Pred niekoľkými dňami tu prebehla dosť ostrá diskusia s osočovaním mojej osoby ohľadne môjho vyjadrenia k zmene CP na linke č. 23 na letisko. Bol som na to upozornený po niekoľkých dňoch a tak som odpovedal opozdene. Keďže reakcia na to odrazu nebola temer žiadna a rýchle sa zmenila téma dovolím si moje stanovisko k tejto téme zverejniť ešte raz.
Re #33455 Kari:
Prepáčte Kari a ostatní, ktorí reagujete na moje vyjadrenie k zmenám na linke č. 23 s tým, že je to "Typický zadubený odborársky pohľad." Ak niekto máte skúsenosti s médiami tak viete, že vy niečo poviete, uverejnené nakoniec nie je to podstatné čo ste povedal, ale reakcie sú na zverejnený text.
To podstatné teda zopakujem.
Naše výhrady k cestovným poriadkom boli z viacerých hľadísk.
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpečiť v plánovanom čase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku č. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, niekoľkokrát za sebou sa dal otočný čas na letisku 5 minút a na železničnej stanici 2 minúty. Vodiči mi však hlásili, že v špičke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne učený začiatok a ukončenie pracovnej zmeny.
A teraz to podstatné na čo reagujete.
Ak nie je možné vzájomne skoordinovať tieto dve dopravy, pretože autobus má pevne stanovené odchody a čakať nemôže a teda ani nebude a následne ide naprázdno, tak takéto plánovanie je nezmyslom. Aj ja občas využívam leteckú dopravu ako bežný cestujúci. Moje osobné skúsenosti ale aj skúsenosti vodičov DPMK potvrdzujú, že vozia v prevažnej väčšine len zamestnancov letiska, stavbárov fi. VALEO a potom už väčšinou len vzduch.
Ak sa aj stane, že prílet lietadla a odchod autobusu na seba nadväzuje, ide autobusom zopár cestujúcich. Zrejme aj kvôli skúsenosti s čakaním na spoj si už dojednali príbuzných, resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keď tam autobus stojí. A ja som k tomu dodal, že v takom prípade je potrebné pre tých niekoľko cestujúcich zabezpečiť minibus a ten by čakal na prílet a odbavenie cestujúcich a potom ich odviezol do mesta. V tomto prípade je z môjho pohľadu jedno, či to zabezpečí správa letiska, alebo DPMK, a.s. za finančnú úhradu.
Ak sa Vám tento pohľad zdá zadubený tak sorry. Ak chcete aby MHD chodila každých 10 - 15 minút všade tak O.K. ale niekto to musí zaplatiť a zabezpečiť dosť vodičov a autobusov. A aj to treba zaplatiť. Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodiči MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky v porovnaní s ostatnými DP je ich stále menej ?
A zopakujem na záver ešte raz. Ak máte výhrady voči tomu čo sa mi pripisuje, neváhajte a napíšte mi priamo na môj email : stankovic@netkosice.sk
Pravidelnosť je to je to, čo žiadali vo svojej petícii aj zamestnanci letiska. Najprv uvediem ich dôvody a potom ich návrh.
Nová úprava (účinná od 15.5.2008) aj tak nezohľadňuje :
- nie zriedkavé meškanie liniek
- situácie, keď pasažier (cestujúci) vybavuje reklamáciu napr. pri poškodení alebo nedodaní kompletnej batožiny
- časté zmeny letového poriadku
- čakacie doby na výdaj batožín
- charterové lety počas letnej dovolenkovej sezóny
- situáciu keď pred odletom musia byť cestujúci dostatočne dlho vopred na letisku
Žiadame hlavne o nasledovné časy príchodov na letisko : 5,50; 6,50; 7,50; (10,50); 11,50; (12,50) 14,50; 15,50; 16,50; 17,50; 19,50 , (popríde doplniť okolo 22,00 a 24,00).
K týmto príchodom žiadame odchody z letiska o :
6,10; 7,10; 8,10; (11,10); 12,10; (13,10); 15,10; 16,10; 17.10; 18,10; 20,10.
Takže, zamestnanci hovoria tiež o pravidelnom intervale aj keď len raz za hodinu. Nebudú protestovať ak to bude raz za 30 minút a ani ja s tým problém nemám ale ovplyvniť to neviem .
Bol som omrknúť tu posilovú L29 a musim skonštatovať, že DPMK to zase zbabral ako sa len dalo. Na zastávke št. Loky bolo asi 20 - 30 ľudí ktorí čakali na L29L (ta posilova ktorá mala ísť z Loky cez Vodárenskú, Atletickú a Mengusovskú priamo do ZOO) lenže o 11:53 sa žiadny autobus nedovalil. O 5 minút prišiel dispečer a povedal, že "atuobus ma poruchu ale do 10 minut určite dačo príde" v tom 5615 ešte len prichádzala na Loky smer Bankov.... o 5 minút sa dovalila 5242, ktorá mala ísť ako posilová L29L lenže na transparente mala nahodenu L29z takže zobrala ľudi a išla pekne ako normalna L29 dookola mesta a nie tak ako mala priamo do ZOO čím ľuďom predĺžili trasu o pol hodinu.
Ešte to pojdem omrknúť poobede... Inak gratulujem ? ☠ A to ešte presviedčate ľudi aby nešli individuálnou dopravou ☠
Položme si otázku, kde v KE je miesto pre 90 autobusov... Financie na nové priestory aj tak nikto nedá. Myslím, že najreálnejšie riešenie by bolo rozložiť to medzi Bardejovskú, Hornádsku a Trolejbusovú. Samozrejme citlivo a po zvážení všetkých možných rizík a vplyvov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladislav 48
Re #33455 Kari:
Prepáčte Kari a ostatní, ktorí reagujete na moje vyjadrenie k zmenám na linke č. 23 s tým, že je to "Typický zadubený odborársky pohľad." Ak niekto máte skúsenosti s médiami tak viete, že vy niečo poviete, uverejnené nakoniec nie je to podstatné čo ste povedal, ale reakcie sú na zverejnený text.
To podstatné teda zopakujem.
Naše výhrady k cestovným poriadkom boli z viacerých hľadísk.
1. Lietadlo nie je dopravný prostriedok MHD a nie je preto možné jeho prílet zabezpečiť v plánovanom čase v rozsahu plus - mínus 2 minúty.
2. Cestovné poriadky - viaceré, pretože linku č. 23 nerobí iba jeden autobus - sa urobili tak, že opakovane, niekoľkokrát za sebou sa dal otočný čas na letisku 5 minút a na železničnej stanici 2 minúty. Vodiči mi však hlásili, že v špičke pravidelne meškajú 8 - 10 minút. Neviem si teda predstaviť vzájomnú koordináciu takto nastaveným spôsobom.
3. Mestská doprava je rovnako dôležitá pre zamestnancov ako pre cestujúcich. Zamestnanec má však pevne učený začiatok a ukončenie pracovnej zmeny.
A teraz to podstatné na čo reagujete.
Ak nie je možné vzájomne skoordinovať tieto dve dopravy, pretože autobus má pevne stanovené odchody a čakať nemôže a teda ani nebude a následne ide naprázdno, tak takéto plánovanie je nezmyslom. Aj ja občas využívam leteckú dopravu ako bežný cestujúci. Moje osobné skúsenosti ale aj skúsenosti vodičov DPMK potvrdzujú, že vozia v prevažnej väčšine len zamestnancov letiska, stavbárov fi. VALEO a potom už väčšinou len vzduch.
Ak sa aj stane, že prílet lietadla a odchod autobusu na seba nadväzuje, ide autobusom zopár cestujúcich. Zrejme aj kvôli skúsenosti s čakaním na spoj si už dojednali príbuzných, resp. osobných šoférov alebo kolegov z firiem. Viacerí idú taxíkom aj keď tam autobus stojí. A ja som k tomu dodal, že v takom prípade je potrebné pre tých niekoľko cestujúcich zabezpečiť minibus a ten by čakal na prílet a odbavenie cestujúcich a potom ich odviezol do mesta. V tomto prípade je z môjho pohľadu jedno, či to zabezpečí správa letiska, alebo DPMK, a.s. za finančnú úhradu.
Ak sa Vám tento pohľad zdá zadubený tak sorry. Ak chcete aby MHD chodila každých 10 - 15 minút všade tak O.K. ale niekto to musí zaplatiť a zabezpečiť dosť vodičov a autobusov. A aj to treba zaplatiť. Viete o tom, že pre ich nedostatok sú pravidelne nevypravované služby a to aj 10 - 15 denne. Viete o tom, že z dôvodu, že vodiči MHD v Košiciach majú najnižšie príjmy a najhoršie pracovné podmienky v porovnaní s ostatnými DP je ich stále menej ?
A zopakujem na záver ešte raz. Ak máte výhrady voči tomu čo sa mi pripisuje, neváhajte a napíšte mi priamo na môj email : stankovic@netkosice.sk
Re #33546 810zssk:
Pravidelnosť je to je to, čo žiadali vo svojej petícii aj zamestnanci letiska. Najprv uvediem ich dôvody a potom ich návrh.
Nová úprava (účinná od 15.5.2008) aj tak nezohľadňuje :
- nie zriedkavé meškanie liniek
- situácie, keď pasažier (cestujúci) vybavuje reklamáciu napr. pri poškodení alebo nedodaní kompletnej batožiny
- časté zmeny letového poriadku
- čakacie doby na výdaj batožín
- charterové lety počas letnej dovolenkovej sezóny
- situáciu keď pred odletom musia byť cestujúci dostatočne dlho vopred na letisku
Žiadame hlavne o nasledovné časy príchodov na letisko : 5,50; 6,50; 7,50; (10,50); 11,50; (12,50) 14,50; 15,50; 16,50; 17,50; 19,50 , (popríde doplniť okolo 22,00 a 24,00).
K týmto príchodom žiadame odchody z letiska o :
6,10; 7,10; 8,10; (11,10); 12,10; (13,10); 15,10; 16,10; 17.10; 18,10; 20,10.
Takže, zamestnanci hovoria tiež o pravidelnom intervale aj keď len raz za hodinu. Nebudú protestovať ak to bude raz za 30 minút a ani ja s tým problém nemám ale ovplyvniť to neviem .
Vlado Stankovič