Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Crossfire #33714:
KVP - Jazero, Opátske má 2 možnosti:
1. Linka 54 + prípadný prestup na E ďalej na Jazero,
2. Trolejbus na NO + prestup na E, resp. 31, resp. dačo na Palackého a 2. prestup na 19. Myslím, že aj s 2 prestupmi to bude rýchlejšie ako priamo 19-kou.

Otázna je presná trasa novej 54 a jej expresnosť (počet a názvy vynechaných zastávok).
Reply on: 5 #33713:
skoda uz sa k tomu vyjadrovat.. mozem len dufat ze nam opatovskym, dneperskym a polarnym z KVP pojde z namestia po trolejbuse bud L52, alebo L31, ci co to tam ma vlastne chodit...
Reply on: TA #33707:
Ak má dôchodca BČK, stačí BČK. Ak nemá BČK, treba polovičný lístok+OP. Čo je nejasné?

Re #33710 Crossfire: Práve vďaka tomu budú mať v Krásnej lepší interval.
19-ka a najmä spôsob jej vedenia cez KVP spolu s 27-kou sú najzvrhlejšími počinmi nového LV čo do trasovania.
Reply on: 5 #33708:
Však oni to ešte nejaký ten rok, dva takto vydržia...

A teraz z iného súdka. Dostal sa mi mailom dokument o...

Aktualizácia Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja
mesta Košice - Politika rozvoja mesta Košice
(pracovná verzia, jún 2008)

nebudem tu rozpisovať všetko, ale to podstatné čo tu má byť:

Doprava
Vysoký hospodársky rast, ktorý Slovensko v posledných rokoch zažíva nesie so sebou aj vyššiu intenzitu dopravy a to najmä cestnej dopravy. Vo veľkých mestách sa počet automobilov za posledných päť rokov takmer zdvojnásobil. Omnoho vypuklejším sa tak stal problém kongescie – hustoty premávky aj v meste Košice. Do popredia vystúpili otázky, ktorými sa zaoberá už Biela kniha EK z roku 2001 – dosiahnutie rovnováhy medzi modernizáciou verejných služieb a racionálnejším využívaním mestskej dopravy, zaručenie bezpečnosti na cestách, rozvoj vysokokvalitnej mestskej dopravy - podpora ekologickej mestskej dopravy.
Podmienkou nájdenia optimálneho rovnovážneho stavu medzi bezpečnosťou, mobilitou, spokojnosťou a ekológiou pre automobilovú dopravu je v prvom rade kvalitná dopravná infraštruktúra. Na zvyšovanie bezpečnosti dopravy je nevyhnutné dobudovať základný komunikačný systém, skvalitniť informačno-navigačný systém, dopravné značenia a signalizačné zariadenia. Znižovanie kongescie a posilňovanie ekologickej mestskej dopravy nie je možné bez zdokonaľovania statickej dopravy – budovania záchytných parkovísk a nových parkovacích miest v centre mesta. Alternatívne formy dopravy – pešia a cyklistická doprava môžu prirodzene prispieť k znižovaniu zaťaženosti dopravy a zvýšeniu spokojnosti obyvateľov mesta, preto je nevyhnutné dobudovať / vybudovať dopravnú infraštruktúru aj pre tieto alternatívne formy dopravy.
Rozvoj vysokokvalitnej mestskej dopravy - podpora ekologickej dopravy musí obsahovať zatraktívňovanie a zvyšovanie kultúry cestovania prostriedkami MHD a budovanie integrovaného dopravného systému. Integrované dopravné systémy (KIDS - Košický integrovaný dopravný systém, KORID - Košická osobná regionálna integrovaná doprava) pomôžu prepojiť električkovú dopravu so železničnou, rozšíriť elektrifikáciu MHD a prepojiť ju s letiskom.
Moderné prostriedky MHD musia mať vysokú preferenciu v mestskej doprave. Podpora MHD a zvyšovanie jej konkurencieschopnosti je cestou k prevencii nárastu a eliminácii individuálnej automobilovej dopravy a tiež k znižovaniu zaťaženosti životného prostredia. Na ochranu ŽP bude tiež potrebné budovať proti hlukové clony a využívať nové technológie a konštrukcie krytov vozoviek na znižovanie hlučnosti z automobilovej dopravy

Hlavný cieľ:
Dopravná situácia v meste je prijateľná, atraktívna a bezpečná pre chodca, cyklistu, vodiča.

Ciele, opatrenia a návrh aktivít:
1. Zlepšiť dopravnú infraštruktúru a dopravné značenia v meste
 Dobudovanie Základného komunikačného systému mesta Košice a dôležitých dopravných investícií
o realizovať stavbu prepojenia Pereš – Lorinčík
o realizovať stavbu Suchodolinskej cesty
o vybudovať prepojovaciu komunikáciu ul. Klimkovičová
o vybudovať prepojovaciu komunikáciu - Popradská -Gemerská, III.etapa,
o vybudovať komunikáciu na Ľavobrežnej ulici
o upraviť Kavečiansku cestu
o zrealizovať obchvat Kavečany
o zrealizovať kruhovú križovatku Kostolianska
o komplexné riešenie dopravy na Festivalovom námestí
o rekonštruovať Slaneckú cestu
o zrealizovať obchvat Krásnej pri Hornáde
o zrealizovať mimoúrovňový uzol pri Sladovni
o prestavať Hviezdoslavovu ulicu na štvorpruhovú
o prepojiť - Masarykova – Prešovská – DH
o prepojiť - Kostolianska – sídl. Ťahanovce
o prepojiť Južné nábrežie - Jantárová

 Zlepšenie statickej dopravy na území mesta a vybudovanie záchytných parkovísk najmä v centre mesta
o realizovať parkovaciu garáž na ul. Vodná a Kasárenské námestie
o realizovať parkovaciu garáž na ul. Strojárska a Senný trh
o realizovať parkovaciu garáž na vybraných väčších sídliskách (2-3 ročne)
 Vybudovanie/dobudovanie dopravnej infraštruktúry pre alternatívne formy dopravy, pre pešiu a cyklistickú dopravu
o cyklistické chodníky Čermeľ – Alpinka
o chodník a niky MHD na komunikácii III/050187 (Haniska-L.Dvor)
o chodník pozdĺž ul. Pri prachárni (združený)
o chodník pozdĺž Alejovej ul.(Carrefour - Č.rak)
o chodník na Moldavskej ceste
o cyklistický chodník Vodárenská - Palackého ľ.b.Hornádu
o riešiť prechod cyklistov pod mostom na Palackého ul.
o cyklistický chodník od kruhového objazdu Moldavská - USSteel Košice
o chodník pozdĺž cesty I/50 od Lingova po Herliansku 77

 Zvýšenie bezpečnosti križovatiek, prechodov pre chodcov a úsekov ciest s potenciálnym najvyšším ohrozením zdravia a života chodcov a cyklistov
o kamerový systém pre CSS
o koordinačné káble
o rekonštrukcia a výstavba križovatiek CSS
o sfunkčnenie obslužnej ústredne CSS

2. Zvýšiť konkurencieschopnosť MHD voči narastajúcej individuálnej automobilovej doprave
 Zatraktívnenie a zvýšenie kultúry cestovania MHD
o obnoviť vozový park DPMK (duotrolejbusy, CNG autobusy, nízko podlažné električky)
o zrealizovať kvalitné linkové vedenie, kvalitnú obslužnosť územia
o realizovať Integrovaný systém dopravy (IDSK)
- električková trať na sídlisko Ťahanovce
- prepojiť elektr. trate na trate ŽSR na Staničnom námestí
- upraviť jestvujúce elektr. trate v centre mesta
- napojiť priemyselný park Pereš a letisko Košice na
- rýchlodráhu

 Zavedenie podporných mechanizmov preferencie využívania MHD
o osadiť informačné tabule na zástavkách MHD
o preferovať prostriedky MHD cestnou svetelnou signalizáciou
o výstavba samostatných pruhov pre MHD

Ta bavce šebe, keľo znace, ňe! ?

Celý dokument tu: http://rapidshare.com/files/120073604/Informativna_sprava_o_priebehu_aktualizacie_PHSR.doc.html
Reply on: 5 #33708:
Ozaj, je ukončená súťaž na predaj tých T3-jok. Vie sa už, komu pôjdu?
Reply on: 5 #33708:
no jo no . na tu 19tku si bude treba zvyknut, kazdopadne zastavam nazor ze mohla byt ponechana L13 v povodnom formate.. akurat zeby zachadzala na ZST.. a 19tku mohli dat (ked uz).. tak cez hlavnu postu ako to bolo povodne planovane.. tazko povedat.. asi je L13 z Vazca do Krasnej lepsim riesenim .. cele kolo tam bude trvat 20 minut aj s POckou... ?
Reply on: KVKV #33703:
čo sa týka L 14, tak je tu problém, ktorý si asi neuvedomuje ten, kto vymyslel zachádzku cez Mier. Na ktorých zastávkach bude L 14 stáť? Na tých, kde premáva L 12, L 16 a L 29 a nie na tých, kde zastavuje plejáda L idúcich od alebo k HyperTescu. Takže o nejakom pohodlnom prestupe veľmi nemôže byť reč.
Reply on: Crossfire #33694:
Len šialenec bude cestovať 19-kou z KVP na Jazero. Bude plniť pre KVP úplne inú funkciu ako dnes. Smer NO prevezmú trolejbusy, a 19 nahradí dnešné 36 a 32, teda smer NMM. Odvšadiaľ všade, len inak pospájané...

Re #33703 KVKV: 15-ka okolo Hlavnej pošty? To už je 4. verzia? Sakra, ten kvíz sa stále zamotáva...

Re #33685 eMareq: "Dodal, že električiek a trolejbusov má DPMK momentálne dosť." ...len zabudol v akom stave a veku...
citujem z platnej tarify :

ak :
" Bezplatná preprava – nárok a preukazovanie :
Občania nad 70 rokov (seniori) s trvalým pobytom v SR na základe osobitnej BČK "

tak prečo potom? :
" Nárok na zľavnené cestovné preukazujú:
Dôchodcovia nad 70 rokov s trvalým pobytom v SR občianskym preukazom. "

navyše v 2. prípade sa už hovorí o dôchodcoch a nie o občanoch
Reply on: eMareq #33705:
hadam si chcel povedat dnesne linky 32+13 .. s mensimi upravami..
Reply on: KVKV #33703:
b/Pre novú trasu L14 /Bankov-Čermel-Havlíčkova-Ťahanovce/ je navrhovaná zmena –zachádzka cez Mier podla mňa užitočným prínosom, pretože na Mieri umožní výhodný prestup prakticky na všetky smery. Celá zachádzka trvá ani nie šesť minút, preto nechápem podráždenej a ješitnej reakcii „eMareq“ a jeho nezmyselné tvrdenie, „že nie sú autobusy a že namiesto 30min.int. bude treba 90min.“ (???)

A Vy si myslíte že to predĺženie linky bude zadarmo? Km naviac na každý smer. A to číslo 90 (ako "interval" v sedle) nemám z vlastnej hlavy. Som zvedavý čo budete vravieť keď to tak naozaj bude (bol by som rovnako rád keby nie). Ale veď naozaj nie sú busy! Tak kto bude jazdiť častejšie? Vy?

c/Zmena trasy L15 okolo hl.pošty je tiež prospešná, považujem to za jeden z hlavných dopravných smerov v meste a hlavne že to vypadne z Moldavskej, tam majú jazdiť električky.

Okolo akej pošty? Však námestník trvá, aby chodila tak ako dnes!

d/Trasu linky 19 považujem za velmi dobrú, posílenie spojenia NMM-Masarykova-žst. bude prínosom.

Dnešná linka 13, ale s kozmetickými úpravami.
Reply on: KVKV #33703:
pre koho bude prinosom posilnenie spojenia?? kokos ved si uvedom zee su linky ktore idu v podstate od nikadial nikam.. a napriklad 19tka ide odvsadial vsade...ved to je na hlavu..
Už na mňa dosť depresívne posobí vývoj „linkotvorby“ a vobec vývoja v dpmk , ani ma velmi nebaví to tu komentovať, ale posledné zásahy „vyššej moci“ musím hodnotiť kladne.
a/To, že neprešiel nový návrh liniek ed , schvalujem. Tá osmička síce bola dobrý nápad, ale v inom kontexte (moje návrhy na linky ed sú známe), takže ak to zostane po starom, je to menšie zlo.
b/Pre novú trasu L14 /Bankov-Čermel-Havlíčkova-Ťahanovce/ je navrhovaná zmena –zachádzka cez Mier podla mňa užitočným prínosom, pretože na Mieri umožní výhodný prestup prakticky na všetky smery. Celá zachádzka trvá ani nie šesť minút, preto nechápem podráždenej a ješitnej reakcii „eMareq“ a jeho nezmyselné tvrdenie, „že nie sú autobusy a že namiesto 30min.int. bude treba 90min.“ (???)
c/Zmena trasy L15 okolo hl.pošty je tiež prospešná, považujem to za jeden z hlavných dopravných smerov v meste a hlavne že to vypadne z Moldavskej, tam majú jazdiť električky.
d/Trasu linky 19 považujem za velmi dobrú, posílenie spojenia NMM-Masarykova-žst. bude prínosom.
Reply on: Irisb #33701:
v hocicom .. kebyze mam o to zaujem tak sa idem vozit na sadke z dediny do dediny..
Reply on: Crossfire #33700:
veru v solarise 45 min to je nemyslitelne ☺ ☺
Reply on: Nodes #33699:
ale prosim ta... co som ja nejaka stara babka ?? .. ja nepotrebujem spoj zo vsade..vsade.. ajtak budem z KVP chodit do skoly (opatske) trolejom a na prestup... 45 minut kto by vydrzal sediet v 19tke...
Reply on: Crossfire #33697:
Preco si zvykat? Zacni pisat Filipkovi, Kuzmovi a vysledok na seba nenecha dlho cakat.
K popisu fotografií z výstavy hist.vozidiel na Hlavnej.
U vozu 212/II. Je druhé obsadenie správne, ale u 203 byť nemá, je to povodný voz, ktorý v KE vždy jazdil pod tým číslom.
Reply on: eMareq #33696:
neviem ci zrovna pretazenie jednej (uz beztak dost pretazenej) linky je dobrym riesenim... ale ved, uz je to hadam jedno nie? ostava nam len si zvyknut...
Reply on: Crossfire #33694:
Starosta KVP si prial linku na stanicu. Dostal ju (vtedy ešte bez zachádzky k TU). Mala zároveň jazdiť linka 8. To zas "veľký lokálpatriot" námestník primátora nevedel zhltnúť, lebo by bol ukrátený o linku 2. A tak sa museli hľadať alternatívy ako nahradiť to, čo malo byť predtým inak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.