citát:
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpečiť v plánovanom čase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku č. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, niekoľkokrát za sebou sa dal otočný čas na letisku 5 minút a na železničnej stanici 2 minúty. Vodiči mi však hlásili, že v špičke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
- Intervalová doprava nič? Inde to tak funguje.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne učený začiatok a ukončenie pracovnej zmeny.
- Dá sa to spraviť tak, aby OBE strany boli spokojné.
Zrejme aj kvôli skúsenosti s čakaním na spoj si už dojednali príbuzných, resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keď tam autobus stojí."
- No keď doteraz nebol nikto schopný spraviť zmeny v prospech veci (máme iné problémy...), tak sa nečudujte, že ľudia radšej taxíkujú. Však čo tam po cestujúcich, načo od nich zaplatené cestovné... Môžu ísť predsa taxíkom.
Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodiči MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky v porovnaní s ostatnými DP je ich stále menej?
- Však choďte ostro štrajkovať (deň, dva, 3...), spisovanie štrajkových pohotovostí nič nerieši. Lenže tam nie je kolektív čo sa dokáže spojiť (a každý si hľadí svojho), možno sa tam už tí modrí hlupáci vo vedení mesta (a vrahovia verejnej dopravy v jednom) prebudia. Keď nebudete tlačiť na magistrát, tak to bude stále o tom istom. Komu pomohlo vyplakávanie? A koho zaujíma, že nie je vypravených 10 - 15 služieb? Alebo obhajujete svoju neschopnosť? Tak čo ste to potom za predáka? Alebo aj vám ide o miesto???
tu by pomohol asi najlepšie niejaky sukromný prepravca. ? Od DPMK a Magistrátu sa neda už nič dobre čakať - smerom k cestujucim. Z komplikovaneho robia ešte viac komplikovane.
Pred niekoľkými dňami tu prebehla dosť ostrá diskusia s osočovaním mojej osoby ohľadne môjho vyjadrenia k zmene CP na linke č. 23 na letisko. Bol som na to upozornený po niekoľkých dňoch a tak som odpovedal opozdene. Keďže reakcia na to odrazu nebola temer žiadna a rýchle sa zmenila téma dovolím si moje stanovisko k tejto téme zverejniť ešte raz.
Re #33455 Kari:
Prepáčte Kari a ostatní, ktorí reagujete na moje vyjadrenie k zmenám na linke č. 23 s tým, že je to "Typický zadubený odborársky pohľad." Ak niekto máte skúsenosti s médiami tak viete, že vy niečo poviete, uverejnené nakoniec nie je to podstatné čo ste povedal, ale reakcie sú na zverejnený text.
To podstatné teda zopakujem.
Naše výhrady k cestovným poriadkom boli z viacerých hľadísk.
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpečiť v plánovanom čase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku č. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, niekoľkokrát za sebou sa dal otočný čas na letisku 5 minút a na železničnej stanici 2 minúty. Vodiči mi však hlásili, že v špičke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne učený začiatok a ukončenie pracovnej zmeny.
A teraz to podstatné na čo reagujete.
Ak nie je možné vzájomne skoordinovať tieto dve dopravy, pretože autobus má pevne stanovené odchody a čakať nemôže a teda ani nebude a následne ide naprázdno, tak takéto plánovanie je nezmyslom. Aj ja občas využívam leteckú dopravu ako bežný cestujúci. Moje osobné skúsenosti ale aj skúsenosti vodičov DPMK potvrdzujú, že vozia v prevažnej väčšine len zamestnancov letiska, stavbárov fi. VALEO a potom už väčšinou len vzduch.
Ak sa aj stane, že prílet lietadla a odchod autobusu na seba nadväzuje, ide autobusom zopár cestujúcich. Zrejme aj kvôli skúsenosti s čakaním na spoj si už dojednali príbuzných, resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keď tam autobus stojí. A ja som k tomu dodal, že v takom prípade je potrebné pre tých niekoľko cestujúcich zabezpečiť minibus a ten by čakal na prílet a odbavenie cestujúcich a potom ich odviezol do mesta. V tomto prípade je z môjho pohľadu jedno, či to zabezpečí správa letiska, alebo DPMK, a.s. za finančnú úhradu.
Ak sa Vám tento pohľad zdá zadubený tak sorry. Ak chcete aby MHD chodila každých 10 - 15 minút všade tak O.K. ale niekto to musí zaplatiť a zabezpečiť dosť vodičov a autobusov. A aj to treba zaplatiť. Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodiči MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky v porovnaní s ostatnými DP je ich stále menej ?
A zopakujem na záver ešte raz. Ak máte výhrady voči tomu čo sa mi pripisuje, neváhajte a napíšte mi priamo na môj email : stankovic@netkosice.sk
Pravidelnosť je to je to, čo žiadali vo svojej petícii aj zamestnanci letiska. Najprv uvediem ich dôvody a potom ich návrh.
Nová úprava (účinná od 15.5.2008) aj tak nezohľadňuje :
- nie zriedkavé meškanie liniek
- situácie, keď pasažier (cestujúci) vybavuje reklamáciu napr. pri poškodení alebo nedodaní kompletnej batožiny
- časté zmeny letového poriadku
- čakacie doby na výdaj batožín
- charterové lety počas letnej dovolenkovej sezóny
- situáciu keď pred odletom musia byť cestujúci dostatočne dlho vopred na letisku
Žiadame hlavne o nasledovné časy príchodov na letisko : 5,50; 6,50; 7,50; (10,50); 11,50; (12,50) 14,50; 15,50; 16,50; 17,50; 19,50 , (popríde doplniť okolo 22,00 a 24,00).
K týmto príchodom žiadame odchody z letiska o :
6,10; 7,10; 8,10; (11,10); 12,10; (13,10); 15,10; 16,10; 17.10; 18,10; 20,10.
Takže, zamestnanci hovoria tiež o pravidelnom intervale aj keď len raz za hodinu. Nebudú protestovať ak to bude raz za 30 minút a ani ja s tým problém nemám ale ovplyvniť to neviem .
Bol som omrknúť tu posilovú L29 a musim skonštatovať, že DPMK to zase zbabral ako sa len dalo. Na zastávke št. Loky bolo asi 20 - 30 ľudí ktorí čakali na L29L (ta posilova ktorá mala ísť z Loky cez Vodárenskú, Atletickú a Mengusovskú priamo do ZOO) lenže o 11:53 sa žiadny autobus nedovalil. O 5 minút prišiel dispečer a povedal, že "atuobus ma poruchu ale do 10 minut určite dačo príde" v tom 5615 ešte len prichádzala na Loky smer Bankov.... o 5 minút sa dovalila 5242, ktorá mala ísť ako posilová L29L lenže na transparente mala nahodenu L29z takže zobrala ľudi a išla pekne ako normalna L29 dookola mesta a nie tak ako mala priamo do ZOO čím ľuďom predĺžili trasu o pol hodinu.
Ešte to pojdem omrknúť poobede... Inak gratulujem ? ☠ A to ešte presviedčate ľudi aby nešli individuálnou dopravou ☠
eMareq
citát:
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpečiť v plánovanom čase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku č. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, niekoľkokrát za sebou sa dal otočný čas na letisku 5 minút a na železničnej stanici 2 minúty. Vodiči mi však hlásili, že v špičke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
- Intervalová doprava nič? Inde to tak funguje.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne učený začiatok a ukončenie pracovnej zmeny.
- Dá sa to spraviť tak, aby OBE strany boli spokojné.
Zrejme aj kvôli skúsenosti s čakaním na spoj si už dojednali príbuzných, resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keď tam autobus stojí."
- No keď doteraz nebol nikto schopný spraviť zmeny v prospech veci (máme iné problémy...), tak sa nečudujte, že ľudia radšej taxíkujú. Však čo tam po cestujúcich, načo od nich zaplatené cestovné... Môžu ísť predsa taxíkom.
Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodiči MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky v porovnaní s ostatnými DP je ich stále menej?
- Však choďte ostro štrajkovať (deň, dva, 3...), spisovanie štrajkových pohotovostí nič nerieši. Lenže tam nie je kolektív čo sa dokáže spojiť (a každý si hľadí svojho), možno sa tam už tí modrí hlupáci vo vedení mesta (a vrahovia verejnej dopravy v jednom) prebudia. Keď nebudete tlačiť na magistrát, tak to bude stále o tom istom. Komu pomohlo vyplakávanie? A koho zaujíma, že nie je vypravených 10 - 15 služieb? Alebo obhajujete svoju neschopnosť? Tak čo ste to potom za predáka? Alebo aj vám ide o miesto???