "Nad jazerom", je uz druha vec.
Je to podobne, ako Luniky na Terase, pricom to je MC Zapad.

Pre inych Krasna=Krasna n/Hornadom, no ja to budem stale delit na sidisko a primestsku cast-obytne domy.
Reply on: balky #4280:

Odbočenie vľavo medzi pamätníky by hádam ani nebolo zložité, stačilo by tu opäť nainštalovať signalizáciu pre električky a naprogramovať zvlášť smer rovno a smer vľavo. Pri smere vľavo by mohli autobusy súbežne premávať s L3. Problém by bol skôr v tom, keď autobus čaká na svoj smer (alebo dáva prednosť električke), tak blokuje ľavý jazdný pruh. Väčšina áut však križovatku N.O. preťažuje zbytočným prechádzaním v smere od Palackého, pričom je pohodlnejšie použitie dialničného privádzača, čo mnohí vodiči ignorujú.

Pri výjazde autobusu zo zastávky OC Branisko povoľuje električkový semafor výjazd zo zastávky za predpokladu, že autá i chodci majú červenú. Pri výjazde vľavo pri lekárni by sa to dalo vyriešiť opäť preprogramovaním električkovej signalizácie zavedením návesti "jazda vľavo" a súčasným podržaním červenej pre chodcov. Týmto sa však zdrží aj električka.

Aj keby tých cca 9 spojov za hodinu v špičke žiaden kolaps nespôsobilo, variant prejazdu cez Hlavnú a Rooseveltovu sa mi aj napriek tomu zdá prijateľnejší.

Čo sa týka Krásnej a Krásnej nad Hornádom, je to jedno a to isté - mestská časť Košíc. Krásna je len sktratka názvu Krásna n/H. a plánované sídlisko Krásna nikdy postavené nebolo. Hranicu mestkej časti Krásna n/H, tvorí Meteorová ul. a za ňou je už len zástavba rodinných domov (nepočítam ten jeden blok na Čechovovej ul.). Problém Krásnej n/H. spočíva v zápise názvu na katastri, kde je chybný názov "KRÁSNA", pričom miestny úrad používa správny a plný názov MČ "KRÁSNA NAD HORNÁDOM". Vojenský kartografický ústav do svojich máp uvádza oba názvy - "Krásna" ako názov MČ a "Krásna nad Hornádom" paradoxne len ako "pomiestny" názov. Dotyčnú MČ som už na tento problém upozornil a na náprave chyby pracujú. Linky 13 a 38 sú samozrejme štandardnými linkami premávajúcimi na území mesta.

S prívlastkom "slovenský" je aj Ul. československej armády.
Reply on: Sarko #4263:
No, to je pravda, ze na juznej krizovatke NO je v tom smere len semafor pre elektricky. Ale ak presne takyto isty semafor povoluje autobusom vyjazd zo zastavky Tatrasvit=Modus=OC Branisko (diky za Zdiar)cez prechod pre chodcov, pricom maju auta cervenu, tak preco by sa takto nemohli riadit aj na NO? A na prechode pre chodcov maju automaticky prednost chodci.
Takze priklad. Bus odbocujuci vlavo by pred Slovanom musel dat prednost elektrickam, na krizovatke pri lekarni by znova musel dat prednost elektrickam a po odboceni vlavo by daval prednost chodcom. Mozno komplikovane v takejto podobe, ale v reali to moze byt jednoduchsie.

Cestujuci vo svojom prvom prispevku doslovne napisal"...cez víkend cestujem namiesto práce zo Slovenskej do Krásnej ku starkým...". Kedze Krasnu napisal ako cast Kosic (Krasna je sidlisko, Krasna nad Hornadom je primestska cast Kosic-co si vybrat?), nie ako vystupnu zastavku, tak som predpokladal, ze Slovenska je ulica, pripadne skrateny nazov Slovenskej Jednoty. Tak som pozrel do mapy a bola tam aj ulica Slovenskeho a teraz ma napadla aj Trieda Slovenskeho narodneho povstania. Bral som to len ako potulky po Kosiciach - po "slovenskych" uliciach.
Reply on: cestujúci #4260:
Ja len, ze ty sa stazujes, ze mas cez vikendy (2krat do tyzdna) stazene cestovanie ku babke. A co maju povedat ti, co takto chodia denne do prace?
MHD ma zastavky a smerovanie liniek riesene tak, aby v podstate prepravila co najviac ludi lukrativnymi smermi. A smer Alvinczyho-Slovenska-Pri hati takym bezpochyby nie je. Aj preto tam len kratku chvilu jazdila L25, pretoze behala nevytazena.
Reply on: balky #4277:
OC Ždiar
Reply on: Vladimír #4261:
Myslim, ze by nemusel byt ani interny predpis dopravcu-DPMK. Ak by sa nedal upravit cyklus semaforov, tak tu su aj pravidla cestnej premavky. Mam pocit, ze prave na tom semafore svieti len zelene svetlo, v navestnej optike nie su nakreslene ziadne sipky. V takom pripade by mal dat autobus automaticky prednost elektricke, pretoze odbocuje z hlavnej ulice na vedlajsiu a krizuje jej drahu.
L24 si doma overim na jednej starej mape, ak nezabudnem. Bolo to asi v tych casoch, ked sa busy otacali na urovni Uralu (ani za ten svet si nespomeniem, ako sa dnes vola toto obchodne centrum).
Celý problém s Hlavnou, Rooseveltovou a vôbec centra mesta spočíva v politike mesta, ktoré umožňuje parkovanie doslova všade. Na ktorú ulicu sa pozriete, tam je dovolené parkovať ak nie po oboch stranách ulice, tak prakticky kdekoľvek. Byť niekým zodpovedným a vplyvným na magistráte, po tom, akonáhle si všimnem, že veľké parkovisko za pamätníkom začína zívať prázdnotou a ulice v centre mesta praskajú vo švíkoch, začnem konať a rušiť niektoré parkovacie plochy, kde to nie je vhodné. Autá na koľajniciach pred Slovanom už parkovať nemali, ale aj tak si to niekto presadil - parkovisko zrušiť, nechať premávať koňku tak ako má (po oboch stranách Hlavnej), urobiť pešiu zónu aj zo zvyšku Hlavnej (dovoliť odbočenie vpravo na Hlavnú len MHD), v celej dĺžke severnej časti Rooseveltovej zákazom zastavenia zakázať pozdĺžne parkovanie a máme také široké ulice, ako si predstavujeme...
Reply on: Dopravák #4271:

Nie, pod zem mala ísť len IAD a busy iných dopravcov (mimo MHD). MHD logicky ostane na provrchu, niečo ako Hlavná ul. v Prešove. Električková trať sa plánovala presunúť na južnú stranu Štúrovej a N.O. z dôvodu výstavby tunela najprv na južnej strane, potom preložka električkovej trate a následne výstavba tunela na severnej strane. Existovali aj rôzne iné varianty.

Ja by som vzhľadom k obrovským finančným nákladom a nedostatku financií zo Štúrovej a N.O. jednoducho iba vylúčil IAD a čo najviac jej to komplikoval tak, aby sa vodičom cestujúcim do centra oplatilo autá odstavovať na záchytných parkoviskách P+R, s následným použitím MHD. Prechádzajúci cez mesto tu už majú dobudovaný dialničný privádzač, ktorý po dostavbe stále zíva prázdnotou.
Reply on: Dopravák #4272:
O Bottovej sa tu za posledných pár hodín napísalo toľko, že veru neviem, čo o nej ešte chceš čítať.

Re #4273 Dopravák: No super. Keby som len napísal, že "sa to nedá", tak by ma obvinili, že bezdôvodne som proti niečomu. Ak svoje dôvody vysvetlím, som obvinený z "komplikovania". Existuje nejaká norma na počet znakov v jednom príspevku?
🙂
Vladimír: to bola moja reakcia po prečítaní Tvojich obsiahlých príspevkov ?
Stále tu nečítam reakcie na Bottovu ?
Reply on: Sarko #4266:
ja len viem, že chceli kompletne (električky, troleje, busy...) dať pod zem od Senneho trhu...
To, o tom pod Hlavnou počujem "poprvé"
Reply on: Vladimír #4268:
Nespomínam si už na čas, ale v priebehu dňa sme išli okolo niekoľko krát.
Reply on: balky #4259:
nemyslel som to zle... Len som Ťa trochu podpichol ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.