Reply on: eMareq #3343:
Podľa Prepravného poriadku je cestujúci bez platného lístka prichytený revízorom povinný zaplatiť cestovné a úhradu vo výške stonásobku základného cestovného bez príplatkov a zliav. Ak sa toho držíme doslovne, tak ak ma v Košiciach načape revízor bez lístka, mal by som zapliť cestovné 12 Sk + úhradu 1200 Sk, t.j. spolu 1212 Sk. Ale myslím, že to zapltenie cestovného (lebo myslím, že na to sa pýtaš) sa v praxi myslím nepraktozuje a revízor vypisuje pokutový blok len na 1200 Sk. Re #3346 Leveller: Nesúhlasím s druhou polovicou Tvojej tretej vety: "...je to dosť nemotorné, ale chápem." Konkrétne narážam na posledné slovo, pretože ja stále zmysel tohto opatrenia nechápem. Celý tento "cirkus" je úplne zbytočný, nerieši nič, ba ešte odrádza tých platiacich cestujúcich od používania MHD.
Plne však súhlasím s tým, že sa tým len zbabelo rieši neschopnosť DPMK zabezpečiť kontrolu na týchto linkách. R-ky nepotrebujú nič viac ako revízorov.
Az potom capli jedneho na Vodnej, ktory nasledne zvolal: "Vzdavam sa!"
Vladimír
Označovacie plochy na oboch koncoch lístka by nič nevyriešili. Nikto totiž nepovedal, že jazda z bodu A do bodu B bude len o jednom prestupe. A aj keby bola, tak čo dosiahneš tým, že lístok povedzme za 20 Sk bude mať šachovnicu na oboch koncoch? To rovno môžeme zlacniť cestovné na 10 Sk a označíš si lístky dva.
Momentálne sa vo svete uplatňuje prestupný časový lístok. Nie je to ideálny systém, ale lepší a lacnejší nepoznám.
Re #3331 Papyr: Ustanovenie o označovaní JCL z opačnej strany pri prerušení dopravy je pevným článok košického prepravného poriadku a platí pri každej výluke.